Wiellagers vervangen
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Merk je verschil met gas los (versnellingsbak drijft motor aan) en
gas ingetrapt (motor drijft versnellingsbak aan)?
gas ingetrapt (motor drijft versnellingsbak aan)?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
@rolf je heeft aan een grommend geluid dat voor je gevoel op en neer gaat met de gereden snelheid. Kan het zijn dat de toplagers van de schokdemper achter (of voor) misschien niet dris meer zijn of los gekomen zijn.
Just a thought
Voor zal je geheid geklop ervaren, maar achter kan zomaar de demper en/of het lager zijn.
Niets opgevallen bij het vervangen van de wiellagers?
Just a thought

Voor zal je geheid geklop ervaren, maar achter kan zomaar de demper en/of het lager zijn.
Niets opgevallen bij het vervangen van de wiellagers?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Cuppende achterbanden ?
Check eventeel met je winterset of geluid weg is ?
https://www.tuning-gids.nl/cuppen-banden.htm#
Check eventeel met je winterset of geluid weg is ?
https://www.tuning-gids.nl/cuppen-banden.htm#
Laatst gewijzigd door AudiFanSedert1971 op 25 aug 2018, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wellicht een andere set wielen monteren zoals Spinazie al eerder had aangegeven, je moet toch dingen proberen/ uitsluiten.
Of toch een nieuwe set aandrijfassen ? weet niet wat ze kosten in Noorwegen, maar hier heb je 2 aandrijfassen (SKF) voor ongeveer een 195 euro/set en merkloos vanaf een 110 euro/set
Zou wel zuur zijn als na vervangen de klacht niet is opgelost.
Of toch een nieuwe set aandrijfassen ? weet niet wat ze kosten in Noorwegen, maar hier heb je 2 aandrijfassen (SKF) voor ongeveer een 195 euro/set en merkloos vanaf een 110 euro/set
Zou wel zuur zijn als na vervangen de klacht niet is opgelost.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het handigste op dit moment is i.d.d. even een andere set banden te proberen.
Wellicht zie of voel je wat als je je hand over de banden heen laat gaan...
Over die lock-tide bij de aandrijfassen aan de voorzijde, dit klopt, dit is om speling tegen te gaan tussen de ¨splines¨ van de as in het lager/de naaf.
Door de speling die er zou kunnen zijn kan de moer loslopen. Voor zover dit kan door de standaard borging die de moer heeft.
Dit kwam vroeger wel eens voor bij Audi 80/100/200/coupe/ vw golf, passat ect ect, echter bij A2 nooit meegemaakt en ik heb er toch heel wat losgehaald waar dit niet meer tussen zat.
Ik doe het er altijd wel weer op uit voorzorg en omdat ik graag doe wat de fabriek voorschrijft en door de ervaring met bovengenoemde modellen.... en om tevreden klanten te houden.
Geen zorgen maken, als je die nieuwe moer maar met 100Nm aangedraaid hebt.
Wellicht zie of voel je wat als je je hand over de banden heen laat gaan...
Over die lock-tide bij de aandrijfassen aan de voorzijde, dit klopt, dit is om speling tegen te gaan tussen de ¨splines¨ van de as in het lager/de naaf.
Door de speling die er zou kunnen zijn kan de moer loslopen. Voor zover dit kan door de standaard borging die de moer heeft.
Dit kwam vroeger wel eens voor bij Audi 80/100/200/coupe/ vw golf, passat ect ect, echter bij A2 nooit meegemaakt en ik heb er toch heel wat losgehaald waar dit niet meer tussen zat.
Ik doe het er altijd wel weer op uit voorzorg en omdat ik graag doe wat de fabriek voorschrijft en door de ervaring met bovengenoemde modellen.... en om tevreden klanten te houden.
Geen zorgen maken, als je die nieuwe moer maar met 100Nm aangedraaid hebt.
- Srananuma
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Hoi allen,
Ik heb jullie advies nodig.
Ik wil wiellagers online kopen omdat de prijzen enorm verschillen met de lokale winkel.
Gaat om achter wiellager
Audi A2 1.2 TDI
Diesel.
Bouwjaar 2002
Iemand een tip? Graag een linkje
Ik heb jullie advies nodig.
Ik wil wiellagers online kopen omdat de prijzen enorm verschillen met de lokale winkel.
Gaat om achter wiellager
Audi A2 1.2 TDI
Diesel.
Bouwjaar 2002
Iemand een tip? Graag een linkje
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom maar eerst even voorstellen......
En wat is bouwjaar en motor code want soms wisselde de fabriek na de Juli vakantie.
Dan zit je met verkeerde en heb je extra porto kosten en heb je voldoende gereedschap hiervoor?
Als je hier gaat lezen in dit Topic zie je dat er meerdere modellen lagers zijn gebruikt.
Succes met je auto en graag iets meer over jezelf en deze spaardiesel.
En wat is bouwjaar en motor code want soms wisselde de fabriek na de Juli vakantie.
Dan zit je met verkeerde en heb je extra porto kosten en heb je voldoende gereedschap hiervoor?
Als je hier gaat lezen in dit Topic zie je dat er meerdere modellen lagers zijn gebruikt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Srananuma
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
eekhoorntje schreef: ↑26 aug 2018, 18:06Welkom maar eerst even voorstellen......
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met even voorstellen, want betreft een Audi forum. Gegevens van mijn auto heb ik aangegeven. Denk niet dat je bedoeld dat ik moet aangeven hoeveel honden en katten ik heb.
Bouwjaar van mijn motor?
- HansJan
- Moderator
@Srananuma het wordt op dit forum heel erg gewaardeerd als je jezelf even voorstelt: viewforum.php?f=4
De kans dat je antwoorden krijgt wordt dan een stuk groter. Bovendien is het niet zomaar een forum, maar het Audi A2 forum van de Audi A2 Club Nederland. Een grote groep mensen die maar één doel voor ogen heeft: de Audi A2 liefhebben en rijdend houden.
@eekhoorntje vroeg specifiek naar bouwjaar (van de auto) en de motorcode omdat die twee variabelen onder meer bepalen welke onderdelen je nodig hebt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16