Forum praat, waar moet dat heen.?

Algemene discussie over de A2
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

25 nov 2017, 21:22 0 x

<i>Aan alle forum leden.</i>

Het valt me op dat er een aantal leden nogal geirriteerd, korzelig, bot, neerbuigend arrogant of negatief kunnen reageren op vragen van anderen. Zijn dit soms leden die alle vragen al voorbij hebben zien komen? Ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat deze stijl van antwoord geven mij irriteerd. Een voorbeeld hiervan gaf johan3l vanmiddag onder het kopje Nette A2 gezocht: johan zegt geen goeiemiddag , geen naam niks hij schrijft alleen:
.  " bovenin staat een zoekbalk".  hoe bot wil je het maken? Voor mij is het forum toch een plek waar je eventuele kennis gaat delen, met een gezamenlijk belang om uiteindelijk in je A2 te kunnen blijven rijden.
Om dan een mogelijk nieuw forum lid zo met de neus op de zoekbalk te drukken vindt ik ongepast, nog afgezien van het feit dat ze misschien wel  up to date informatie wilde hebben ipv oude koeien uit de sloot.
Er kunnen door veranderende wetgeving nog makkelijk tijden komen waarin we een sterk forum nodig hebben . Ik wil daar ook graag mijn deeltje aan bij dragen, maar wel op een positieve manier en dat gaat niet goed als er leden in de johan stijl gaan praten!
Dus Johan cs niet meer doen. Als iemand vraagt wat voor type accu moet er in de A2 zeg je niet:  "zoekbalk"
maar geef je gewoon antwoord: een 85Ah accu met een max startstroom van 800A , hoeft geen gel accu te zijn lefst een varta enz. enz. Eventueel verwijs je naar het item van Peter Maathuis van  nog niet zo lang geleden.

Als de  meeste forumleden dit onzin vinden en het erbij vinden horen dat de 1 wat anders uit de hoek komt dan de ander, is het ook goed hoor maar dan schrijf ik me uit.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 nov 2017, 21:31 0 x

Ik deel je bezorgdheid en het heeft onze aandacht. Het is de schone taak van de moderators (@Spinazie en mijzelf) om de sfeer op het forum te bewaken. Binnenkort zullen we ook de huisregels op het forum plaatsen zodat een ieder weet waar hij/zij zich aan moet houden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
louis.halberstadt
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 nov 2017, 08:43 0 x

Beste Jaap,
Een forum is in mijn ogen niet alleen een plek waar je je  kennis kunt delen met elkaar maar ook een sociaal netwerk. Ik kan dan ook niet anders dan jouw opmerkingen volledig te onderschrijven. 
Louis
bjmeengs
Audi A2 clublid

26 nov 2017, 09:18 0 x

Goedemorgen Jaap. Ik deel je bezorgdheid.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

26 nov 2017, 10:31 0 x

Zoals altijd zijn er 2 kanten aan de zaak. Over Eenink is al het nodige geschreven op het forum.
Dat er dan naar de zoekfunctie wordt verwezen, vind ik dan niet zo verwonderlijk.
De opmerking erachteraan had ik niet geplaatst, maar dat is persoonlijk.

De zoekfunctie is er juist voor om reeds gestelde vragen te beantwoorden.
Dit is alleen maar een voordeel voor de nieuwelingen.

Bij de gedragsregels zou naar mijn idee het gebruik van de zoekfunctie ook een
punt van aandacht moeten zijn, juist om dit soort irritaties over en weer te voorkomen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Johan 3L

26 nov 2017, 11:05 1 x

Hier ben ik dan. Johan3L.
Ik heet gewoon Johan, en gebruik mijn echte naam, zodat ik me niet telkens opnieuw hoef voor te stellen. 
Ik ben het eens met de opmerkingen dat je niet bot moet zijn, en het is niet geheel mijn huisstijl om bot te reageren. 
Waar ik wel wat moeite mee heb is dat er soms (en vat dit nou niet persoonlijk op) mensen aanmelden en gelijk een auto te koop zetten of iets vragen wat al breed bekend is. 
Ik schaar dat onder luiheid en dat is helaas blijkbaar de tegenwoordige tijd.
Ik ben zelf meer van: eerst even zelf aan de slag en kom je er niet uit, vraag je hulp.
Ik ben geen 18 meer en meer van de oudere stempel. 
Ik zal me er voortaan beter bewust van moeten zijn dat ik dit soort opmerkingen zachter moet maken, om niet mensen tegen de haren in te strijken.
ik kan dan nou wel zeggen dat er geen opzet in zit, maar dat geloofd toch niet iedereen.
Wie mij persoonlijk kent weet dat ik open en eerlijk ben. En scherpe opmerkingen horen ook bij mijn persoon. 
En mijn humor begrijpt ook niet altijd iedereen, dus dat laat ik vaak maar achterwege. 
En zo heeft iedereen wel zijn positieve en negatieve dingen. 

Ik ben blij met dit topic Jaapie, want nu kan ik ook even wat over mezelf vertellen, zodat ook jij weet met wie je praat op dit forum
bjmeengs
Audi A2 clublid

26 nov 2017, 11:18 0 x

Dit siert je Johan. Nu gaan we weer heerlijk genieten van de A2.
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

26 nov 2017, 11:47 0 x

Nou Johan ,
Je zegt voor mij precies de goeie dingen, dat is een mooie basis om verder mee te gaan.
Ik ben zelf ook meer van het zoeken tot je vastloopt, zoals die jongen die een aardpunt zocht voor zijn audio had maar even op het Duitse A2 freunde Wiki hoeven kijken en dan waren alle 12 aardpunten op zijn scherm verschenen .Maar goed ieder stelt zijn vragen op zijn eigen wijze en ik hoop dat daar in de toekomst ook ruimte voor blijft en ik ben blij met je reactie!
HansJan
Moderator

27 nov 2017, 09:55 0 x

Kijk, dit toont volwassenheid. Respect voor de openhartigheid van Johan en dankbaarheid van de overige lezers.

Laten we op deze voet verder gaan, dan houden we deze Club fier overeind! En ik beloof jullie: er komt volgend jaar een moment waarop we elkaar allemaal gaan ontmoeten en eens op een andere manier kunnen leren kennen! Dat zal zeker bijdragen in de wijze waarop we hier met elkaar omgaan.

Nogmaals dank en beschouw het draadje hiermee als gesloten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Johan 3L

27 nov 2017, 19:25 0 x

Ik sluit me hierbij aan en beschouw het als een incident.
Dit soort fora zijn te mooi om te laten wegkwijnen.
Helaas zie ik dat andere soorten van Social Media fora aan het inhalen zijn en ik zou dat jammer vinden.
Ik heb niet zoveel met al dat facebookgewtitter en wat er allemaal meer is. Maar ik zie wel andere fora inzakken als gevolg daarvan.

Plaats reactie