Op zoek

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Thijs
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jul 2019, 09:23 2 x

Hi,
Na een paar weken meelezen te hebben op dit forum heb ik me vandaag aangemeld. Dankzij al jullie berichten heb ik al heel wat bijgeleerd over de A2.
Zo’n 20 jaar geleden kwam ik in aanmerking voor een leaseauto. Tot mijn spijt paste de A2 niet in het budget en werd het een polo.
Zo’n 10 jaar geleden was er een nieuwe kans om een A2 aan te schaffen, maar naar wikken en wegen over het verschil in prijs, koos ik toch weer voor een polo.
Goed, van je fouten kun je leren: ik heb voor november een andere auto nodig en dat gaat nu dus een A2 worden. Om een idee te geven waar ik naar op zoek ben, mijn boodschappenlijstje:

1) budget:max 7000

2) Eentje die technisch goed in elkaar zit :-) en die nog jaren meegaat.

3) Benzine. Ik weet niet welke motor het beste is. Ik hoorde dat de 1.4 motor wel eens problemen heeft met de kantelende zuiger oid?

4) Uitvoering icm kleur:
a) de colour storm editie vinden we mooi. En dan in de kleuren Mandelbeige :) , Misanrot Perleffekt of Imolagelb
b) een (s-line?) uitvoering in de kleuren Mauritiusblau of Azurblau Perleffek is ook mooi
c) zwart of zilvergrijs is een no-go :-)

5) Gewenste opties cq. aanpassingen: airbags, climate control, originele cd speler, cruise control, carkit, extra usb aansluitingen in het vak onder de radio.

6) Opties waar we blij van worden: 8 speakers, electrische ramen achter, open dak (heel blij), parkeerhulp.
Johan 3L

27 jul 2019, 10:47 1 x

Ik ben zo vrij om puntsgewijs te reageren
1) budget:max 7000
Daarvoor vind je volgens mij wel een heel mooi exemplaar

2) Eentje die technisch goed in elkaar zit :-) en die nog jaren meegaat.
dat is natuurlijk altijd een beetje een gok. vertrouwd kopen is de beste remedie

3) Benzine. Ik weet niet welke motor het beste is. Ik hoorde dat de 1.4 motor wel eens problemen heeft met de kantelende zuiger oid?
Diesel is in 2 varianten de 1.4 (handbak) is prima, de 1.2 (automaat) zou ik in jouw geval laten staan. De benzine 1.4 is dezelfde als uit de Polo, best wel ok. Met de jouw bekende problemen.

4) Uitvoering icm kleur:
a) de colour storm editie vinden we mooi. En dan in de kleuren Mandelbeige :) , Misanrot Perleffekt of Imolagelb
b) een (s-line?) uitvoering in de kleuren Mauritiusblau of Azurblau Perleffek is ook mooi
c) zwart of zilvergrijs is een no-go :-)
Je hebt een uitgesproken mening over de kleur en laat je daardoor leiden. Waarbij de Colorstorm uitvoering minder is geleverd dan de standaard kleuren, waar er ook hele mooie bij zijn.

5) Gewenste opties cq. aanpassingen: airbags, climate control, originele cd speler, cruise control, carkit, extra usb aansluitingen in het vak onder de radio.
Als je niet de basis A2 neemt (advance uitvoering) heb je de meeste opties er al in zitten. De uitvoering met CD is minder "normaal" dan de cassettespeler uitvoering. Maar met CD zou je kunnen inbouwen achteraf.

6) Opties waar we blij van worden: 8 speakers, electrische ramen achter, open dak (heel blij), parkeerhulp.
De uitvoering met 8 speakers zijn ook wat zeldzamer. De open sky (OSD) is echt zeldzaam, en weet dat die vaak stuk zijn, dus altijd goed controleren op de werking. Parkeerhulp zou ik desgewenst zelf inbouwen we blij van worden: 8 speakers, elektrische ramen achter, open dak (heel blij), parkeerhulp.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 jul 2019, 11:21 2 x

Beste Tijs,

Welkom op het forum en leuke intro. Heel herkenbaar voor velen op dit forum.
Als ik jouw lijstje zo bekijk, dan zou ik adviseren je te oriënteren over de grens. Zoals @Johan 3L al aangaf zijn een aantal wensen schaars, zeker in Nederland.
Als je de NL geleverde A2 rekent,die nog rondrijden, met deze opties dan zojn die op een hand te tellen. De meeste zijn import.
Ondanks alle milieu maatregelen in NL en in het buitenland, begint de A2 steeds meer een cult status te krijgen en dat drijft de prijzen op. Los van het feit dat Audi bepaalde onderdelen gewoon simpelweg niet meer levert. Gelukkig zojn veel mechanische/ technische onderdelen gewoon wel verkrijgbaar doordat de A2 veel deelt met de VW Polo en Skoda Fabia bijvoorbeeld.

Al met al is de zoektocht ook vaak wel heel spannend en leuk. Laat je niet ontmoedigen, hij rijdt ergens rond.

Wat betreft opties; elektrische ramen achter is een vrij grote en dure ingreep. Als dit essentieel is, koop dan echt een A2 waar dot al op zit. OSS is een hele fijne optie, ook als hij het niet doet. Rijden met open dak doen er maar weinig in de A2. Audio/ USB en carkit zijn easy achteraf in te bouwen. Technische staat en in juiste kleur zijn het belangrijkste. Niet alle 1.4 16V hebben gelukkig last van kantelende zuigers!

Happy hunting! En houdt ons op de hoogte👍
Thijs

27 jul 2019, 12:58 1 x

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ondertussen contact opgenomen met Jan Eenink. Daarnaast houd ik marktplaats, ebay.de, autoscout en mobile.de in de gaten
Johan 3L

27 jul 2019, 13:11 1 x

Jan is een prima plek. Zoek inderdaad gerust zelf verder, ze zijn er wel.

Ik wens je er veel succes mee, en hou ons zeker op de hoogte.
Dit is een zoektocht met passie en daar houden we van hier op het forum.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

27 jul 2019, 14:33 0 x

Welkom

1 voor €7000,- moet ik er een trekhaak + sleurhut bij doen? Geld over houden voor duur herstel en bij koop verborgen foutjes..... en garantie is erg moeilijk bij 15~20 jaren jonge Timers....

2 Goede, ja rommel dumpen we anoniem in sloop of op marktplaats en hier niets zeggen!

3 De 1.6 Fsi met BAD motor is snelste, enkele zwakke puntjes als dure injectors maar wel leuk om te rijden.
De 1.4 is in twee delen, een AUA waar geen trekhaak maar wel kogel voor fietsenrek achter mag tenzij je bij inporteur een certificaat voor goedkeuring kreeg... of de BBY met geen bougie kabels maar 4x bobine, en die mag 1000 kg geremd trekken, ook iets minder kantelende zuigers maar juiste olie maakt de motor ook stiller dus geen Action aanbieding erin die aan de eisen voldoet als je het erin pleurde maar na maand hier ruim onder komt te zitten!

4 Mandel Beige, daar zijn 2 tinten in.....
De Audi TT kleur en de VW Passat en op enkele Audi A4 ook geleverd.
Zowel in Color Storm als geheel een kleur.
En ja, ik heb een schade auto die over word gespoten, dan is steenslag en krasjes rondom weg, en gelijk de beide rechter deuren en spatborden wegens slip in afgelopen winter!
Ja, nu nog geplukt en die moet nog 100% gespoten en ik dacht aan deze kleur.
En als gespoten bepaal ik of de gele CS stoelen erin komen of echt Leder... met verwarming waar ik nog knoppen voor moet zoeken.

5 Vak onder Radio, jammer, heb net Airco verlaagd naar dit vak zodat een Navigatie Plus erin kan, wel met Clarion onderdelen van Ali Express zodat deze verouderde kaarten eruit gaan en Google Maps met GPS en Gallileo met nieuwe antenne, en de radio kreeg dan naast FM ook DAB+ erbij....
Naast de 4 speakers en de tweeters in de deuren nog Bassbox onder de stoel dus geen lade mogelijk daar..... en dat is met een 5.1 US Sound Blaster versterker!

6 De 4 Elektrische ramen heb ik al staan, Open Sky word nu hersteld, Parkeer sensoren verdom ik, 4x gaten netjes boren is bij mijn altijd iets creatief! Doe er wel een Kleuren Camera met LED verlichting als 3e achteruitrijlamp onder en die naar de Navigatie Plus Radio die dan automatisch mag omschakelen!

7 Wielen, ik miste deze vraag, twijfel of ik de originele 15" 6 spaken kan dumpen waar ik graag vanaf wil of de vers gestraalde en in grondlak gespoten ietsje zwaardere Bolero Velgen, schadevrij te zien in Arnhem onder Gele CS....

8 November, ik doe alles tussen dagelijks zaken door en of op tijd klaar is, en eerst proef rijden.
Zo wil ik binnenkort een Sachs drukgroep bestellen, nieuwe hoezen voor aandrijfassen, en de 4 kogels ook nieuwe rubbers, accu was origineel dus ook gelijk maar.... EGR reinigen en Olie zweten oplossen met nieuwe kop en klepdeksel pakking... dus wat wil je....
Ik kan hem iets meer compressie geven van 1:11½ naar 1:11¾ en dat is zuiniger en meer koppel....
Niet sneller in top.

9 Kenteken; ja ik ga pas keuren als nieuwe serie komt dus kan nog even duren!
Nu rustig bij RDW dus ik verwacht dat vele importeurs/handelaren het zelfde doen.

10 LPG? Ja, voor de meerprijs van €70,- per jaar aan belasting en goedkoper rijden dan diesel.....
Inbouw moet nog en ik twijfelde voor mezelf of deze auto voor verkoop te doen.
maar als je perse Mandel Beige wilde.... het kan maar dan wel overgespoten want die zijn af fabriek extreem zeldzaam helaas....!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Thijs

28 jul 2019, 08:04 0 x

eekhoorntje schreef:
27 jul 2019, 14:33
1 voor €7000,- moet ik er een trekhaak + sleurhut bij doen?
:joy: :joy:
Neehoor. Ik gebruik het hoofdzakelijk voor woon-werkverkeer. (En ik hoef niet mijn eigen werkplek mee te nemen.)
eekhoorntje schreef:
27 jul 2019, 14:33
maar als je perse Mandel Beige wilde.... het kan maar dan wel overgespoten want die zijn af fabriek extreem zeldzaam helaas....!
Ik weet dat ze zeldzaam zijn en dat dat dus niet echt haalbaar is. Had leuk geweest omdat we ook een andere auto hebben in bijna die kleur.
Bedankt voor je aanbod. Alleen ik wil er eentje in een originele kleur :)
Thijs

14 sep 2019, 21:03 5 x

Gevonden!
Het is een kristalblauwe s-line geworden uit 2003.
Mijn a2 avonturen kunnen gaan beginnen!

425462D9-D6C7-4A8C-996C-B662C64ECCB8.jpeg
425462D9-D6C7-4A8C-996C-B662C64ECCB8.jpeg (3.16 MiB) 3872 keer bekeken
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 sep 2019, 21:09 0 x

Gefeliciteerd!
Ziet er strak uit, en een erg mooie kleur.
Gaat het OSS maar half open?
HansJan
Moderator

14 sep 2019, 23:27 0 x

Wow! Dat is een mooie, gefeliciteerd! :D

We horen graag het verhaal achter dit prachtige plaatje. :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie