Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 jun 2019, 19:31 0 x

Vandaag een artikel over de Audi E Tron gelezen, weet alleen niet of onze Rolf dat leuk vind!

https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... 9CB9183YI4
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Lar
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 jun 2019, 16:48 3 x

Vandaag mini knippen & plakken. Linker en techter geheime ruimte gedaan. Eerst @HansJan z'n bitumen en vervolgens Gamma geluids issolatiemat met plaizijde.
Bijlagen
20190614_152937.jpg
20190614_152937.jpg (6.67 MiB) 3640 keer bekeken
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 jun 2019, 16:54 0 x

Goed bezig geweest @Lar! :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
ArcSissy

18 jun 2019, 14:11 4 x

Ruitenwisser armen

Ik heb toch nog een kleine verbetering gevonden ... beetje roest van mijn ruitenwisser-armen verwijderd en voorzien van een mooie doffe zwarte coating en matte clearcoat.
That looks the part!

A994908B-C853-443F-90EB-C40E7AAE95E5.jpeg
A994908B-C853-443F-90EB-C40E7AAE95E5.jpeg (2.09 MiB) 3523 keer bekeken
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jun 2019, 20:51 4 x

Zo, nu eerst even uitbuiken!!!

Wat vooraf ging.

Deze dag heeft grotendeels in het teken gestaan van de A2. Moest er wel goed uitzien dus eerst even naar de kapper, ehh, ze kwam naar mij.

Daarna met de nieuwe velgen en banden naar de plaatselijke bandenboer en deze samen laten voegen tot één geheel. Vervolgens richting ASK in Hilversum (locatie sleutelmeeting) gereden om ze eronder te plaatsen. Voor plaatjes moet je hier zijn.

Iets verlaat maar @Spits netjes op de hoogte gebracht richting Berkel en Rodenrijs gereden. Daar aangekomen eerst even iets gedronken en kennis gemaakt met Menno en zijn vrouw en onder het genot van een glas drinken even zitten babbelen.

Zo, tijd om de handen even uit de mouwen te steken, subframe uit het linker portier gedemonteerd, gedeeltelijk de accukabels verwijderd, gordel, afdekplaatjes krikpunten, bekerhouders inclusief de rest van de unit en @ReemW , voor jou de ruitewissermotor gedemonteerd, deze ligt dus op je te wachten bij @Spits.

Nu hebben we het wrak van Menno wel genoeg toegetakeld, wederom nog even wat drinken aan de eettafel en daar werd ik op een goed idee gebracht. Menno vertelde namelijk dat hij de BBQ ging aansteken dus ik gelijk een paar rook signalen naar huis dat wij dat ook maar eens moesten gaan doen. Afscheid genomen van Menno (het was mij een waar genoegen) en huiswaarts gereden.

Eest de slager nog even geplunderd BBQ aangestoken en lekker gesmuld.

Nu ben ik inmiddels wel genoeg uitgebuikt en rest mij alleen nog de tafel afruimen, ZUCHT :mrgreen: .
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
ArcSissy

18 jun 2019, 23:44 1 x

@kobus1978,
Alle dagen in het teken van je A2 zijn goede dagen:
Carpe diem
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
eekhoorntje

19 jun 2019, 08:57 1 x

Na auto wassen de voorloper van de A2 er ook even opgezet, met Koos kleurige velgen!
Zelfde bolle dak en nog iets lagere instap... vroeger iets meer van verkocht en nu erg duur!

Deze getaxeerde auto is nu in guldens omgerekend 5x de nieuwprijs waard!
Als er ooit iets gebeurde, dan krijg je de taxatie waarde dus als een puber een auto in brand zou steken!
Of een ongeval.... ik wil een Taxatie weekend houden en 31 augustus is vrijgekomen helaas?

Een AR verzekering is leuk, maar dan krijg je ook dagwaarde die lager is.
Na taxatie waarbij ze ook naar schade kijken word voor 3 jaren de dagwaarde vastgelegd bij goed onderhoud en dat je na Taxatie dit kunt bewijzen!
Je moet alle rekeningen bewaren en DHZ onderhoud is wel toegestaan!
Dit betekend dat ik beter geen Bolk Oliefilter meer kan monteren van Mister-Auto....
Bijlagen
IMG_20190619_084900_651.jpg
IMG_20190619_084900_651.jpg (617.38 KiB) 3452 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

19 jun 2019, 09:16 2 x

kobus1978 schreef:
18 jun 2019, 20:51
Zo, nu eerst even uitbuiken!!!

Wat vooraf ging.

Deze dag heeft grotendeels in het teken gestaan van de A2. Moest er wel goed uitzien dus eerst even naar de kapper, ehh, ze kwam naar mij.

Daarna met de nieuwe velgen en banden naar de plaatselijke bandenboer en deze samen laten voegen tot één geheel. Vervolgens richting ASK in Hilversum (locatie sleutelmeeting) gereden om ze eronder te plaatsen. Voor plaatjes moet je hier zijn.

Iets verlaat maar @Spits netjes op de hoogte gebracht richting Berkel en Rodenrijs gereden. Daar aangekomen eerst even iets gedronken en kennis gemaakt met Menno en zijn vrouw en onder het genot van een glas drinken even zitten babbelen.

Zo, tijd om de handen even uit de mouwen te steken, subframe uit het linker portier gedemonteerd, gedeeltelijk de accukabels verwijderd, gordel, afdekplaatjes krikpunten, bekerhouders inclusief de rest van de unit en @ReemW , voor jou de ruitewissermotor gedemonteerd, deze ligt dus op je te wachten bij @Spits.

Nu hebben we het wrak van Menno wel genoeg toegetakeld, wederom nog even wat drinken aan de eettafel en daar werd ik op een goed idee gebracht. Menno vertelde namelijk dat hij de BBQ ging aansteken dus ik gelijk een paar rook signalen naar huis dat wij dat ook maar eens moesten gaan doen. Afscheid genomen van Menno (het was mij een waar genoegen) en huiswaarts gereden.

Eest de slager nog even geplunderd BBQ aangestoken en lekker gesmuld.

Nu ben ik inmiddels wel genoeg uitgebuikt en rest mij alleen nog de tafel afruimen, ZUCHT :mrgreen: .
Koos, Was leuk om je weer te ontmoeten! Heel veel plezier van en met de verworven onderdelen en dank je wel voor de gezelligheid en positieve "recensie" ;) :thumbmin:

Oh, ja: je velgen zijn niet om aan te zien .........zonder zonnebril :joy: :cool: Knetter zeg, wat glimmen ze, en staat strak hoor!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
WHM

19 jun 2019, 17:59 1 x

eekhoorntje schreef:
19 jun 2019, 08:57
Na auto wassen de voorloper van de A2 er ook even opgezet, met Koos kleurige velgen!
Zelfde bolle dak en nog iets lagere instap... vroeger iets meer van verkocht en nu erg duur!

Deze getaxeerde auto is nu in guldens omgerekend 5x de nieuwprijs waard!
Als er ooit iets gebeurde, dan krijg je de taxatie waarde dus als een puber een auto in brand zou steken!
Of een ongeval.... ik wil een Taxatie weekend houden en 31 augustus is vrijgekomen helaas?

Een AR verzekering is leuk, maar dan krijg je ook dagwaarde die lager is.
Na taxatie waarbij ze ook naar schade kijken word voor 3 jaren de dagwaarde vastgelegd bij goed onderhoud en dat je na Taxatie dit kunt bewijzen!
Je moet alle rekeningen bewaren en DHZ onderhoud is wel toegestaan!
Dit betekend dat ik beter geen Bolk Oliefilter meer kan monteren van Mister-Auto....
Is die BMW van jou Eekhoorntje??
eekhoorntje

19 jun 2019, 19:14 1 x

Gelukkig niet, volgens mijn beteken die letters:

Betaal Meer Wegenbelasting!

Verder zuip ik liever zelf dan dat ik het aan een auto overlaat!
Dit is de Leasebak van de buren... of hun werkgever dan!
Plaats reactie