De vuilnisbak!

Offtopic & overig
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 jul 2019, 21:42 5 x

jaren geleden, toen mijn zoons nog redelijk klein waren, hadden we op vakantie altijd hetzelfde ritueel...

Ik beloofde mijn zoons 15 euro als ze op vakantie een Volvo 480 eerder zouden spotten dan ikzelf...
Nou... dat hebben ze geweten. Vanaf dat moment zaten ze met de neus tegen het raam gedrukt naar buiten te kijken. De gameboy werd niet meer aangeraakt... Alle auto's werden bekeken en in hun achterhoofd stroomde de bergen geld binnen.

De oudste kreeg langzaam in de gaten dat de Volvo 480 helemaal niet geleverd is in Alaska, en dat de kans op de miljoen van de staatsloterij groter is dan het spotten van een 480 in Alaska. De jongste hield het langer vol om op te letten.

Ik sloeg 2 vliegen in een klap: ze keken naar buiten en de liefde voor 480 werd er ingeramd.

Als wraak krijg ik nu nog regelmatig een foto als ze ergens zijn en een 480 zien. Het bankrekeningnr staat er meestal als tekst onder. Ik moet het dan hebben van antwoorden als: " een studiereis voor studievereniging in Zweden is geen vakantie dus telt niet".

enfin... waarom begin ik er hier over? Welnu: in mijn 2e autoleven zou ik hetzelfde natuurlijk gedaan hebben met een Audi A2. Ik vroeg me af of ik het aan zou durven, want ik ben nu boven de poolcircel in Noorwegen. Op en bij de Lofoten. Zouden daar Audi A2's rijden? Nou: ik ben er nu een week en ik heb er nog niet één gespot. Dus ik was er niet arm van geworden. Ik had er eerlijk gezegd wel een paar verwacht, dus dat valt tegen. Maar ik beloof jullie dat ik me zal melden als ik er een spot.

Ik zal mijn bankrekenignr er bij vermelden..
betutteling is zinloos; passie is Goud
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jul 2019, 22:19 0 x

@Veertienmeizeventien wat een heerlijk smakelijk verhaal :joy:

Maar het doet mij tegelijkertijd ook herinneren aan mijn jeugd toen we de opdracht kregen om zoveel mogelijk kentekens te spotten van een auto uit een ander land. Ik heb er zelfs blaadjes van volgeschreven, er vermoedelijk ook een fotografisch geheugen door ontwikkeld.

Enfin, als A2 bezitter en liefhebber hebben mijn kinderen ook al een antenne voor de A2 ontwikkeld. Vrees dat als ik hen voor de aanstaande vakantie in Italië dezelfde opdracht geef, ik met de vergoedingen in no-time door het vakantiebudget heen ben. :mrgreen: Er rijden er daar nog heel wat rond. Denk dat ik ze ook maar moet uitdagen met het spotten van de 480 :joy:

Verder maak jij een waanzinnig mooie tocht, die staat bij mij ook nog op de bucket-list. Geniet!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 jul 2019, 01:27 0 x

Thanks @Veertienmeizeventien voor je heerlijke relaas. Ook ik ben door ouderlijke uitdaging geestelijk ge(ver)vormd en herken de ‘opvoedende opdrachten’. Zeg nou zelf ... ben ik er minder van geworden ...

Geniet van je geweldige reis. Enjoy!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

14 jul 2019, 19:23 3 x

Veertienmeizeventien schreef:
10 jul 2019, 21:42

. Maar ik beloof jullie dat ik me zal melden als ik er een spot.

Ik zal mijn bankrekenignr er bij vermelden..
Belofte maakt schuld...

Na 8 dagen heb ik er een gespot. Een Zweedse weliswaar, in Noorwegen, maar dat geeft niet: het is een A2.

Hier de foto...

Rekeningnr: NL42 INGB 0658 5041 34, o.v.v.: "help Veertienmeizeventien de Lofoten door".

Dank...
Bijlagen
86cd617f-3c37-4460-96de-71c9c5324aac.jpg
86cd617f-3c37-4460-96de-71c9c5324aac.jpg (385.58 KiB) 4231 keer bekeken
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

31 jul 2019, 21:12 0 x

heeft iemand nog iets te liegen?
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

31 jul 2019, 22:15 1 x

Veertienmeizeventien schreef:
31 jul 2019, 21:12
heeft iemand nog iets te liegen?
Ik mag aankomende dinsdag na een héle leuke vakantie weer aan de bak, daar heb ik en:confounded:rm veel zin in!!!
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

15 aug 2019, 21:58 3 x

Zo…

Het goede nieuws: de blauwe A2 is door de APK! :D

Niet zonder slag of stoot, maar Allah.

Ik heb eigenlijk altijd wat.
Zal ongetwijfeld aan mij liggen. En aan het feit dat ik youngtimers rij.
Een simpel garagebezoek eindigt vaak in heftige discussies en heen en weer gerei. Mijn hoofd stroomt over van herinneringen van voorvallen die ik zou willen gaan noteren maar ik heb geen tijd vannacht om het allemaal te noteren…

De essentie is meestal dat ik erg primair reageer en dat de monteur/verkoper altijd een tegenzet doen. Net alsof ze elkaar bellen en samenspannen. Slecht volk... :tongueclose

Zo heb ik de blauwe gekocht met in koopcontract dat ik hem zou laten beoordelen door huismonteur en er evt van af kon. Nou: het glazen dak was geforceerd en lekte als een gieter en de wielen bleken niet rond te draaien omdat de remblokken gescheurd waren. Geen probleem voor mij maar de verkoper wist niet hoe hij het dak moest repareren. Ja, iemand in Zuid Duitsland zou het kunnen. Dus heb ik mijn huismonteur het dak èn de blokken laten vervangen. Maar vanaf dat moment is de verkoper niet meer thuis: “ja, als je derden aan de auto laat sleutelen trek ik mijn handen er van af”.
Begrijpelijke reactie maar de auto begon gewoon naar natte honden te stinken dus ik moest “iets” en bv de aankoop van nieuwe remblokken zou ik redelijk vinden.

Haha, komtie: bij APK werd geconstateerd dat de remverdeling niet goed was dus moest ik daar weer voor betalen… Mijn vrouw rijdt weg en constateert dat er een enorme brandlucht bij linker achterwiel zit en de velg knetter heet is. “zeker met handrem aan gereden”. Nou dit is maar een klein voorvalletje; het is gisteren gebeurt dus zit nog vers in mijn geheugen. Mijn avontuur met trekhaak heb ik ook eerder gedeeld..
Exemplarisch vond ik ook een grote reparatie aan mijn VW T4 camper. Voor groot bedrag van alles laten doen; ik haal hem op en rij in 5 minuten naar huis. Ik parkeer hem en de volgende ochtend zie ik een grote plas diesel onder de auto.
“dat komt niet door ons; wij zijn niet aan dat slangetje gekomen” zingen de monteurs in koor en kan ik weer een rekening betalen.

Ik denk wel eens na waarom ik altijd problemen heb met monteurs…
Doet me denken aan een ander voorval.

Een paar jaar geleden had ik een nieuwe fiets gekocht. Mooi ding. Batavus. Zo trots als een pauw. (Ik).
Na een half jaar bleek dat er een schroefje uit de bagagedrager was gevallen…
Ik had hem gekocht bij zo’n “Fietspoint” bij stationsstalling.
De hele dag op mijn fiets passen en ondertussen een band plakken. Van 2 walletjes eten. Zoiets. (wellicht iets te rancuneus mijnerzijds, maar toch).
Enfin, ik bracht hem ’s ochtends en na mijn werk haalde ik hem op.
Komtie:

“da’s dan 7 euro”…

“7 euro?!”

Er ontspon zich een discussie. Ik vertel het vanuit mijn gezichtsveld, zeg ik er in mijn voordeel bij…
Het eindigde met verhitte, dampende voorhoofden tegen elkaar waarbij hij teksten had als: “jij komt toch ook niet je nest uit om geld toe te leggen!” tot: “je hebt mijn fiets verkracht, namaakmonteur, en ik moet er nog voor betalen ook”. Hij bleek namelijk een schroefje op maat gezaagd te hebben omdat hij geen standaard schroefje had, maar ik was erg gehecht aan het mooie inbusboutje dat precies in het detail paste. Het woord garantie moest hij volgens mij opzoeken.

Ik zie hem nog regelmatig en we groeten elkaar zeer koeltjes en kortaf.

Waarom vertel ik dit eigenlijk? Wel: ik ben denk ik te gevoelig als het om monteurs gaat. Als er een topic was geweest met als titel: “Fietspointmonteurs” had ik hem helemaal met de grond gelijk gemaakt, terwijl hij misschien best wel oké is. (‘k kan het me niet voorstellen, maar toch…)

Die gevoeligheid, hou dat beeld vast...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 aug 2019, 10:05 0 x

Als een verkoper een twijfelachtige auto verkoopt en niet wil vergoeden als je dat laat herstellen...
Zou ik die naam hier zeker duidelijk vermelden en aan hem vragen zijn kant van het verhaal te vertellen!

Zelf heb ik goede ervaringen bij Jet Cars, Rotterdam!
De APK zou €750,- extra kosten dus je weet dat er nog meer bij zal komen!
Zonder APK na goed zoeken en bleek allemaal erg mee te valle
De tik in motor, er zijn blijkbaar Misterauto huismerk bougies waar de ringetjes wel eens afvallen.. en dan mag een monteur hengelen in krappe gat!

Dit was er een zonder ring en blijkbaar kwam dat tegen de zuiger!
Nieuwe bougie en tik in motor word gedumpt bij!
Ik had op veel meer kosten gerekend maar waar koop je en wat spreek je af.
Als een verkoper zo meenemen roept weet ik dat het mijn eigen risico is, maar jij kocht iets andere prijs en perfecte volgens die persoon?

Als hij niet zelf kan en je mag zelf doen moet hij dat wel betalen.
En google vind alles en welke verkoper wil nu negatieve berichten?

Plaats als hij niets betaalde en zijn handen er vanaf trekt hier je verhaal!
En die achterrem, bekend probleem bij garage met remmen test bank....
Beun de haas met kastje in auto keurde alles goed als wielen goed draaien en loskomen... dat mag ook nog.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
karolography
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 aug 2019, 23:14 1 x

Als @Veertienmeizeventien en @eekhoorntje samen een avondvullend programma vormen in het theater bestel ik zeker kaarten. :mrgreen:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
:heart: Mercedes-Benz EQS 2025 AMG Vintage Blue (besteld)
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

17 aug 2019, 08:46 0 x

Is in het Pannenkoeken huisje nog een Theater zaal?

Kunnen wij het stuk; De Dubieuze miskoop opvoeren!

Ik denk aan een topic; De Schandpaal!

Ja, mijn leverancier in Rotterdam, in geheel Europa al bekend, zelfs in Afrika is tenminste duidelijk over de service en prijzen.
Als iemand een factuur van www.misterauto.nl laat liggen in het voertuig, en daar lees ik Bölk Bougie
voor slechts €2,38 en die bekend staan als redelijk werkende, maar vaak losse ringen en bij demonteren
moet je als monteur met magneetje of punttangetje hengelen?

Ik kan nog steeds bewijzen wie dit Dubieuze huismerk wilde monteren en beweerde altijd perfecte voertuigen te verkopen, ik noem geen namen.... je mag zelf lezen!
Een Tik in de Motor is meestal hogere kosten, kop eraf, vlakken en pakkingsetje en veel montage kosten, en kleppen slijpen en/.of vervangen is ook niet gratis!
Maar slechts 1 slordig gemonteerde bougie, en dat voor die prijs enkele jaren terug!
Bingo, echt een koopje en als ze bij Jet Cars dit horen zullen ze ook niet blij zijn, ze dumpen probleem voor Export en een domme Hollander wil deze hier houden!

De oplossing was van oude totaal versleten NGK met zeer veel moeite de ring verwijderen en erop doen...
perfect rijdende naar mijn eigen Achmed die de APK mocht doen, op wit geworden richting aanwijs lampjes na goedgekeurd... en ze hadden toch echt mijn gegarandeerd, APK €750,-....daarom Export.

Hopelijk gaat het van Zaterdag 31 naar 1 september want een voorstelling kost meer tijd... en ik moet 31 toch echt rond 13.15 uur naar elders helaas.....
Naast de geur hierboven beschreven is er iemand die het Open Sky permanent opende en nu niets meer doet.... die durft nu zeker zijn garage niet te verlaten met het stralende weer van afgelopen weken, krijg je een rijdend zwembad!

Theatergroep de Vuilnisbak met het stuk; De Schandpaal?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie