Hoi beste mensen!
Ik ben hier nieuw, en probeer hier even mijn vraag aan jullie te stellen.
Heb sinds kort een Audi A2 1.4 bj 2001
Sinds gisteren wil de auto niet meer starten!
Krijg een geel lampje met een sleutel dat knipperd
Hoe krijg ik dat voorelkaar dat de auto toch zal starten?
Auto start niet meer, geel knipperend lampje
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoi Sem, welkom op het forum. Stel jezelf en je A2 even voor aan ons (bij even voorstellen) zodat we je leren kennen. Hoewel 'mijn auto start niet' een veelgestelde vraag is hoort hij thuis bij 'technische problemen'. Ik weet zeker dat onze charmante moderators de moeite nemen je vraag te verplaatsen naar het relevante gedeelte van het forum 
Gebruik je de originele sleutel? Staat 'ie wellicht in het stuurslot? (had ik laatst ook, draai aan het stuur en gewoon starten). Er is ontzettend veel kennis hier, dus iemand die het beter weet dan ik komt ongetwijfeld met het antwoord.
http://www.diagnostic-world.com/pages/a ... 227111.cfm

Gebruik je de originele sleutel? Staat 'ie wellicht in het stuurslot? (had ik laatst ook, draai aan het stuur en gewoon starten). Er is ontzettend veel kennis hier, dus iemand die het beter weet dan ik komt ongetwijfeld met het antwoord.
http://www.diagnostic-world.com/pages/a ... 227111.cfm
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zoals Blauwbaard als suggereert, is het handig als je je vraag precies formuleert.
Je kunt de contactsleutel wel draaien en de startmotor doet zijn werk?
De motor slaat niet aan? Of slaat onmiddellijk weer af?
Altijd of alleen bij warme of juist koude motor?
Een knipperend "sleutel"-lampje suggereert dat de startonderbreker actief is - dan wil de motor wel starten maar hij slaat meteen weer af. Is dat bij jou ook zo?
Dit topic viewtopic.php?f=14&t=7645 had je al gelezen?
Heb je alle sleutels geprobeerd (of heb je er maar één?)?
Mogelijke oorzaken: slecht contact / vocht in de connectoren van instrumentenpaneel en/of ECU.
Defect instrumentenpaneel.
Defecte opneemspoel rond het contactslot.
Defecte contactsleutel.
Je kunt de contactsleutel wel draaien en de startmotor doet zijn werk?
De motor slaat niet aan? Of slaat onmiddellijk weer af?
Altijd of alleen bij warme of juist koude motor?
Een knipperend "sleutel"-lampje suggereert dat de startonderbreker actief is - dan wil de motor wel starten maar hij slaat meteen weer af. Is dat bij jou ook zo?
Dit topic viewtopic.php?f=14&t=7645 had je al gelezen?
Heb je alle sleutels geprobeerd (of heb je er maar één?)?
Mogelijke oorzaken: slecht contact / vocht in de connectoren van instrumentenpaneel en/of ECU.
Defect instrumentenpaneel.
Defecte opneemspoel rond het contactslot.
Defecte contactsleutel.
- Sem
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 17:45
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wauw zo een snelle reactie hadden ik niet verwacht!
Ik heb een Audi A2 1.4 bj 2001 kenteken 14 xf hr
Sinds gisteren heb ik helaas een storing waardoor de auto niet meer wil starten.
De startmotor draait wel,motor maakt ook slagen.
Maar er gebeurt helemaal niets,ik krijg een geel lampje in mijn dashboard te zien met een sleutel symbool. Ik heb de auto nog maar een paar maanden, en heb daarbij 2 platte sleutels gekregen waarvan 1 nieuwe die niet is ingeleerd waarbij die 2 seconden aanslaat en dan weer uitvalt. De andere sleutel deed het gewoon tot gisteren. Nu doet het met beide sleutels helemaal niets meer.
Heb gelezen dat als je de accu pool eraf haalt en 10min.wacht het weer zou moeten lukken. Helaas niet het geval bij mij. Ik heb ook geen AB waarmee ik op afstand kan bedienen wat ik hier heb gelezen. Is dat iets wat standaard is bij een A2?
Wat kan ik doen om mijn auto weer aan de loop kan krijgen. Anwb? Andere foefjes?
Of een nieuwe "2e hands" contactslot,bij de sloperij halen en plaatsen? Zal die dan wel aanslaan of moet de ECU dan ook worden ingeleerd?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een Audi A2 1.4 bj 2001 kenteken 14 xf hr
Sinds gisteren heb ik helaas een storing waardoor de auto niet meer wil starten.

De startmotor draait wel,motor maakt ook slagen.
Maar er gebeurt helemaal niets,ik krijg een geel lampje in mijn dashboard te zien met een sleutel symbool. Ik heb de auto nog maar een paar maanden, en heb daarbij 2 platte sleutels gekregen waarvan 1 nieuwe die niet is ingeleerd waarbij die 2 seconden aanslaat en dan weer uitvalt. De andere sleutel deed het gewoon tot gisteren. Nu doet het met beide sleutels helemaal niets meer.

Heb gelezen dat als je de accu pool eraf haalt en 10min.wacht het weer zou moeten lukken. Helaas niet het geval bij mij. Ik heb ook geen AB waarmee ik op afstand kan bedienen wat ik hier heb gelezen. Is dat iets wat standaard is bij een A2?
Wat kan ik doen om mijn auto weer aan de loop kan krijgen. Anwb? Andere foefjes?
Of een nieuwe "2e hands" contactslot,bij de sloperij halen en plaatsen? Zal die dan wel aanslaan of moet de ECU dan ook worden ingeleerd?
Alvast bedankt voor de reacties.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Door iemand van forum of garage laten uitlezen wat er mis mee is.
De A 2 dokter kun je ook benaderen en advies geven. Google maar
Maar zit in Waalwijk die tegen voorrijkosten het vaak kan verhelpen indien ter plekke mogelijk is.
Indien je anwb lid bent kun je hun hulp inschakelen ze zullen hem vast uitlezen en verteĺen er mis kan zijn en zover het indien mogelijk het te verhelpen.
Heb je de wagen particulier of bij garage gekocht ?
Kan de eventueel indien je bij garage en welke gekocht had misshien je van dienst zijn?
Dan weten wij dit dan ook of dit een service gerichte garage is na aankoop voor forumleden die ook A2 zoeken dit info kan zijn daar te kopen.
De A 2 dokter kun je ook benaderen en advies geven. Google maar
Maar zit in Waalwijk die tegen voorrijkosten het vaak kan verhelpen indien ter plekke mogelijk is.
Indien je anwb lid bent kun je hun hulp inschakelen ze zullen hem vast uitlezen en verteĺen er mis kan zijn en zover het indien mogelijk het te verhelpen.
Heb je de wagen particulier of bij garage gekocht ?
Kan de eventueel indien je bij garage en welke gekocht had misshien je van dienst zijn?
Dan weten wij dit dan ook of dit een service gerichte garage is na aankoop voor forumleden die ook A2 zoeken dit info kan zijn daar te kopen.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als je "sleutel"-lampje al begint te knipperen wanneer je het contact inschakelt (zelfs voordat je probeert te starten), vermoed ik dat er in het startblokkeringssysteem iets mis is. Dat kan de opneemspoel zijn - een ander contactslot zou dan kunnen helpen. Het kan ook in het instrumentenpaneel zitten. Er daar tussen (connectoren)...
Jammer dat je de tweede sleutel nooit aan het instrumentenpaneel hebt gekoppeld - het gedrag met die sleutel beschrijft de normale startblokkering. Als die nu ook niets meer doet, wijst ook dat in de richting van opneemspoel / instrumentenpaneel.
Heb je de diverse connectoren losgemaakt, met contactspray bewerkt en weer vastgezet?
Heb je de auto laten uitlezen met VCDS?
Jammer dat je de tweede sleutel nooit aan het instrumentenpaneel hebt gekoppeld - het gedrag met die sleutel beschrijft de normale startblokkering. Als die nu ook niets meer doet, wijst ook dat in de richting van opneemspoel / instrumentenpaneel.
Heb je de diverse connectoren losgemaakt, met contactspray bewerkt en weer vastgezet?
Heb je de auto laten uitlezen met VCDS?
- Sem
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 17:45
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Storing is opgelost door Anwb!
Het was de brandstofpomp die het niet deed!
Maar nu heb ik een andere storing erbij nl,de kachelmotor slaat vanzelf uit en springt na een aantal keren op de plus stand te drukken blaast ie weer voluit....en slaat dan ook zomaar weer af.
Heeft iemand enig idee hoe of wat?
Het was de brandstofpomp die het niet deed!

Maar nu heb ik een andere storing erbij nl,de kachelmotor slaat vanzelf uit en springt na een aantal keren op de plus stand te drukken blaast ie weer voluit....en slaat dan ook zomaar weer af.
Heeft iemand enig idee hoe of wat?
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor het afmelden; onverwachte wending in de oplossing van dit probleem. Maar uitlezen had dit ook vast aan het licht gebracht. Wat heeft de ANWB precies gedaan? Ze hebben de brandstofpomp vast niet vervangen maar hersteld.
Een voorstelronde wordt in navolging op het verzoek van @Blauwbaard zeer gewaardeerd.
Ten aanzien van het nieuwe probleem de zoekfunctie even gebruiken. Er is hier al veel over geschreven en anders nieuw topic starten.
Een voorstelronde wordt in navolging op het verzoek van @Blauwbaard zeer gewaardeerd.
Ten aanzien van het nieuwe probleem de zoekfunctie even gebruiken. Er is hier al veel over geschreven en anders nieuw topic starten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16