Ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en 'nieuwe' hemelbekleding gekocht. De huidige bekleding begint flink los te laten, en tot overmaat van ramp heeft een vorige eigenaar dit zonder enig enkel esthetisch bezwaar getracht te stoppen met lijm. Lijm, die in de afgelopen weken van hitte natuurlijk vloeibaar is geworden. Geen mooi gezicht.
Ik dacht het eerst anders op te lossen, maar ik vond een hemelpaneel in de juiste kleur en met de juiste uitsparingen voor alle lichtjes, waardoor de verleiding te groot werd .
Maar nu... Ik zag al een 'how to' bij onze A2 liefhebbende Oosterburen, waarvan ik hoop dat die net zo volledig is als ze lijkt. Maar voordat de hemel binnen is, en ik me op dit totaal onbekende pad ga begeven: heeft er iemand nog extra tips?
Hemelbekleding gekocht
- Alta Plana
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Met beleid werken en de instructies van Duitse vrinden goed volgen. Ook @Bert heeft het zonder enige voorkennis zelf gedaan en dat is ook goed gelukt.
Succes!
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Alta Plana
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Allereerst, dank voor de tips en het hart onder de riem!
Het hemeltje is inmiddels binnen en ik heb het gisteravond eens goed bekeken. Helaas ontbreekt er rechts achter een plastic clip, die er ook volgens de uitbouw instructie van de A2 Freun.de wel hoort te zitten.
Nu zal ik natuurlijk de leverancier mailen en vragen of die clip nog ergens rondzwerft, of dat ze een vervangende kunnen toesturen. Ik schat de kans echter klein. In het ergste geval zal ik de ontbrekende clip van het oude hemeltje moeten demonteren en hergebruiken.
Edit: de leverancier demonteert niet zelf dus wat je krijgt is wat ze hebben... Dat wordt dus hergebruiken...
Het probleem in beide gevallen is echter dat deze clip op het karton gelijmd zit. Nu vraag ik me af:
- wat zou een degelijke lijm zijn om de clip weer te bevestigen?
- hoe krijg ik de clip veilig los zodat ik deze kan hergebruiken? Ik hoop dat het eenvoudig kan met iets van een föhn en een mesje of zo...
Maar ik neem aan dat er toch wel iets van een hitte bestendige lijm is gebruikt (wat me ook weer op m'n vorige vraag brengt
), dus als iemand ideeën heeft hoor ik ze graag 
Ter referentie, foto's van de clips uit de Duitse uitbouw handleiding.
Het hemeltje is inmiddels binnen en ik heb het gisteravond eens goed bekeken. Helaas ontbreekt er rechts achter een plastic clip, die er ook volgens de uitbouw instructie van de A2 Freun.de wel hoort te zitten.
Nu zal ik natuurlijk de leverancier mailen en vragen of die clip nog ergens rondzwerft, of dat ze een vervangende kunnen toesturen. Ik schat de kans echter klein. In het ergste geval zal ik de ontbrekende clip van het oude hemeltje moeten demonteren en hergebruiken.
Edit: de leverancier demonteert niet zelf dus wat je krijgt is wat ze hebben... Dat wordt dus hergebruiken...
Het probleem in beide gevallen is echter dat deze clip op het karton gelijmd zit. Nu vraag ik me af:
- wat zou een degelijke lijm zijn om de clip weer te bevestigen?
- hoe krijg ik de clip veilig los zodat ik deze kan hergebruiken? Ik hoop dat het eenvoudig kan met iets van een föhn en een mesje of zo...
Maar ik neem aan dat er toch wel iets van een hitte bestendige lijm is gebruikt (wat me ook weer op m'n vorige vraag brengt

Ter referentie, foto's van de clips uit de Duitse uitbouw handleiding.