Gisteren een vrije dag gehad, en gebruikt om de kentekenplaat verlichting te vervangen, en daarnaast een spoeling van het brandstofsysteem uit te voeren.
Aanleiding van de dieselspoeling was de constatering dat een verstuiver niet helemaal dezelfde hoeveelheid inspoot als de andere twee, af te lezen in VAG-COM. Verstuiver 1 en 2 compenseren hierbij wat voor de derde:

- 1.jpg (1.99 MiB) 4447 keer bekeken
Overigens merk je hiervan niet zo veel tijdens het rijden, maar aangezien je af en toe toch wat te prutsen aan je A2 moet hebben toch maar eens even verder gezocht naar een mogelijk oplossing. Op het internet is er wat informatie te vinden over een "diesel purge"
https://www.audi-sport.net/xf/threads/t ... on.165122/ met soms wel aardige resultaten. In principe is het spul vooral diesel (zodat je motor blijft lopen) met een reinigingsmiddel eraan toegevoegd (aceton?) wat je bij voorkeur onverdund aanbiedt aan de brandstofpomp. Spul kost niet veel, dus waarom niet dacht ik.
Dus een installatie in elkaar gezet met een filter ertussen zoals aangeraden op het internet om te zorgen dat je de vervuiling eruit filtert (en je weet, als het op het internet staat is het waar). Eerst de brandstofslangen, deze hadden wat overtuiging nodig:

- 2.jpg (2.11 MiB) 4447 keer bekeken
Vervolgens een en ander aangekoppeld, met een filter op de brandstof retour:

- 3.jpg (2.45 MiB) 4447 keer bekeken
Maar helaas hierbij last van lekkage (sorry
@luukske 
), en uiteindelijk de slangen vervangen door wat stevigers:

- 4.jpg (2.57 MiB) 4447 keer bekeken
En dan lopen maar, en toeren laten fluctueren. Het filter leek na afloop wat vervuiling tegen te hebben gehouden, dus eens even kijken of er ook meetbaar resultaat is...:

- 5.jpg (1.9 MiB) 4447 keer bekeken
Nope

Praktisch identieke waarden als voor de spoeling. Tweede flesje is in de brandstof tank gegaan, dus we meten na het tanken nog wel een keertje of er dan wellicht iets te meten is. Motor lijkt wel iets rustiger te lopen, maar dat kan ook door het op temperatuur komen van de motor komen.
Wel leuk om uit te proberen. Mocht iemand het willen herhalen dan zou ik een doorzichtige glazen pot (geen plastic ivm temperatuur brandstof retour leiding) gebruiken als reservoir zodat je het niveau kunt aflezen. Dan kun je ook de motor afzetten voordat deze droog loopt. Het spoel middel is Liqui Moly LM 5170 Diesel-Spülung, uiteindelijk via Amazon.de gekocht.