De vuilnisbak!
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als je dan zo graag een Audi cabrio wil, dan adviseer ik een TT model 1 met 1.8T en 225 pk. Chippen naar 265 en je hebt een heerlijke snelle auto met 'looks'.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
1.8T is de juiste motorkeuze, motor is bullitproof en goed te chippen, met name in Alkmaar.
En laat de multitronic van voor 2004 ook staan, zijn vaak dramatronics.
Tenzij je een Quattro neemt, die hebben een conventionele automaat.
En laat de multitronic van voor 2004 ook staan, zijn vaak dramatronics.
Tenzij je een Quattro neemt, die hebben een conventionele automaat.
- HansJan
- Moderator
Die 1.8T past ook goed in de A2 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Veertienmeizeventien schreef: ↑10 apr 2019, 20:18Peter_Maathuis schreef: ↑30 mar 2019, 22:46Er zit hier wel wat Audi cabrio ervaring: ik heb twee 80 cabrio's gehad (een 1994 2.3 handgeschakeld en een 1996 2.6 V6 automaat) een 2004 A4 cabrio met 2.5 V6 TDI en CVT en nu (naast de A2) een 2010 A3 cabrio 1.8 TFSI met DSG-bak.
Veel hangt af van je budget - een A4 cabrio is zwaar, daardoor duur in gebruik en dus goedkoop in aanschaf. Een 80 cabrio is wat krapper achterin en begint op leeftijd te komen. Een mooi exemplaar vinden, zal lastiger zijn. Een 90-er jaren auto biedt uiteraard minder veiligheid dan een moderner ontwerp.
Mijn ervaring: alle 4 modellen zijn comfortabele, degelijke auto's, zeer geschikt om ontspannen mee door Europa te toeren. De A4 was wel vrij duur in het gebruik (nogal zwaar en diesel MRB), maar 1 op 14 was goed haalbaar. De A3 cabrio haalt gemakkelijk 1 op 15 op benzine.
De A3 heeft de meeste ruimte achterin: ik ben 1,80 m lang en kan "achter mezelf" zitten, maar de A4 is ook heel bruikbaar voor 4 personen (wel met de kap dicht, want anders waaien de achterpassagiers uit de auto...). Als je maar zelden met meer dan 2 personen in de auto zit, is de ruimte achterin uiteraard minder belangrijk.
Oke, oke.... het is een beetje vervuiling van A2 Forum, maar daarom doe ik het ook in de vuilnisbak.
Ik wil misbruik maken van de kennis van Audi-gekken..'
Als ik roep: " Audi A4 3.0 V6 162KW Quattro Cabrio 2003" met 180.000 km op teller, wat zeggen jullie dan?
Oke... jullie bijdragen hebben me geholpen. Ik heb een A4 gekocht. AUDI A4 CABRIOLET 2.0 TFSI
2008 | 172.353 km | Cabriolet | Automaat | Benzine | 147 kW ...
Ik ben er erg wijs mee, ook al is hij nog niet geleverd... Ik wordt steeds meer een Audiman... Ik wordt al een beetje met schuin oog aangekeken door mijn Volvovrienden...
Maar ik zal jullie niet meer lastig vallen met cabrio A4 vragen.
betutteling is zinloos; passie is Goud
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Oke, vallen we jou wel lastig met een vraag voor een foto?

Verder Teletekst;
De oorspronkelijke plannen waren Euro 3 & 4 maar door de rommelige administratie bij RDW
lijken ze daar vanaf te stappen.
Als ze 20 jaren kiezen is voor een deel nog gered, bij 15 jaren vallen alle A2 diesels uit omdat die in
2006 afgeleverde zeer zeldzaam zijn tenzij je kunt frauderen!
Ja, je kunt een Duitse 2004 of 2005 gewoon in bepaalde landen als eerste afgifte 2006 noteren.
En RDW neemt vaak alles blind over.
Een nu Nederlandse mag geen enkel centrum meer in en alleen inwoners van Centrum of die er dagelijks moeten zijn voor werk raken die straks kwijt.
Maar als ze 15 of 20 jaren pakken zullen vele in dorpen en buitenwijken wonende gewoon door kunnen rijden en word Nederland 0% schoner!
Of gaan de Centrum bewoners verhuizen naar ruimer en voordeliger huis buiten de Milieu zone?
Ik zag dat in Berlijn ook al.....
Maar Teletekst gaat soms van huidige regels uit en snel plaatsen wat ze ergens zien.
Ik had gevraagd of er een ombouw naar Euro 4 of 5 toegestaan zou worden met RDW keuring zoals in Duitsland ook mogelijk is maar daar lijkt het nu niet op.
Wel kunnen we zo stemmen voor Europa dat de partijen die foute maatregel doordrukken onze stem kwijt raken en vlak voor verkiezing kan het dan nog aangepast worden.
Onze A2 club is te klein maar weten jullie hoeveel Merken Clubs er zijn?
Ik vind bouwjaar onredelijk en dan moet RDW maar de administratie bijwerken.
Vermoed dat we redelijke kans maken hierop.

Verder Teletekst;
De oorspronkelijke plannen waren Euro 3 & 4 maar door de rommelige administratie bij RDW
lijken ze daar vanaf te stappen.
Als ze 20 jaren kiezen is voor een deel nog gered, bij 15 jaren vallen alle A2 diesels uit omdat die in
2006 afgeleverde zeer zeldzaam zijn tenzij je kunt frauderen!
Ja, je kunt een Duitse 2004 of 2005 gewoon in bepaalde landen als eerste afgifte 2006 noteren.
En RDW neemt vaak alles blind over.
Een nu Nederlandse mag geen enkel centrum meer in en alleen inwoners van Centrum of die er dagelijks moeten zijn voor werk raken die straks kwijt.
Maar als ze 15 of 20 jaren pakken zullen vele in dorpen en buitenwijken wonende gewoon door kunnen rijden en word Nederland 0% schoner!
Of gaan de Centrum bewoners verhuizen naar ruimer en voordeliger huis buiten de Milieu zone?
Ik zag dat in Berlijn ook al.....
Maar Teletekst gaat soms van huidige regels uit en snel plaatsen wat ze ergens zien.
Ik had gevraagd of er een ombouw naar Euro 4 of 5 toegestaan zou worden met RDW keuring zoals in Duitsland ook mogelijk is maar daar lijkt het nu niet op.
Wel kunnen we zo stemmen voor Europa dat de partijen die foute maatregel doordrukken onze stem kwijt raken en vlak voor verkiezing kan het dan nog aangepast worden.
Onze A2 club is te klein maar weten jullie hoeveel Merken Clubs er zijn?
Ik vind bouwjaar onredelijk en dan moet RDW maar de administratie bijwerken.
Vermoed dat we redelijke kans maken hierop.
Laatst gewijzigd door eekhoorntje op 13 apr 2019, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Terechte vraag... maar ik krijg hem pas volgende week dus ik meld me zodra die er is...
betutteling is zinloos; passie is Goud
- rolf
Hoop dat je een goed exemplaar hebt gekocht, de 2.0 kunnen notoire oliezuipers zijn.Veertienmeizeventien schreef: ↑13 apr 2019, 21:06Veertienmeizeventien schreef: ↑10 apr 2019, 20:18Peter_Maathuis schreef: ↑30 mar 2019, 22:46Er zit hier wel wat Audi cabrio ervaring: ik heb twee 80 cabrio's gehad (een 1994 2.3 handgeschakeld en een 1996 2.6 V6 automaat) een 2004 A4 cabrio met 2.5 V6 TDI en CVT en nu (naast de A2) een 2010 A3 cabrio 1.8 TFSI met DSG-bak.
Veel hangt af van je budget - een A4 cabrio is zwaar, daardoor duur in gebruik en dus goedkoop in aanschaf. Een 80 cabrio is wat krapper achterin en begint op leeftijd te komen. Een mooi exemplaar vinden, zal lastiger zijn. Een 90-er jaren auto biedt uiteraard minder veiligheid dan een moderner ontwerp.
Mijn ervaring: alle 4 modellen zijn comfortabele, degelijke auto's, zeer geschikt om ontspannen mee door Europa te toeren. De A4 was wel vrij duur in het gebruik (nogal zwaar en diesel MRB), maar 1 op 14 was goed haalbaar. De A3 cabrio haalt gemakkelijk 1 op 15 op benzine.
De A3 heeft de meeste ruimte achterin: ik ben 1,80 m lang en kan "achter mezelf" zitten, maar de A4 is ook heel bruikbaar voor 4 personen (wel met de kap dicht, want anders waaien de achterpassagiers uit de auto...). Als je maar zelden met meer dan 2 personen in de auto zit, is de ruimte achterin uiteraard minder belangrijk.
Oke, oke.... het is een beetje vervuiling van A2 Forum, maar daarom doe ik het ook in de vuilnisbak.
Ik wil misbruik maken van de kennis van Audi-gekken..'
Als ik roep: " Audi A4 3.0 V6 162KW Quattro Cabrio 2003" met 180.000 km op teller, wat zeggen jullie dan?
Oke... jullie bijdragen hebben me geholpen. Ik heb een A4 gekocht. AUDI A4 CABRIOLET 2.0 TFSI
2008 | 172.353 km | Cabriolet | Automaat | Benzine | 147 kW ...
Ik ben er erg wijs mee, ook al is hij nog niet geleverd... Ik wordt steeds meer een Audiman... Ik wordt al een beetje met schuin oog aangekeken door mijn Volvovrienden...
Maar ik zal jullie niet meer lastig vallen met cabrio A4 vragen.
De 1.8T is het laatste bullitproof benzine motorblok uit de VAG stal, met alle andere is het vooral veel bidden.............tot ze in 2016 eindelijk de olieschraapveer weer oldskool toegepast hebben.
Als je nog bedenk tijd hebt............
Tja, voorsprong door techniek......tot 2005 ongeveer, toen ging het mis.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Vele van je Volvo vrienden reden jarenlang met een 5 cilinder van de VAG groep die ook in mijn 100 zat!
En de Volvo Cabrio is zeldzaam en duur en zelden leuk te vinden.
En de Volvo Cabrio is zeldzaam en duur en zelden leuk te vinden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?