DED@2 schreef: ↑26 aug 2018, 22:22
Welkom op het forum. Ik zit in Zoetermeer en heb zowel een 1.4 benzine als een 1.4 tdi 90pk. Je bent altijd welkom voor een bakkie koffie en talk shop Audi a2

. Proefrijden ook geen probleem. Dan heb je met @iKnijff alle motorisaties muv de 3L 1.2tdi meteen een keer gereden.
Laat je goed informeren en struin het forum af naar tips en aankoop adviezen. Maar volg vooral je gevoel! Aan jouw autoverleden maak ik op dat je tot nu toe open hebt gestaan voor nieuwe inzichten. De A2 is nu aan de beurt

.
Misschien tot snel
Dank je @DED@2 ! Het is voor mij wel duidelijk dat het qua motorisatie een 1.4benzine zou moeten worden gezien mijn jaarkilometrage en budget. Ik ga aankomende donderdag even bij @iKnijff zijn auto bekijken en daarbij vooral de zit en ruimte beoordelen (samen met vrouwlief). Even zien of dat goed voelt en of we er een lekkere zit in kunnen vinden.
Mocht ik daarna nog behoefte hebben aan een directe ervaring met de 1.4 benzine dan neem ik contact met je op!
Inmiddels heb ik bijna het hele forum uitgeprint en onder mijn kussen gelegd, morgen weet ik echt alles!
Inderdaad ben ik niet bang voor andere keuzes, ik wissel een beetje af tussen het maken van een keuze met verstand en gevoel. Ik vind autorijden erg leuk en heb plezier aan een auto, maar het moet qua kostenplaatje wel verantwoord zijn. Met een verandering van 30.000 naar 10.000km per jaar sinds mijn nieuwe baan, merk ik wel dat de focus meer op de economische keuze ligt.
Een japanner heeft de naam betrouwbaarder te zijn en minder trubbels te geven, maar ik heb daarin net pech gehad. De enige keer dat ik langs de weg kwam te staan was met een Toyota Starlet en de Prius (über-betrouwbaar) heeft mij toch ook wel een lieve duit gekost .
Ergo: het ligt meer aan de specifieke auto die je koopt dan aan de reputatie. Al kun je de ellende ook wel opzoeken/uit de weg gaan met wat rationele keuzes...