Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

01 aug 2018, 14:17 1 x

Echte Jet Cars opgehaald!

Ja, je leest het goed, de beruchte garage met prima Koffie en Toilet.
De 1.2Tdi die niet wilde starten opgehaald na een beetje klussen.
Deze zeer dure €210,- kostende opgehaald met geleende groene platen en gaat in handelsvoorraad bevriende handelaar.
De Km teller op 132.xxx bleek na uitlezen ruim boven de 600.xxx km te zitten...
Ook de olie net zo zwart als de lak, en erg kale.

Na montage accu bleken de gloei bougies op dus even de Techno remmen reiniger in luchtfilter gespoten en gelijk draaien!
Ja, ik had de sleepstang al klaar maar hoefde niet over deze 118,6 km te slepen!
De olie even bijgevuld en gezien de Trabant achtige uitlaat signalen was daar na 118,6 km niet veel meer van over!
Dat word dus €210,- onderdelen en de bak was goed..... motor lijkt me totaal op... ging niet harder dan maximaal 94 km... op teller in 4, 5e haalde deze niet meer.

Ben ik nu de persoon met meeste KM als ik de echte stand in vulde of de goedkoopste die niet op 17 Augustus welkom is?
Moet die avond kiezen, de Groene met werkende OSS of de Bruine lederen bankstel die niet open gaat....

Wat ik met deze Jetcar ga doen horen jullie later wel....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

01 aug 2018, 17:56 0 x

eekhoorntje schreef:
01 aug 2018, 14:17
Echte Jet Cars opgehaald!

Ja, je leest het goed, de beruchte garage met prima Koffie en Toilet.
De 1.2Tdi die niet wilde starten opgehaald na een beetje klussen.
Deze zeer dure €210,- kostende opgehaald met geleende groene platen en gaat in handelsvoorraad bevriende handelaar.
De Km teller op 132.xxx bleek na uitlezen ruim boven de 600.xxx km te zitten...
Ook de olie net zo zwart als de lak, en erg kale.

Na montage accu bleken de gloei bougies op dus even de Techno remmen reiniger in luchtfilter gespoten en gelijk draaien!
Ja, ik had de sleepstang al klaar maar hoefde niet over deze 118,6 km te slepen!
De olie even bijgevuld en gezien de Trabant achtige uitlaat signalen was daar na 118,6 km niet veel meer van over!
Dat word dus €210,- onderdelen en de bak was goed..... motor lijkt me totaal op... ging niet harder dan maximaal 94 km... op teller in 4, 5e haalde deze niet meer.

Ben ik nu de persoon met meeste KM als ik de echte stand in vulde of de goedkoopste die niet op 17 Augustus welkom is?
Moet die avond kiezen, de Groene met werkende OSS of de Bruine lederen bankstel die niet open gaat....

Wat ik met deze Jetcar ga doen horen jullie later wel....
Dus je hebt een 1.2 TDI gekocht voor 210,-, waarmee je ook nog kan rijden? Ik zeg; Niet verkeerd! In onderdelen verkopen levert waarschijnlijk al meer op. :thumbmin:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2018, 23:16 1 x

@eekhoorntje, ik wil niet zeggen dat je als een kip zonder kop deze aankoop hebt gedaan, maar op de een of andere manier vind ik dit wel bij je passen:

Afbeelding
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 aug 2018, 16:45 0 x

Na enige tijd er tegen op gezien te hebben, ben ik verder gegaan met dreundemping en geluidsisolatie.
De makkelijk bereikbare plekken heb ik natuurlijk als eerste gedaan. Nu de achterbak en zijschermen achter ...
Bekleding eruit ontvetten en plakken maar.
Achterbak isolatie.JPG
Achterbak isolatie.JPG (604.99 KiB) 4013 keer bekeken

... zucht ... nu alleen de deuren nog ...
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 aug 2018, 19:52 0 x

Ik dacht dat je de deuren al gedaan had😬. Zeker de moeite waard👊
ReemW
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 aug 2018, 22:40 2 x

Dag allemaal,
Gisteren kwam @DED@2 bij me langs om mijn auto radio te helpen fixen. Ik heb nu een mooie Audi chorus geinstalleerd. Hij haalde een berg apparatuur achter het dashboard vandaan, zoals een Pioneer bluetooth en usb adapter, en verwijderde de (defecte) Parrot kit. Wat een held!
Vandaag ontving ik van @ronald.bos een klemmetje voor de zonneklep. Helemaal blij!
Ook nog contact gehad met de A2 dokter over een nieuwe oliepeilstok, want natuurlijk was die van mij ook afgebroken. Door het advies van @DED@2 de overtollige olie eruit te halen is de motor nog heel :flushed:
Wat een avontuur, zo'n A2 onderhouden en leren kennen!
Fijne avond allemaal!
Reem
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

03 aug 2018, 00:41 2 x

Mooi,
Laten de chapter west boys je toch niet zitten al kan je niet naar de meeting 😁
ronald.bos
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 aug 2018, 13:03 0 x

Ik heb voor rond €15 vorig jaar een nieuwe peilstok besteld, gewoon bij de Audi garage (Van Beynum in dit geval).
ReemW schreef:
02 aug 2018, 22:40
Ook nog contact gehad met de A2 dokter over een nieuwe oliepeilstok, want natuurlijk was die van mij ook afgebroken. Door het advies van @DED@2 de overtollige olie eruit te halen is de motor nog heel :flushed:
Reem
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

03 aug 2018, 15:32 1 x

Kippenhok gesloopt!

Wel leuke reactie en volgende week komen er dankzij deze sloperij 2x een 1.2 Tdi terug op de weg!

De eerste had een automaat bak nodig en deze vuile oude motor leek wel een vers gereviseerde aan te zitten, schone bouten en totaal geen vuil...... gelijk bodemplaat erbij gedaan en die gaat maandag de brug op! Dat was bij mijn rit een goed werkende bak op matige motor....

De Nr 2 is voor oud forumlid hier, ooit een trekhaak gemonteerd en rijd dus Ford Feest of zo...
Die wilde de complete Kabelboom hebben dus de draden van de trekhaak..... ik heb vermoedens en gevraagd of hij hier terug wil komen!
Ook mag ik de vloer, plafond en de zijkanten kofferbak + achterbank leveren wegens brandschade!
Ik houd dus een kale kont over!
Wel is vervangen totale kabelboom een flinke klus dus eind Augustus verwacht ik hem weer terug, voor de half september APK van het fordje wat weg moest...

De rest houd ik voorlopig zelf.
Het plan is een 2e keer een Aanhanger op 4 wielen van te maken!
Stuur + slot eruit en triangel erin... alleen de handrem laat ik zitten.
Met zwarte ramen op deze Zwarte Audi zie je niets meer... maar bumperkleven legaliseren noem ik dat maar... dan heb ik goede aanhanger die niet kan roesten en met 5 ingangen met klapsleutel te bedienen, dat heeft niemand op aanhanger.

De auto is officieel gesloopt dus gratis geworden, witte plaat erop en ik mag trekhaak monteren.....
op mijn dagelijkse Eekhoorn....
De lege auto weegt minder dan 320 Kg volgens de weging bij oud papier inleveren.
Dat is dus tot 750 kg een 429 Kg laden... uitlaat en tank en zo verdwijnen ook dus hoe kaler hoe beter...

Omdat onder de 750 kg geen oploop rem en zo verplicht is best leuk...
Dan is dit de enige Tdi die elk centrum wel in mag dus die letters blijven lekker zitten!
De Motor is totaal versleten en de rest, verkoop gaat wel erg hard... moet nog licht schakelaar krasvrij hebben... nu een beetje witjes.....

Dit is voorlopig het verhaal en of beide voor 17 augustus klaar zijn?
Zowel trekhaak als deze ombouw met door de onder gril dissel.?
Als het lukt kan ik als enige blijven slapen op de parkeerplaats, niemand ziet iets met zwart gelakte ramen, 60% verf en 40% oude parket lak en dat op binnenkant....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

03 aug 2018, 17:38 0 x

Kijk je wel uit voor zuurstof gebrek ?
Nou eekhoorntje je hebt ideeën genoeg ,de uitdrukking je bent het zout in de pap is te zwak voor jou😁
Plaats reactie