goedemiddag, ik heb de achterstoelen verwijderd maar bu krijg ik ze biet meer terug in de vergrendeling. de palletjes van de vergr. die in de bodem moeten zijn "uit" en ik lees in een ander onderwerp dat ik moet draaien aan de ring. maar het werkt allemaal niet mee. Er zitten 2 uitsparingen en 3 palletjes....
ik probeer fotos te uploaden
achterstoelen terugplaatsen
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- PeterB
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
ik zal me inhouden en vooral niet aangeven dat ik nog niet aan de zoekfunctie had gedacht.
echt bedankt voor deze handige tip.
ik ben iemand die over het algemeen de andere opties al heeft geprobeerd voordat ik hulp vraag. vandaar dat ik ook verwijs naar een ander topic.
mijn vraag is dus eigenlijk hoe kan ik die palletjes weer achter de ring krijgen?
echt bedankt voor deze handige tip.
ik ben iemand die over het algemeen de andere opties al heeft geprobeerd voordat ik hulp vraag. vandaar dat ik ook verwijs naar een ander topic.
mijn vraag is dus eigenlijk hoe kan ik die palletjes weer achter de ring krijgen?
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum! Hou er rekening mee dat dit geen vraagbaak is waar je altijd antwoord krijgt, maar dat het leden zijn die vrijwillig en belangeloos de moeite nemen om jou te helpen. Een iets minder sarcastische en meer constructieve houding en zou je daarom sieren.
Als ik even naar de link kijk die wordt gegeven wordt er al een oplossing gepost:
Als ik even naar de link kijk die wordt gegeven wordt er al een oplossing gepost:
Er wordt ook nog gelinkt naar het Engelse forum (AO2C): https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ead.16655/jeltesteur schreef: ↑23 aug 2012, 23:07Hallo!
Ik heb al verschillende problemen gelezen met de achter stoelen:
Ringen om de pen die niet over kogeltjes willen, zittingen die niet los komen, rugleuningen die wel/niet ingeklapt aan de zitting blijven...
Volgens mij zijn ze allemaal aan elkaar gerelateerd: als de rugleuning niet ingeklikt is, vast aan de zitting, zitten de ringen boven de kogeltjes en wil hij ook niet loskomen of weer vast klikken.
De oplossing (voor mij althans) was: de stoel dichtklappen, op de punt van de stoel gaan leunen met allebei de knieën, en tegelijkertijd de hendel aan de stoel omhoog trekken tot je een klik hoort.
Let op: De hendel draait en gaat zwaar! Hij wil dus eerst naar achter omhoog; dan recht omhoog en daarna naar voren! (ik was geneigd, met name als ik buiten de auto stond, om hem alleen omhoog te trekken, wat niet genoeg is, en waarmee niet genoeg kracht kan leveren)
Daarna kan de hendel losgelaten worden en kan de stoel vast geklikt of logetrokken worden uit de bodem. Let op dat zowel links en rechts goed in klikken! Hier ontstond voor mij het probleem namelijk.
Succes! En mocht het gelukt zijn dan horen we graag terug wat de oplossing was. En zo niet wat je al geprobeerd hebt en wat je bevindingen waren.Problem 2:
The seat base won't lock no matter how much shoving is applied:
If it still refuses to behave then the mechanism is probably out of sync with itself. As in, it thinks it is already locked into position when it actually isn't. This is visible when looking at the locking pegs. If the ball bearings are outside of the spring then it is confused (see photos here: left is good, right is bad).
Solution:
The solution here is to kneel on the back of the seat as above but rather than shoving harder, pull on the release handle as though trying to remove the seat. Again, you should hear a couple of pings as the mechanism releases. It should then be possible push down and lock the seat into position.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom Peter B.... hc...
Wie ben je en stel je ook even voor....
Gelijk klagen en niets zoeken houden we niet echt van.
We zijn geen commerciële garage maar een vrienden club.
Hoe lang rij je al A2 en wie ben je, en naast Forum lid is ook Club lid worden mogelijk en elkaar ontmoeten
en nog veel meer te leren en tips te krijgen.
Tot later.
Vermoedelijk is de handel achter het probleem, die voor het lossen moet je terug klappen, anders bleef deze open staan, of hij is vervuild en werkte niet meer...
Als je deze naar beneden duwde en de grendel boven erin zit, ook die niet meer goed grendelen zitten dan redelijk vast... voor gehaakt, boven in grendel, maar die handgreep in juiste stand terug vergeten vele helaas en tangen maken vaak meer kapot door hard te drukken, terwijl de handgreep nog open stond!
Bij geweld gebruiken loop je een risico van niet meer verwijderbare stoelen, dus vooral geen kracht zetten en andere stoelen beginnen na zoveel jaren steeds lastiger te vinden.
Wie ben je en stel je ook even voor....
Gelijk klagen en niets zoeken houden we niet echt van.
We zijn geen commerciële garage maar een vrienden club.
Hoe lang rij je al A2 en wie ben je, en naast Forum lid is ook Club lid worden mogelijk en elkaar ontmoeten
en nog veel meer te leren en tips te krijgen.
Tot later.
Vermoedelijk is de handel achter het probleem, die voor het lossen moet je terug klappen, anders bleef deze open staan, of hij is vervuild en werkte niet meer...
Als je deze naar beneden duwde en de grendel boven erin zit, ook die niet meer goed grendelen zitten dan redelijk vast... voor gehaakt, boven in grendel, maar die handgreep in juiste stand terug vergeten vele helaas en tangen maken vaak meer kapot door hard te drukken, terwijl de handgreep nog open stond!
Bij geweld gebruiken loop je een risico van niet meer verwijderbare stoelen, dus vooral geen kracht zetten en andere stoelen beginnen na zoveel jaren steeds lastiger te vinden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- PeterB
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
AudiFanSedert1971 als eerste mijn excuses. ik was wat gefrustreerd omdat het niet wilde lukken en mijn vrouw weg moest met de auto terwijl ik de stoelen er niet goed in had. Ik dacht dat ik goed gezocht had, blijkbaar niet. mijn reactie was ongepast. sorry.
Dan het volgende, ik ben sinds juni de blije bezitter van een A2 1.4 TDI uit 2005 met nu bijna 290K op de teller. ik heb 3 kinderen die ik er regelmatig mee vervoer en waar mogelijk delen mijn vrouw en ik de auto wegens zijn zuinigheid.
uiteindelijk heb ik de leuning weer naar voren gevouwen. met de vinger de vergrendeling (die normaal bovenaan bij het raam zit, losgemaakt zodat de stoel denkt dat ie vergrendeld is.
hij springt dan onder veerdruk terug zeg maar.
vervolgens met beide knieen op het uiteinde van de stoel gaan zitten en dan aan de "vergrendel hendel" onderaan de stoel getrokken.
een klik geluid en hij zat vast.
Ik vermoed een samenwerking van verschillende dingen. De vergrendeling mijn gewicht en de hendel...
Al met al waren alle antwoorden dus behulpzaam.
Nogmaals sorry dat ik zo ben begonnen als 'novice' op dit forum
Dan het volgende, ik ben sinds juni de blije bezitter van een A2 1.4 TDI uit 2005 met nu bijna 290K op de teller. ik heb 3 kinderen die ik er regelmatig mee vervoer en waar mogelijk delen mijn vrouw en ik de auto wegens zijn zuinigheid.
uiteindelijk heb ik de leuning weer naar voren gevouwen. met de vinger de vergrendeling (die normaal bovenaan bij het raam zit, losgemaakt zodat de stoel denkt dat ie vergrendeld is.
hij springt dan onder veerdruk terug zeg maar.
vervolgens met beide knieen op het uiteinde van de stoel gaan zitten en dan aan de "vergrendel hendel" onderaan de stoel getrokken.
een klik geluid en hij zat vast.
Ik vermoed een samenwerking van verschillende dingen. De vergrendeling mijn gewicht en de hendel...
Al met al waren alle antwoorden dus behulpzaam.
Nogmaals sorry dat ik zo ben begonnen als 'novice' op dit forum
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Herkenbaar probleem, ik ben er ook een keer tegen aan gelopen, zie mijn draadje: viewtopic.php?f=7&t=7827&p=68599#p68599
De oplossing was toen: "Om hem weer te bevestigen moet je de stoel nu aandrukken en dan aan het handvat trekken aan de achterzijde dan springen ze weer terug
Naar benden drukken en aam het handvat trekken op de plel waar de stoel vast moet komen."
De oplossing was toen: "Om hem weer te bevestigen moet je de stoel nu aandrukken en dan aan het handvat trekken aan de achterzijde dan springen ze weer terug
Naar benden drukken en aam het handvat trekken op de plel waar de stoel vast moet komen."