Voordelen Kentekens vermelden op forum lijst Km standen ?

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 nov 2017, 08:30 0 x

In de automarkt komt het al te vaak voor er gefraudeerd wordt met km standen ,historie,schadeverleden etc.

Er ook  forum leden  hiermee eens na aankoop hun "goede staat verkerende wagen " achteraf  "kat in de zak bleek te zijn" en daar nog dagelijks  steeds de gevolgen van ondervinden.

Gezien er een vraag is gesteld of er voortaan bij de lijst  kmstanden je je kenteken te vermelden om fraude te voorkomen,heb ik maar een nieuw discussie  punt aangemaakt .

Ik vraag mij dus af of dit wel zin heeft .

In mijn geval mijn wagen geregistreed wordt door Audi dealer ,A2dokter ,garage Sam amsterdam en daarbij extra bij Apk ...ik niks te verbergen heb gezien mijn eerdere publikaties.

Ik denk dat gewoon je bij aankoop veel kunt voorkomen..door een aankoopkeuring door derden te laten uitvoeren dit kan zijn :   je eigen garage ,Audi dealer een bevriende  Auto monteur ,of kennis etc.maar desondanks je toch problemen kunt ondervinden...

Wat vinden de overige forum leden ervan heeft het zin de kmstanden bij de lijst te vermelden ?  ,ik zelf denk het niet gezien de lijst slechts door enkele ledenjaar in jaar uit  worden bij gehouden en sommige de moeite niet eens doen ze de wagen verkocht hebben etc.

Mijn inziens bij je accountnaam je kentekens van je voertuigen  of middels  in een ledenlijst is verwerkt .wat bij andere clubs wel bekend is in combinatie Naam adres woonplaats etc...geeft ook geen garantie van goede staat wagen of  een miskoop.

zie

JJR schreef:
zullen we kentekens erbij gaan zetten zodat terug gedraaide tellerstanden makkelijker op te sporen zijn gezien recente berichtgevingen?
https://www.audi-a2.nl/index.php?p=/dis ... den#latest
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 nov 2017, 10:14 0 x

Ik vind het wel een goed idee, maar de uitvoering lijkt me lastig. Van de 1.800 geregistreerden op dit forum zijn er maar enkele tientallen regelmatig actief.

We zouden al die geregistreerden een mailtje kunnen sturen om te vragen hun A2-kenteken(s) door te geven, maar die gegevens worden dan toch niet bijgehouden: mensen melden het niet als ze de A2 verkopen en niet meer op dit forum komen...

En als de kentekens alleen bij de lijst km-standen worden vermeld, houden we misschien 1% van de A2's in de gaten...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 nov 2017, 11:00 0 x

Peter, jaren geleden waren enkele leden ook al begonnen met kentekens te vermelden door er 1 cijfer(s)  of letter()s weg te laten  zelfs dat deden slechts een paar...dus zelf maar ook niet meer gaan vermelden...gezien men toch weet wat mijn kenteken weet bij eerdere meetings of foto's.

Het helaas  niet afmelden van een kenteken geeft al aan forumleden niet weten dit  wel gebruikelijk  is bij een club  maar vaak vanwege verplicht  lidmaatschap dan wel doen ,dit het hun tzt geld blijft kosten ze geen audi a2 meer  hebben ...

En ik denk ook vast dat vele auto's hier via dit forum  bekend waren ,met afgeschermde kentekens .. aangezien het niet verplicht is het te vermelden, laat staan de recentste NAW-gegevens ,kenteken en km stand .

(NAW =  Naam,Adres,Woonplaats ) 

Ook wanneer  je hem te koop aanbiedt en die ontbrekende combinatie dus hierdoor  ongemerkt  te koop op marktplaats terecht komen...in welke staat dan ook en totdat  pas een forumlid zijn eigen wagen dus ziet of van medeforumlid  te koop ziet staan herkend aan de hand van bepaalde kenmerken uitvoering etc . aan de bel trekt...

https://audi-a2.nl/index.php?p=/discuss ... rst#latest
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie