Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
BlauweA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jul 2018, 23:18 0 x

Yep, dat is 'm (die van mij komt ook uit China).
Voor dat bedrag wilde ik het gokje wel wagen.
Blijkt tot noch toe geen slechte aanschaf.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 jul 2018, 23:20 0 x

Spinazie schreef:
23 jul 2018, 16:46
BlauweA2 schreef:
18 jul 2018, 20:41
Vandaag door de potbode gebracht:

24F43EDC-5CEC-4D4B-9C0B-B8213628BB0E.jpeg

Werkt prima, kan ik eindelijk zelf uitlezen (heb meteen de foutmeldingen van de defecte “Drehzahlfühler” kunnen wissen).
Grappig, ik heb een jaartje geleden precies dezelfde besteld. Doet t nog steeds prima. Voor de geïnteresseerden: https://www.aliexpress.com/item/Vgate-V ... 58914.html
Thanx voor de tip, ook maar in bestelling gedaan! :thumbmin:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2018, 12:14 0 x

Is misschien wel handig om te gebruiken naast enerzijds VCDS waarmee (bijna) alles kan, maar ietwat omslachtig met laptop en kabel en anderzijds Torque Lite op de smartphone (communiceert met alleen de motorbesturing, maar wel via Bluetooth dus geen loshangende kabel in het interieur).

Kan deze scanner ook waarden uit de meetwaardeblokken tonen, of alleen de foutcodes van de control units?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

25 jul 2018, 18:58 0 x

De Bleutooth op telefoon zijn er voordelige alleen reset en uitgebreide.....

Ik kan ook gegevens van Lambda en zo uitlezen...... maar het is net welke versie je koopt en juiste software kunt vinden dus niet die je bij de webshop meestal erbij kreeg.

Mijn software, helaas Russische kan zelfs een Airbag uitschakelen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spits

29 jul 2018, 16:47 0 x

Vandaag thermostaat vervangen, had een vermoeden dat ie open bleef staan. Klopt, komt nu snel op 90°C, en blijft daar ook netjes staan.

Verder poging gedaan om de hoge druk schakelaar van het airco systeem te wisselen; helaas verkeerde geleverd gekregen. Voordeel is dat ik nu weet welke ik wél nodig heb.....

Dan nog een set 16" BBS EB velgen gekocht bij Remco Nieuwenhuis, schijnt een expert/handelaar in Audi TT onderdelen te zijn. Van de week een keer ophalen in Ermelo.

Nu alleen vandaag nog die Arosa van me schorsen. Vraag er 750,- in Euro's voor, maar dat schijnt nog teveel te zijn voor een betrouwbaar TDI / AMF hok......
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Spinazie
Audi A2 clublid

29 jul 2018, 17:45 0 x

Spits schreef:
29 jul 2018, 16:47
Verder poging gedaan om de hoge druk schakelaar van het airco systeem te wisselen; helaas verkeerde geleverd gekregen. Voordeel is dat ik nu weet welke ik wél nodig heb.....
Had je foutcodes al uitgelezen? Dat geeft soms ook wat informatie met welke richting je op moet zoeken met een defecte airco.
Spits

29 jul 2018, 18:00 0 x

Spinazie schreef:
29 jul 2018, 17:45
Spits schreef:
29 jul 2018, 16:47
Had je foutcodes al uitgelezen? Dat geeft soms ook wat informatie met welke richting je op moet zoeken met een defecte airco.
Jaaaa.... dat is dus een puntje... ik heb dus geen VCDSRSRSPPDD dinges uitlees apparaat. Wel had ik wat spullen van mister auto nodig, dus zo'n hogedruksensor dinges tilde het bedrag net over de "porto vrij" kosten heen, dat dus.....
Spinazie
Audi A2 clublid

29 jul 2018, 18:05 0 x

Spits schreef:
29 jul 2018, 18:00
Spinazie schreef:

Jaaaa.... dat is dus een puntje... ik heb dus geen VCDSRSRSPPDD dinges uitlees apparaat. Wel had ik wat spullen van mister auto nodig, dus zo'n hogedruksensor dinges tilde het bedrag net over de "porto vrij" kosten heen, dat dus.....
Je kunt wellicht kijken of er een forum lid in de buurt beschikbaar is voor het uitlezen: viewtopic.php?f=13&t=1457
Spits

29 jul 2018, 18:12 1 x

Spinazie schreef:
29 jul 2018, 18:05
Spits schreef:
29 jul 2018, 18:00
Spinazie schreef:

Je kunt wellicht kijken of er een forum lid in de buurt beschikbaar is voor het uitlezen: viewtopic.php?f=13&t=1457
Ja lieverd, dat weet ik....... maar ik ben niet zo van het vragen van " ah, mag ik jouw VCDS even gebruiken?" Het is mijn makke hoor! Als het meezit komt er van de week zo'n chinees uitlees ding binnen die ook airco's kan uitlezen als het goed is........ maar dat kan jij mij misschien wel vertellen?
Spits

30 jul 2018, 17:30 0 x

Vandaag nieuw luchtfilter en interieur filter geplaatst.
Ook EGR afdekplaatje gemaakt uit RVS en gemonteerd, nu nog even wachten op Ti Ta Timmus Tom Tovenaar om het softwarematig dicht te timmeren (lampie licht nu op). Waarom een plaatje dan? Iemand voor mij heeft al een keer de EGR klep schoon gemaakt, maar de EGR koeler aan de kant gebogen...... Klein scheurtje in het "ribbel" pijpje ontstaan, wat ze dicht gesmeerd hadden met Gun Gum (leek wel een wespennest, zoveel als er op gezet was)!
Uitlaatgassen kwamen dus lekker via de motor ruimte en interieur filter de cabine in. Het interieur filter zag er ook niet uit, letterlijk zo zwart als roet!
Plaats reactie