Na lang zoeken Audi A2 1.4 AUA 153000 KM

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2019, 22:31 0 x

Goedeavond Allemaal,

Mijn naam is Jordy van Laerhoven, ik ben 21 jaar en woon in Sint Willebrord.

Na het kennismaken met de A2 van mijn moeder wist ik het, ik ga ook opzoek naar een A2. Dit kostte wel wat meer tijd dan gepland. Ik wilde graag een auto die er netjes uit ziet van buiten. En tussen de 100000 en 160000 km. Dit is mij uit eindelijk gelukt.

Wel is er nog iets in de voorophanging (stuur trekt wat naar links, en er rammelt duidelijk iets aan de linkerkant), dit ga ik op korte termijn (laten) repareren. Daarnaast zitten er ook wat vlekken in de bekleding. Ik heb deze geprobeerd weg te krijgen met HG bekledingreiniger. Hoewel het nu wel minder is zijn ze helaas nog niet helemaal weg. (Mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik deze graag.) ik ben ook van plan Cruise Control in te bouwen en hoop dat het ook mogelijk is een klapsleutel bij te kopen.

Er zitten nu namelijk 2 sleutels met 2 Cobra 7777 afstandsbedieningen bij (er zit een boekje bij van Audi dus ga er vanuit dat dit wel door Audi is ingebouwd)
Daarnaast kan ik de ramen openen met de afstandsbediening. weet iemand of het mogelijk is om een klapsleutel (met electronica) in te leren of werkt dit toch met een ander soort comfort module?
Laatst gewijzigd door jordyvl op 18 nov 2019, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2019, 23:07 0 x

Welkom! En met trekhaak, daar zullen veel mensen hier jaloers op zijn ;) Wat betreft de vlekken in de bekleding zou ik de zoekfunctie gebruiken, volgens mij zijn er al wat tips voorbij gekomen in het verleden.

Enkele A2's zijn geleverd zonder op afstand bedienbare vergrendeling. Het zou kunnen dat de "cobra's" een aftermarket oplossing zijn. Een OEM oplossing met de standaard klapsleutels is ongetwijfeld na te plaatsen maar zal wel wat uitzoekwerk kosten. Je hebt in ieder geval een nieuwe comfort module en wellicht antenne nodig (bv van een sloper) en je moet het zaakje inleren. Je woont niet heel ver van de A2 dokter af, dus je zou hem kunnen benaderen.

Ik zie trouwens dat je wat condens in de koplampen hebt. Je kunt proberen om als de lampen droog zijn het achterklepje van de lampen te verwijderen en het rubbertje om te draaien zodat deze beter afsluit.
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2019, 23:33 0 x

Spinazie schreef:
18 nov 2019, 23:07
Welkom! En met trekhaak, daar zullen veel mensen hier jaloers op zijn ;) Wat betreft de vlekken in de bekleding zou ik de zoekfunctie gebruiken, volgens mij zijn er al wat tips voorbij gekomen in het verleden.

Enkele A2's zijn geleverd zonder op afstand bedienbare vergrendeling. Het zou kunnen dat de "cobra's" een aftermarket oplossing zijn. Een OEM oplossing met de standaard klapsleutels is ongetwijfeld na te plaatsen maar zal wel wat uitzoekwerk kosten. Je hebt in ieder geval een nieuwe comfort module en wellicht antenne nodig (bv van een sloper) en je moet het zaakje inleren. Je woont niet heel ver van de A2 dokter af, dus je zou hem kunnen benaderen.

Ik zie trouwens dat je wat condens in de koplampen hebt. Je kunt proberen om als de lampen droog zijn het achterklepje van de lampen te verwijderen en het rubbertje om te draaien zodat deze beter afsluit.
Condens heb ik inmiddels (mogelijk) al verholpen. Heb de koplampen droog geblazen en heb inderdaad de rubbers verdraaid. Dus even afwachten of dat droog blijft.

Omdat ik met de cobra AB wel de ramen kan openen en sluiten vraag ik me af of er niet al een comfort module aanwezig is (maar zag op internet dat dat niet al te lastig was om bij te komen) dus daar zal ik binnenkort eens naar kijken.

Voor de vlekken ben ik inmiddels inderdaad al wat tips tegen gekomen hier, zal morgen eens even kijken wat werkt.
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Gebruikersavatar
Bart-S
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 okt 2018, 12:17
Locatie: Oss
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 nov 2019, 12:52 0 x

Weet niet of dat rammelen aan de linkerkant 't zelfde is als wat ik had. Leek uit 't dashboard te komen. Tot ik erachter kwam laatst met wassen dat als de motor draait er een kleine trilling was links (bestuurderskant) daar waar de motorkappal zit waar je de kap in schuift om hem te sluiten.
Hier wat tape op tussen geplakt om de trilling op de vangen. Het rammelen was toen weg. Het werkte als een soort klankkast.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

19 nov 2019, 15:53 0 x

Comfortmodules voor de A2 met afstandsbediening:
Z0 959 433 M
AC
H
Q
N (vervangt S)
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 nov 2019, 16:53 0 x

En de T dan?
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 nov 2019, 17:46 0 x

jordyvl schreef:
18 nov 2019, 23:33
Spinazie schreef:
18 nov 2019, 23:07
Welkom! En met trekhaak, daar zullen veel mensen hier jaloers op zijn ;) Wat betreft de vlekken in de bekleding zou ik de zoekfunctie gebruiken, volgens mij zijn er al wat tips voorbij gekomen in het verleden.

Enkele A2's zijn geleverd zonder op afstand bedienbare vergrendeling. Het zou kunnen dat de "cobra's" een aftermarket oplossing zijn. Een OEM oplossing met de standaard klapsleutels is ongetwijfeld na te plaatsen maar zal wel wat uitzoekwerk kosten. Je hebt in ieder geval een nieuwe comfort module en wellicht antenne nodig (bv van een sloper) en je moet het zaakje inleren. Je woont niet heel ver van de A2 dokter af, dus je zou hem kunnen benaderen.

Ik zie trouwens dat je wat condens in de koplampen hebt. Je kunt proberen om als de lampen droog zijn het achterklepje van de lampen te verwijderen en het rubbertje om te draaien zodat deze beter afsluit.
Condens heb ik inmiddels (mogelijk) al verholpen. Heb de koplampen droog geblazen en heb inderdaad de rubbers verdraaid. Dus even afwachten of dat droog blijft.

Omdat ik met de cobra AB wel de ramen kan openen en sluiten vraag ik me af of er niet al een comfort module aanwezig is (maar zag op internet dat dat niet al te lastig was om bij te komen) dus daar zal ik binnenkort eens naar kijken.

Voor de vlekken ben ik inmiddels inderdaad al wat tips tegen gekomen hier, zal morgen eens even kijken wat werkt.
Ramen open en dicht functie zit in principe in elke 1.4 /1.6 A2 (1.2 tdi weet ik niet zeker)
Ik heb een A2 basis, zonder afstandsbediening; maar kan met de sleutel ook de ramen bedienen.
Als ik de sleutel in het slot steek om de deur te openen, en dan de sleutel naar links blijf houden gaan de ramen open, als ik de auto afsluit en de sleutel naar rechts blijf houden gaan de ramen dicht.
Je zou met je VIN nummer een account kunnen aanmaken bij myaudi, dan kun je alle specs zien zoals ie uit de fabriek is gekomen, en dus kijken of de AB er af-fabriek in hoort te zitten.
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 nov 2019, 19:36 0 x

Dus als ik het goed begrijp de 8ZO959433H zou te koppelen moeten zijn met een klapsleutel
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 nov 2019, 19:48 0 x

Klapsleutels zijn aan de prijs, ik denk dat ze daarom voor de losse hangers kozen.

Heb er ook 2 wegens defecte printplaat in klapsleutel gedaan.
De Ali Express verkoopt wel buitenkanten, maar de printplaten van hun waren niet actief te krijgen.

En je kunt niet alles hebben, deze voor Audi geleverde zijn Universeel er ook, maar nu werkte de Comfort moduul wel.
Eerst maar eens KM maken en een jaartje wachten, soms zijn er dure verrassingen en je weet nooit welke kosten nog komen, een loterij dus voor 20 jaren jonge voertuigen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 aug 2020, 00:08 1 x

Helaas Total Loss zie viewtopic.php?f=4&t=9236
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Plaats reactie