Nette A2 gezocht, ervaring met Eenink?

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Amber35

25 nov 2017, 13:09 0 x

Dag Allemaal,
Even kort voorstellen, ik ben Amber en zoek een A2, vanwege alle voordelen en eigenschappen die ik hier niet hoef uit te leggen. We hebben ons aardig verdiept in de auto en wat er te koop is, nog geen proefrit gemaakt. Hier ook al gelezen en online gezien dat er veel onbetrouwbare aanbieders zijn.
Vraag: hebben jullie ervaring met Eenink in Vorden? Zij knappen volgens mij de auto's op en ze zijn daardoor wat duurder. Graag hoor ik jullie mening of ervaringen.
Alle andere tips zijn welkom! Ik zoek een diesel met niet meer dan 250 op de teller. In verband met zakelijk rijden, zoek ik een youngtimer, dus ongeveer 15 jaar oud.
Koos
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 nov 2017, 13:22 0 x

Amber, ik heb zelf mijn A2 Colorstorm bij Eenink in Vorden gekocht en ben zeer te vrede over deze verkoper die zeer veel kennis heeft met name op gebied van A2's en ook de nodige ervaringen heeft met import van deze audi's.
Ik raad je deze garage dan ook van harte aan en dat ie dan duurder kan zijn dan de reguliere verkopers komt zeker tot uiting in de deskundigheid die nodig is bij deze auto's.
Succes met je zoektocht.

Gr Koos
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

25 nov 2017, 14:01 0 x

Hoi Amber, 
wij hebben onze A2 ook via Jan Eenink gekocht en zijn daar zeer tevreden over. Ik denk dat je op het forum ook weinig negatiefs kan vinden over Jan. Het A2 virus loop je daar heel gemakkelijk op als je een middagje bij Jan geweest bent. Opknappen van auto's is denk ik niet het juiste woord, hij  is gewoon heel goed in het vinden van mooie en goede ( duitse) A2 en die importeerd hij dan . Die 90 pk die hij nu heeft staan is daar zo.n voorbeeld van. Een geimporteerde duitse A2 is over het algemeen veel netter dan een nederlandse, nadeel is dat je niks aan de NAP hebt,  in duitsland kennen ze dat niet, daarmee wordt de onderhouds historie belangrijker. Succes met vinden,! 
Johan 3L

25 nov 2017, 14:42 0 x

bovenin staat een zoekbalk. tik daar eens Eenink in
Dan had je je vraag niet hoeven stellen.
bjmeengs
Audi A2 clublid

25 nov 2017, 16:11 0 x

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties. Ook ik heb goede ervaring bij Jan. En als je iets aparts wilt hebben. jan heeft er nu een prachtige Rode Audi A2 Colourstorm diesel staan. Is de moeite waard om te bekijken . Ook de kobaltblauwe diesel die er nu staat is prachtig.
Succes met zoeken. Heb geen aandelen hoor, maár ben wel erg besmet met het Audi A2 virus.
HansJan
Moderator

25 nov 2017, 16:51 0 x

Dag Amber, ik sluit me bij @Koos aan. Onze A2 is ook met behulp van Eenink (eenmanszaak) geïmporteerd en dat is vlekkeloos en prettig verlopen. Hij heeft diverse contacten in Dld die hem helpen goede A2's te vinden en te importeren. Bij hem kan je zeker goed terecht, van opknappen is geen sprake. Noodzakelijke reparaties worden altijd voor de verkoop uitgevoerd zodat er een goede auto de weg op gaat.

Gewoon contact opnemen, wensen uiten en dan komt er vast een mooie op het toneel. Nee, ik heb ook geen aandelen. ;)

@Johan 3L: er bestaan geen domme vragen, maar wel behulpzame antwoorden. Wat minder sarcasme graag, zeker voor nieuwe leden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
FrankDercks

25 nov 2017, 18:05 0 x

Ik kan Jan ook aanbevelen. Hij koopt en verkoopt A2's met veel passie en liefde. De auto's die hij verkoopt staan er vaak als nieuw bij. En als er iets aan mankeert, repareert hij de auto totdat hij weer 100% is. Dus ga gerust eens kijken in Vorden (het lijkt wel of je daar in een "snoepwinkel" komt), er staan er nu een paar heel mooie, misschien op het eerste gezicht iets duurder, maar je hebt dan ook wel een plaaaatje van een auto! Succes
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
Amber35

25 nov 2017, 19:51 0 x

Bedankt allemaal, en fijn te horen dat jullie als kenners er enthousiast over zijn. Er staan inderdaad een paar mooie, maar in mijn budget 'maar' 2. Dus zal hem bellen of hij meer heeft. Of, zoals een aantal van jullie blijkbaar gedaan hebben - hem een zekopdracht geven. Er is enige haast bij, maar wil geen overhaaste keuze maken. We zijn al wel even online aan het zoeken en enthousiast geraakt.

De keuze ging eerst naar een youngtimer. Toen bedacht ik me dat een goede Duitse auto een betrouwbare keuze zou zijn bijv tov een franse auto. Gaan kijken voor compacte auto's en vrij snel bij de A2 uitgekomen. Ik ben echt geen autoliefhebber, mijn man wel. Maar ik ben zelf eigenlijk enorm enthousiast geraakt van dit type. Zo slim gemaakt; een beetje 'te veel' voorsprong door techniek. Dus ik word straks nog eens een liefhebber, wie had dat gedacht.... Verder laat ik me hier graag informeren, het is heel leuk om jullie enthousiasme en kennis te lezen. Nogmaals bedankt!

Ik heb naderhand inderdaad de zoekbalk gevonden Johan, bedankt voor de tip :)
Johan 3L

25 nov 2017, 19:54 0 x

Zonder dit topic te willen vervuilen.
@HansJan Ik heb zeker niet de opmerking "domme vraag" geopperd
Misschien dat jij er zo over denkt, ik geef de nieuwe gebruiker alleen de tip. Hoe iemand dat oppikt is aan hem/haar
Amber35

25 nov 2017, 19:56 0 x

Het is goed Johan. Ik heb het opgepikt. No worries.
Plaats reactie