Toeval, een A2 van sloop redden
- Cooper
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Stel me maar eens voor gezien er best wel vragen op mijn resto pad zullen komen.
Bij toeval een audi a2 tdi tegen gekomen die uit elkaar gehaald zou worden. Een goede deal met het schade bedrijf gemaakt, wielrennersfiets achterin en terug gereden naar huis. Verbruik verbaasde me 1op25 he?
Dat haalde geen moderne mpv diesels die ik de laatste jaren reed.
Resumerend een leuk object om van de winter op te knappen
In de bijlage wat fotos, nadat ik het interieur van viezigheid had ontdaan. Wat een smerige mensen heb je toch. Maar goed SHOUT doet wonderen en laat je interieur shinen. Plastic delen met laminaatreiniger. Zo, toch wat tips. Bij deze.
Oja. Hoe foto plaatsen?
Bij toeval een audi a2 tdi tegen gekomen die uit elkaar gehaald zou worden. Een goede deal met het schade bedrijf gemaakt, wielrennersfiets achterin en terug gereden naar huis. Verbruik verbaasde me 1op25 he?
Dat haalde geen moderne mpv diesels die ik de laatste jaren reed.
Resumerend een leuk object om van de winter op te knappen
In de bijlage wat fotos, nadat ik het interieur van viezigheid had ontdaan. Wat een smerige mensen heb je toch. Maar goed SHOUT doet wonderen en laat je interieur shinen. Plastic delen met laminaatreiniger. Zo, toch wat tips. Bij deze.
Oja. Hoe foto plaatsen?
Laatst gewijzigd door Cooper op 11 aug 2019, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor de voorstelronde! Knap verbruik, die kan er vast nog even tegenaan
Maakt SHOUT het materiaal niet te schraal?
Tips en truuks tref je hier: https://audi-a2.nl/viewtopic.php?t=7574

Tips en truuks tref je hier: https://audi-a2.nl/viewtopic.php?t=7574
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Cooper
Nee Hans. Interieur eruit halen, emmer heet water met wat shout. Stoelen en achterbank goed in de shout zetten en dan met een drijfnate doek met heet water boenen.
Daarna afspuiten met de waterslang. Of na boenen met schoon water. Laten drogen. Klusje doen met warm weer zoals de afgelopen weken. Interieur weer als nieuw
Daarna afspuiten met de waterslang. Of na boenen met schoon water. Laten drogen. Klusje doen met warm weer zoals de afgelopen weken. Interieur weer als nieuw
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb 2x hetzelfde gedaan.
Eerst zelf alle gebreken zoeken, Tandriem + grote beurt&APK €900,- op www.mijngarage.nl gevonden in die buurt.... nog even gevraagd of ik brug mag lenen die op Zaterdag leeg stond.
Daar zag ik Homokineten met lekkende rubbers.
Die ook online ingevuld en gelijk Fusee en Stuur kogels erbij gedaan + uitlijnen.
De voor schijven gelijk met blokken en achter gedaan.. en kreeg rekening van €24??,- te zien en toonde deze aan de verkoper die ooit €1499,- vroeg.
Hij schrok hiervan en mocht deze sloper voor €250,- meenemen, plaatselijke sloper bied vanaf €150,-
Dat ik niets heb gedaan, gelijk slopen en alles verkopen wat verkoopbaar was dus dikke winst.
En na verwijderen motor, radiateur en grill een Triangel geplaatst en bij RDW laten keuren tot Aanhanger 1000 Kg totaal gewicht!
De achteras is naast handrem nu oploop rem geworden, verder gehele interieur eruit, uitlaat, tank en motor en je houd erg weinig Kg Aluminium over!
Deze Ex A2 1.2Tdi ia nu een mooie Unieke aanhanger met eigen kenteken.... belastingvrij!
Deze manier van werken kan je miskoop besparen.
Vooral als een particulier schrikt wat het gaat kosten dalen ze flink.
Wel weet ik dat een tandriem van €500,- aan set met spanrol en pomp maar €100,- koste...
Remmen merkloos is ook zelf monteren veel goedkoper.
Koppeling koste €120,- in plaats van €600,- wegens arbeidsloon.
DHZers kunnen dus veel besparen, maar als je tandriem laat doen, word het een dure!
En op jou Euro 4 diesel terug te komen, hoe is de Turbo?
Die is niet bepaald goedkoopste en EGR afdoppen doen vele....
Als je voor de aankoop bij een betrouwbaar en betaalbaar adres eerst voor €39,95 een APK laat uitvoeren en een lijstje kreeg met noodzakelijke punten sta je sterker in voordelig inkopen!
Verder zijn de onderdelen zo duur dat als je tijd en ruimte hebt er een voor onderdelen op marktplaats aanbieden rendabel kan zijn.
Binnen jaar is meeste weg, en hoewel sloperijen normaal voor elke minimaal €150,- bieden, een schone kale is voor hun de Aluminium prijs en ook een leuk bedrag waard!
Dus voor je iets laat doen, eerst APK vers erop proberen en kijken wat het totaal gaat kosten.
Wel zijn gereinigde stoelen geld waard, en heb je eigen terrein waar deze kan staan?
Ik wens je veel succes en ik gebruikte zelf een mengsel van Schoonmaak Azijn en Babyshampoo voor reinigen en dat ging prima.... ook de watervlekken/kringen zijn zo goed als weg.
Flink borstelen en met Nilfisk alles zuiger droog maken, ook bij vochtig weer kreeg je dan je auto redelijk droog!
Eerst zelf alle gebreken zoeken, Tandriem + grote beurt&APK €900,- op www.mijngarage.nl gevonden in die buurt.... nog even gevraagd of ik brug mag lenen die op Zaterdag leeg stond.
Daar zag ik Homokineten met lekkende rubbers.
Die ook online ingevuld en gelijk Fusee en Stuur kogels erbij gedaan + uitlijnen.
De voor schijven gelijk met blokken en achter gedaan.. en kreeg rekening van €24??,- te zien en toonde deze aan de verkoper die ooit €1499,- vroeg.
Hij schrok hiervan en mocht deze sloper voor €250,- meenemen, plaatselijke sloper bied vanaf €150,-
Dat ik niets heb gedaan, gelijk slopen en alles verkopen wat verkoopbaar was dus dikke winst.
En na verwijderen motor, radiateur en grill een Triangel geplaatst en bij RDW laten keuren tot Aanhanger 1000 Kg totaal gewicht!
De achteras is naast handrem nu oploop rem geworden, verder gehele interieur eruit, uitlaat, tank en motor en je houd erg weinig Kg Aluminium over!
Deze Ex A2 1.2Tdi ia nu een mooie Unieke aanhanger met eigen kenteken.... belastingvrij!
Deze manier van werken kan je miskoop besparen.
Vooral als een particulier schrikt wat het gaat kosten dalen ze flink.
Wel weet ik dat een tandriem van €500,- aan set met spanrol en pomp maar €100,- koste...
Remmen merkloos is ook zelf monteren veel goedkoper.
Koppeling koste €120,- in plaats van €600,- wegens arbeidsloon.
DHZers kunnen dus veel besparen, maar als je tandriem laat doen, word het een dure!
En op jou Euro 4 diesel terug te komen, hoe is de Turbo?
Die is niet bepaald goedkoopste en EGR afdoppen doen vele....
Als je voor de aankoop bij een betrouwbaar en betaalbaar adres eerst voor €39,95 een APK laat uitvoeren en een lijstje kreeg met noodzakelijke punten sta je sterker in voordelig inkopen!
Verder zijn de onderdelen zo duur dat als je tijd en ruimte hebt er een voor onderdelen op marktplaats aanbieden rendabel kan zijn.
Binnen jaar is meeste weg, en hoewel sloperijen normaal voor elke minimaal €150,- bieden, een schone kale is voor hun de Aluminium prijs en ook een leuk bedrag waard!
Dus voor je iets laat doen, eerst APK vers erop proberen en kijken wat het totaal gaat kosten.
Wel zijn gereinigde stoelen geld waard, en heb je eigen terrein waar deze kan staan?
Ik wens je veel succes en ik gebruikte zelf een mengsel van Schoonmaak Azijn en Babyshampoo voor reinigen en dat ging prima.... ook de watervlekken/kringen zijn zo goed als weg.
Flink borstelen en met Nilfisk alles zuiger droog maken, ook bij vochtig weer kreeg je dan je auto redelijk droog!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Cooper
Ja. Heb gelukkig een eigen garage. Technisch is die prima hoor. Apk zal over een maand gebeuren denk ik. Nog een paar kleine dingetjes doen plus de achterste dak nazien. Staat nu scheef open. Komt goed hoor. Ondanks mijn kantoor baan heb ik classic cooperkennis
. De a2 altijd mooi gevonden, links laten liggen mede door zijn lage trekgewicht

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Mooi werk maar volgende keer andere locatie graag...
nu lijkt het op ons Topic de Vuilnisbak van 14 mei 17....!
nu lijkt het op ons Topic de Vuilnisbak van 14 mei 17....!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

Succes en houd ons op de hoogte
- Cooper
? Ik denk dat het juist goed is dat er mensen zijn die a2 redden van onnodig slopen. Bij de mini was dat eerst ook, nu word er haast geen mini meer gesloopt. Dus ik ben juist de redder. Gezien er niet veel a2 gebouwd zijn. Gelukkig dat er niog mensen zijn met een linker en rechterhand. Laat je mijn a2 door een dealer doen, dan ben je inderdaad een paar duizend euro kwijt. Oftewel hij kan richting sloop.