06 mei 2019, 09:42
0 x
Volvo?
Naast een winkelier die op het idee kwam meubels als bouwpakket te verkopen voor minder transport kosten en in de bus of achter in auto kon heel meubel zonder duur transport!
Ja, die reed er ook jaren in zonder nieuwe te kopen!
Mijn Opa reed de kattenrug. Een kogellager fabriek SKF die ooit onderdelen maakte...
nu leverancier van mijn Tandriemset en diverse andere delen.....
De PV444 Duett, met 1414 cc motor en maar 44 Pk in 1953 een van de eerste ........ dus dat is gelijk aan mijn 1.4 AUA en BBY motoren...
Omdat de Amazone iets andere prijs had werd later de 145 geleverd!
Ja, die werd dus overgeslagen, dus in 1969 kwam die station.... de 245 gekeken maar deze was nog goed genoeg....
De 850 in 1996 werd de opvolger, dus genoeg Volvo gezien.
Mijn vader kreeg de 145 als erfenis in 1973 en pas 23 jaren later een nieuwe 850 gekocht....
Ja, met zulke klanten verkoop je weinig, zie je ze veel rijden en nu is China Nr1 in verkoop.....
Ja, de 850 Tdi met A6 motor , de 5 pitter met 140 Pk rijd nog prima!
Inmiddels 1.700.000 Km gepasseerd en wel ergens jaren terug een andere motor in gedaan....
Ja, deze zijn daar erg populair en dan is net als ooit in Nederland daar Assemblage mogelijk en steeds meer......
De 850 d5 rijd nu in Luxemburg bij familie, nog dagelijks voordelig rond... behalve centrum.
Hier werd de MotorrijTUIG belasting zo hoog dat dit de enige liefhebber was.
Conclusie, jou geliefde Volvo club, vertel het 850 verhaal en de A6 motor....
En ze veroorzaakte dus zelf de overstap.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...