De vuilnisbak!

Offtopic & overig
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 mei 2019, 21:17 3 x

eekhoorntje schreef:
13 apr 2019, 21:12
Oke, vallen we jou wel lastig met een vraag voor een foto?

:mrgreen:

Ondanks de waarschuwingen heb ik een 2.0 Turbo gekocht... En: inderdaad: bidden.
De bekende euvels aan ketting en automaat zijn pas hersteld, dus hopelijk komen ze voorlopig niet meer voor.
Maar na 1.400 KM is van olie bijvullen nog geen sprake dus vooralsnog worden mijn gebeden gehoord...

Het is een heerlijke auto. Ik vind met kap open rijden nu eenmaal geweldig. Ik kan me ook voorstellen dat mensen er helemaal niks mee hebben, hoor maar zodra het even kan gaat het dak er af.

Wel heel jammer dat er niet zo'n goed forum is als hiero...

Er zit Bose installatie in, maar koppeling met mobiel is niet aanwezig en ik zoek me suf hoe dat moet...
Bijlagen
IMG_4843.JPG
IMG_4843.JPG (4.07 MiB) 3886 keer bekeken
IMG_4869.JPG
IMG_4869.JPG (6.04 MiB) 3886 keer bekeken
IMG_4867.JPG
IMG_4867.JPG (6.14 MiB) 3886 keer bekeken
IMG_4825.JPG
IMG_4825.JPG (3.33 MiB) 3886 keer bekeken
betutteling is zinloos; passie is Goud
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

04 mei 2019, 22:55 0 x

Even led in de koplampen en je bent weer het heertje!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mei 2019, 23:05 1 x

jaapje schreef:
04 mei 2019, 22:55
Even led in de koplampen en je bent weer het heertje!
Dit lijkt mij Xenon, prima genoeg toch? :tongueclose

Mooie slee @Veertienmeizeventien en je hebt groot gelijk: een cabrio moet open zodra het kan! :cool: :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

04 mei 2019, 23:39 2 x

Hey @Veertienmeizeventien,
Er zit Bose installatie in, maar koppeling met mobiel is niet aanwezig en ik zoek me suf hoe dat moet...

Gewoon deze link volgen aansluiten en aux met vagcom vrij ( laten) schakelen.

https://www.audiovolt.nl/product/rns-e- ... adapter-2/

Mooie cabrio heb je gescoord! Veel plezier ermee👍
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

05 mei 2019, 08:28 1 x

Als ik de onderste foto bekijk lijkt dit Xenon... of oude LED maar die gele waas in hoekjes,
ik heb nog LED lampjes met steekvoetje in voorraad.... ronde is elders kopen.

De LED stadslichten mogen alleen bij LED of Xenon omdat je anders een afkeur voor de zwakke
Halogeen lampen kunt krijgen, want sterkere stads verstoren lichtbeeld een beetje.

Wel prima als Dag Rij Lamp te misbruiken maar wel erg mooie Vuilnisbak.n
Ik heb zelf nu aan AU...di 80 Cabrio iets oudere en andere prijsklasse.
Daarvan moet ik koplampen flink polijsten want met matglas had deze geen APK mogen hebben....
Een beetje olie erop en door de APK omdat dan de waas tijdelijk weg was!
Dit zal wel voor een Niet A2 Topic worden zoals Jaapje met zijn Q2 ook dan in kan.. of de TT van....meerdere zoals Jos-br en nog enkele anderen.

Ik heb nu zelf Micro LED's van LG, naast Philips en Samsung die 3 of 6 LED's naast elkaar hebben is deze met 18 micro ledjes leuk, maar je hebt een lasbril nodig om te controleren of ze alle 18 nog branden, of eigenlijk 36 want andere kant zit hetzelfde.

Ook daar zaten te lange tussen die te ver naar voren kwamen, en ook aan de achterzijde een erg grote ruimte nodig hadden waardoor het plastic kapje nooit meer paste!
Die lange kun je wegens verkeerde brandpunt nergens kwijt, behalve de Vuilnisbak dus bij deze!

+ & -? Ja, de H7 LED lamp heeft een nauwelijks leesbare =/- vermelding maar onze koplampen rekenen op altijd goed Halogeen.... dus als ze niets doen, stekker omdraaien!
Ik ga straks even stipje verf bij de + zetten van zowel Audi als de LED lamp zodat je gelijk dit goed kan doen... want LED lampen werken op gelijkstroom en dan is +/- erg belangrijk.

Zelf wil ik vreemd gaan eerste meeting en met deze Cabrio komen want anders klagen ze allen over mijn matige Camera in Telefoon.... lens gepoetst maar ik denk binnen vervuiling.
Dus straks maar Telefoon in Afvalbak doen... lijkt steeds erger te worden.

Wel leuk, naast mijn OSS ook nog echte Cabrio...
want hoewel dit leuk is, hij kan roesten!
En Zwarte dak lijkt maar is gewoon geverfd blik!
Bijlagen
IMG_20190505_082500.jpg
IMG_20190505_082500.jpg (1.3 MiB) 3846 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

05 mei 2019, 19:43 0 x

Voordat ik als "patser" te boek ga: ik verkoop voor deze cabrio mijn laatste Volvo 480 en schors de zilveren A2. Aan het eind van de zomer gaat de cabrio "op stal" en gaat de A2 dienst doen als "pekelbak".

480 verkopen is rouwproces. Hij moet nog op internet komen...
HansJan
Moderator

05 mei 2019, 20:00 0 x

Veertienmeizeventien schreef:
05 mei 2019, 19:43
Voordat ik als "patser" te boek ga ...
Maak je geen zorgen, we hebben hier alleen maar liefhebbers ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

05 mei 2019, 20:32 1 x

Ik zit even wat te mijmeren. Niet belangrijks…
“vroeger” (heb je mij weer) was het wereldbeeld overzichtelijk. Je was katholiek of protestant, stemde VVD of PvdA.
Ook autokeuzes werden bepaald door “zuilen”. Je wist wie iemand was door naar zijn auto te kijken. Mercedes rijders, Opelrijders.. Franse producten: heel helder en in een kastje te stoppen.
Ik ben denk ik beïnvloed door de no nonsens degelijkheid en kwaliteit van Volvo en zie mezelf als een “Volvo-man”. Bakstenen die rijden en blijven rijden.
Maar…. De laatste tijd wort het steeds lastiger om die hokjesgeest vol te houden. Na de 850 heeft Volvo auto’s gemaakt die me niet zo raakten als vroeger. Ford was eerst eigenaar, daarna Chinezen. Mooie auto’s hoor! Niks mis mee!
Het gekke is dat ik van Audi-rijders nooit zo’n beeld heb gehad. Ik kende niemand die in een Audi reed. Af en toe een heel negatief beeld van een veel te hard rijdende aso in een Audi. Maar een heel goede afbakening had ik niet en heb ik niet. Ik heb nu 3 Audi’s dus voel me een beetje de nieuwe schoonzoon in de familie. De eerste meeting was goed: leuke mensen. Maar de humor en ondeugendheid van de Volvo fora vind ik niet terug hiero. Beetje: op eieren lopen.
Geen kritiek hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zit soms in mijn Audi en wil zwaaien naar iemand in een mooie Volvo; “die vent is gek” zullen ze denken. Terecht, daar niet van.
Ik wordt er door vrienden en buren zelfs op aangesproken. “geen Volvo??”. “euh.. nee…” zeg ik dan.
“maar Audi is ook heel goed hoor” hoor ik mezelf nog een beetje mompelen.
Eerlijk is eerlijk: beetje snobistisch is het wel… Als ik in mijn zwarte cabrio rij wil me soms verontschuldigen naar passanten op de weg. “hij is oud en heeft veel KM gereden, hoor! Ik ben geen eikel”. Zoiets. Om hem daarna natuurlijk onverbiddelijk van de weg af proberen te duwen. Dat dan weer wel.
Er rijden enorm veel Audi’s rond. Heb ik me nooit gerealiseerd. Het zijn een beetje onopvallende auto’s. Dat bevalt me wel. Ze sluipen een beetje overal tussendoor. Prachtig ingetogen. Niet dat schreeuwerige, van kijk mij eens.
Waarom noteer ik dit allemaal? Geen idee. ‘k zat gewoon wat te typen.
Ik ben nog zoekende. Een Audi pyjama heb ik nog niet gekocht
HansJan
Moderator

05 mei 2019, 21:50 0 x

@Veertienmeizeventien - Heerlijke overwegingen en leesvoer, je verdient een eigen column!
Onze eigen Bas van Putten, maar dan in een ander jasje :mrgreen:
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

06 mei 2019, 09:42 0 x

Volvo?

Naast een winkelier die op het idee kwam meubels als bouwpakket te verkopen voor minder transport kosten en in de bus of achter in auto kon heel meubel zonder duur transport!
Ja, die reed er ook jaren in zonder nieuwe te kopen!

Mijn Opa reed de kattenrug. Een kogellager fabriek SKF die ooit onderdelen maakte...
nu leverancier van mijn Tandriemset en diverse andere delen.....

De PV444 Duett, met 1414 cc motor en maar 44 Pk in 1953 een van de eerste ........ dus dat is gelijk aan mijn 1.4 AUA en BBY motoren...
Omdat de Amazone iets andere prijs had werd later de 145 geleverd!
Ja, die werd dus overgeslagen, dus in 1969 kwam die station.... de 245 gekeken maar deze was nog goed genoeg....

De 850 in 1996 werd de opvolger, dus genoeg Volvo gezien.
Mijn vader kreeg de 145 als erfenis in 1973 en pas 23 jaren later een nieuwe 850 gekocht....

Ja, met zulke klanten verkoop je weinig, zie je ze veel rijden en nu is China Nr1 in verkoop.....
Ja, de 850 Tdi met A6 motor , de 5 pitter met 140 Pk rijd nog prima!
Inmiddels 1.700.000 Km gepasseerd en wel ergens jaren terug een andere motor in gedaan....

Ja, deze zijn daar erg populair en dan is net als ooit in Nederland daar Assemblage mogelijk en steeds meer......

De 850 d5 rijd nu in Luxemburg bij familie, nog dagelijks voordelig rond... behalve centrum.
Hier werd de MotorrijTUIG belasting zo hoog dat dit de enige liefhebber was.

Conclusie, jou geliefde Volvo club, vertel het 850 verhaal en de A6 motor....
En ze veroorzaakte dus zelf de overstap.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie