Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb afgelopen weekend diverse bekledingsstukken los getrokken om weer wat leuke dingen aan de A2 toe te voegen. Zo heb ik een tweetal courtesy lights in de achterklep gemonteerd. Bij de montage heb ik de courtesy lights bewust 'verkeerd om' gemonteerd. Hierdoor stralen ze bij open klep rood licht naar achteren en wit licht naar beneden, wat bij het openen van de klep een zee van licht geeft en je zaken overzichtelijk kan in/uit pakken.
... rood licht naar achteren ...
... lekker wat licht voor in- en uitpakken ... ... bulten licht (zonder irritant te zijn overigens) ...
Verder ook nog met wat audio zitten stoeien, de resultaten hiervan volgen later.
Al met al ... weer een lekker A2 weekendje gehad.
Zijn er nog meer van dit soort enthousiaste mod-ers bezig geweest?
... rood licht naar achteren ...
... lekker wat licht voor in- en uitpakken ... ... bulten licht (zonder irritant te zijn overigens) ...
Verder ook nog met wat audio zitten stoeien, de resultaten hiervan volgen later.
Al met al ... weer een lekker A2 weekendje gehad.
Zijn er nog meer van dit soort enthousiaste mod-ers bezig geweest?
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- JJR
Zondag wordt er toch een boel bij anderen bekeken! ( including me)
Ikzelf heb vandaag het meeste vuil er af gewassen en nog even lekker de zonsondergang meegepakt aan het strand ( fris windje). Nu nog kijken of ik de auto nog echt kan boenen voor zondag, hij moet toch wel een beetje in de buurt kunnen komen van jullie mooie A2's!
Ikzelf heb vandaag het meeste vuil er af gewassen en nog even lekker de zonsondergang meegepakt aan het strand ( fris windje). Nu nog kijken of ik de auto nog echt kan boenen voor zondag, hij moet toch wel een beetje in de buurt kunnen komen van jullie mooie A2's!
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Mijn 'hondje' is dus bij een MBO flink onder handen genomen. Naast dat de AUA motor vervangen is (zie ander draadje), is ook het volgende gedaan:
- toen de motor er toch uit ging, meteen ook koppeling, riemen en waterpomp vervangen
- voedingsdraad linkerportier gerepareerd. Linker raampje kan weer open en dicht en spiegel kan weer versteld worden (van binnen uit
)
- wiellager rechtsvoor vervangen
- geleidepennen remblokken schoongemaakt en gesmeerd
- bandje rechtsachter vervangen
Hoop gebeurd, ik ben er nog niet. Helaas nog wat problemen in het brandstofsysteem, wordt aan gewerkt. Verder ga ik binnenkort wat gare interieurdelen vervangen, en... de linker, nu nog knakkende, deurvanger
- toen de motor er toch uit ging, meteen ook koppeling, riemen en waterpomp vervangen
- voedingsdraad linkerportier gerepareerd. Linker raampje kan weer open en dicht en spiegel kan weer versteld worden (van binnen uit

- wiellager rechtsvoor vervangen
- geleidepennen remblokken schoongemaakt en gesmeerd
- bandje rechtsachter vervangen
Hoop gebeurd, ik ben er nog niet. Helaas nog wat problemen in het brandstofsysteem, wordt aan gewerkt. Verder ga ik binnenkort wat gare interieurdelen vervangen, en... de linker, nu nog knakkende, deurvanger

- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Staat er nu al strak bij @JJR!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- TomA2
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Setje 16” A1 velgen gemonteerd ter vervanging van de 15" style.
Morgen hopelijk nieuwe bandjes erom laten leggen.
Morgen hopelijk nieuwe bandjes erom laten leggen.
- Bijlagen
-
- IMG_20180422_110737_533.jpg (1.56 MiB) 4417 keer bekeken
2002 Audi A2 1.4i Azurblauw
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- JJR
De knipperlicht comfort module zit erin!
Ook heb ik in het interieur alle lampjes vervangen voor LED ( gekocht via HansJan, heb er echter nu nog 2 over? Welke ben ik vergeten? in hemel 5 lampjes vervangen, dashboard kastje, 1 kofferbak en nu 2 over).
De exterieur verlichting heb ik ook allemaal vervangen voor LED, een full LED upgrade dus!!
1 vraag alleen; de linker koplamp dimlicht unit die knippert/hapert bij het stationair de wielen draaien ( weet ik hoort niet), bij toeren en dus voldoende voltage doen ze het niet. Ook heeft hij soms even wat toeren nodig om goed te activeren. Als ik hem omwissel met de rechterkant is het nog steeds dezelfde unit (maar dan rechts) die hapert. Hebben jullie daar ook last van gehad? Zo nee, denk ik dat er 1 toch kapot is.. @HansJan wat denk jij?
Als klap op de vuurpijl; ook de versterkte krikpunten zitten erin!
Ook heb ik in het interieur alle lampjes vervangen voor LED ( gekocht via HansJan, heb er echter nu nog 2 over? Welke ben ik vergeten? in hemel 5 lampjes vervangen, dashboard kastje, 1 kofferbak en nu 2 over).
De exterieur verlichting heb ik ook allemaal vervangen voor LED, een full LED upgrade dus!!
1 vraag alleen; de linker koplamp dimlicht unit die knippert/hapert bij het stationair de wielen draaien ( weet ik hoort niet), bij toeren en dus voldoende voltage doen ze het niet. Ook heeft hij soms even wat toeren nodig om goed te activeren. Als ik hem omwissel met de rechterkant is het nog steeds dezelfde unit (maar dan rechts) die hapert. Hebben jullie daar ook last van gehad? Zo nee, denk ik dat er 1 toch kapot is.. @HansJan wat denk jij?
Als klap op de vuurpijl; ook de versterkte krikpunten zitten erin!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@JJR Kijk eens onder de zonnekleppen
Voor de andere issues graag even rechtstreeks contact!

Voor de andere issues graag even rechtstreeks contact!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16