Stoeprandschade velg

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
trebbor77
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 mar 2018, 04:48 0 x

Goedemorgen,

Gisteren helaas een bocht iets te ruim genomen waardoor ik met mijn rechtervoorwiel tegen de stoeprand ben geknald met een lekke band en beschadigde velg als gevolg :confounded:

Heeft 1 van jullie ervaring met het zelf herstellen of laten herstellen van stoeprandschade? Ik vraag me af of zelfherstel mogelijk is voor iemand met beperkte kennis en handigheid en zo ja wat dan het beste werkt. Laten herstellen is natuurlijk de mooiste en beste optie maar aangezien er meer velgen zijn met kleine schade, is het mogelijk interessanter een mooie 2e handsset te kopen omdat je qua kosten net zo duur of goedkoper uit bent?!

Benieuwd wat jullie gedachten er over zijn..

gr Robbert
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 mar 2018, 10:36 1 x

Hi Robbert,

Ik weet er alles van, die eerst kras doet o-zoveel-pijn! Maar alles is te herstellen. In de eerste plaats zou ik de velg laten controleren. De klap is relatief groot geweest als ik het zo beluister en dan is het zaak om vast te stellen of deze gericht moet worden. Herstel zou ik zelf niet aan beginnen, dat krijg je nooit zo mooi.

De set velgen die je nu hebt vormen een prima basis voor herstel, bovendien weet je als huidige bestuurder ook hoe ze rijden. Een andere set kost je minstens 300-400 en dan moet je wellicht ook nog schade laten herstellen. Je kunt ze laten poedercoaten, die lak is veel sterker. En daar zijn heel mooie resultaten bij te behalen. Ik bracht mijn spullen voor de brommert vroeger bij Gerritsen in Barneveld, zitten tegenwoordig in Nijkerk. Vaklui.

Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
trebbor77
Audi A2 clublid

13 mar 2018, 12:33 0 x

Ik zal de velg even laten controleren. Tevens de mogelijkheden nog wat verder onderzoeken, denk dat ik er voor nu niets mee ga doen. Thx!
trebbor77
Audi A2 clublid

14 mar 2018, 13:42 0 x

Iemand zelf ooit zoiets gedaan? https://www.youtube.com/watch?v=rv_YzXW-8Rg
Ziet er uit als een klus die zelf goed te doen is
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

14 mar 2018, 14:06 0 x

Ik heb het nooit gedaan maar ik zou het proberen, echter je moet wel durven te proberen. Goed, houd er rekening mee dat het de eerste keer misschien niet zo mooi word als je hoopt, dan gewoon opstaan en opnieuw proberen. Weet je van jezelf dat je niet zo handig bent in dit soort dingen dan zou ik het laten doen.

Suc6

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
trebbor77
Audi A2 clublid

14 mar 2018, 17:38 0 x

Zou het met een dremel een beetje netjes weg te werken zijn?
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (154.94 KiB) 3628 keer bekeken
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

14 mar 2018, 18:11 1 x

Ik zou niet met een dremel aan de gang gaan, dan maak je misschien meer kapot. Als je het zelf wilt doen dan zou ik met een vijl de scherpe kantjes eraf halen. Lijkt mij dat plamuren niet gaat werken omdat ze met de banden wisselen toch wel wat kracht zetten op de rand van de velg. Misschien dat je iemand kent die kan lassen, zou die dan eens laten kijken of dat een optie is. Goed, ben geen expert en als je het mooi wilt laten maken je de velg het best weg kan brengen naar iemand die er verstand van heeft, dan ben je zeker dat het goed gedaan word.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie