Eerste auto; een A2!
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja, heb ik me 4 jaar lopen ergeren aan het rumoer op de snelweg, is het er (weliswaar soort van noodgedwongen) toch nog van gekomen
Maximum snelheid zal ik nog wel een keertje testen als het rustig is. Moet alleen wel oppassen aangezien de oliepomp nu ook wat langzamer draait bij (nu dus) hogere snelheden. Had ook gehoord (weet niet of het klopt) dat de 90pk diesel ook een iets grotere oliekoeler heeft. Zal allemaal wel loslopen met dagelijks gebruik, maar wel iets om over na te denken voordat je met volle bepakking plankgas de berg opjaagt.
Maximum snelheid zal ik nog wel een keertje testen als het rustig is. Moet alleen wel oppassen aangezien de oliepomp nu ook wat langzamer draait bij (nu dus) hogere snelheden. Had ook gehoord (weet niet of het klopt) dat de 90pk diesel ook een iets grotere oliekoeler heeft. Zal allemaal wel loslopen met dagelijks gebruik, maar wel iets om over na te denken voordat je met volle bepakking plankgas de berg opjaagt.
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ondertussen zit de bak er ongeveer een maandje in. Eigenlijk nog steeds geen behoefte om te gaan chippen, in het verkeer komt de A2 prima mee. Wellicht dat het met 4 man met bepakking wat meer problemen gaat geven, maar 95% van de tijd zit ik er alleen in.
Verbetering in verbruik is wat lastig in te schatten door de verandering in weeromstandigheden en lengte van ritjes (en het harder rijden op de snelweg nu ), maar ik gok dat ik van 1 op 20/21 naar 1 op 22/23 ben gegaan. Om voor de grap te berekenen wat voor besparing dit met zich meebrengt, met 30000 km per jaar; dit scheelt 125 liter per jaar, met 1,25 cent per liter is dit 156 euro per jaar.
Dus nog vier jaar met m'n A2-tje doorrijden, dan heb ik de investering eruit
Verbetering in verbruik is wat lastig in te schatten door de verandering in weeromstandigheden en lengte van ritjes (en het harder rijden op de snelweg nu ), maar ik gok dat ik van 1 op 20/21 naar 1 op 22/23 ben gegaan. Om voor de grap te berekenen wat voor besparing dit met zich meebrengt, met 30000 km per jaar; dit scheelt 125 liter per jaar, met 1,25 cent per liter is dit 156 euro per jaar.
Dus nog vier jaar met m'n A2-tje doorrijden, dan heb ik de investering eruit
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het was niet de bedoeling om een wegmisbruikervan je te makenDat lijkt nu een beetje door het voorgaande. Ik was benieuwd of je motor het niet te zwaar zou hebben met die lange overbrengingen.
Maar dat lijkt goed, met die snelheid had je net 3000 omw/ min denk ik?
Is ook wel een indicatie dat je motor nog gezond is.
Maar dat lijkt goed, met die snelheid had je net 3000 omw/ min denk ik?
Is ook wel een indicatie dat je motor nog gezond is.
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nouja, eigenlijk nog steeds wel positief Je moet m wel iets meer doortrekken in de toeren bij het optrekken om de snelheid erin te houden maar dat vind ik opzich niet hinderlijk. Voor planken zijn weer andere auto's. Het is een veel fijnere snelweg auto geworden, toch de plaats waar ik langste tijd achter elkaar doorbreng.
Wellicht dat ik er een keertje een gechipte ECU in laat hangen om te kijken of dat comfortabeler rijden is, maar moet eerst even de verstuivers na laten kijken aangezien er eentje wat minder brandstof inspuit dan de andere twee.
Wellicht dat ik er een keertje een gechipte ECU in laat hangen om te kijken of dat comfortabeler rijden is, maar moet eerst even de verstuivers na laten kijken aangezien er eentje wat minder brandstof inspuit dan de andere twee.