Mogelijk interessant voor de liefhebbers,
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
HJS roetfilter AMF én BHC
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ja wie langer wilt doorrijden is het een mooie "schonere" optie
denk ook je bij rdw je kunt melden na installeren van deze roetfilter je de wagen laat zien voor keuren en ze je gegevens bij rdw aanpassen nav de roetfilter.
Ook meer info tips bij het duitse A2 club forum etc te lezen partikelfilter van ander vag groep wagen.) ..maar of dit ook gebruikt mag worden zou rdw dit vast wel weten...of het ook mag ze zelf gaan meten op de wagen ?
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... tereinbau/
of https://www.motor-doctor.nl/roetfilter/audi/a2
denk ook je bij rdw je kunt melden na installeren van deze roetfilter je de wagen laat zien voor keuren en ze je gegevens bij rdw aanpassen nav de roetfilter.
Ook meer info tips bij het duitse A2 club forum etc te lezen partikelfilter van ander vag groep wagen.) ..maar of dit ook gebruikt mag worden zou rdw dit vast wel weten...of het ook mag ze zelf gaan meten op de wagen ?
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... tereinbau/
of https://www.motor-doctor.nl/roetfilter/audi/a2
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- jmkoole
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
- Locatie: Sdwest-Frysln
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als je langer met je A2 wil doorrijden, dan kun je beter geen aftermarket roetfilter monteren. Wat denk je dat er met de uitlaatgastemperatuur gebeurt? En dus ook met de temperatuur van de turbo? Zo'n filter smoort de ademhaling van je motor. Ga de marathon maar eens lopen met een zakdoek in je mond...
Jaren geleden werd het monteren van een aftermarket roetfilter gesubsidieerd. Veel mensen maakten daar gebruik van, met als resultaat; veel kapotte motoren....
Jaren geleden werd het monteren van een aftermarket roetfilter gesubsidieerd. Veel mensen maakten daar gebruik van, met als resultaat; veel kapotte motoren....
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Er zijn meerdere A2 diesels de 2 ton niet eens gehaald hebben en dit zelfs zonder een roetfilter.
Dus mij niet bekend bij Audi A2 rijders op dit A2 forum....te wijten is aan roetfilters met speciaal voor de A2 gemaakt met type E goedkeuring en tuv certificaat voor de A2 Diesel.
Van universele roetfilers zou het kunnen de doorlaat niet klopt dus te veel smoren dus tegendruk .
Conditie van motor moet dan wel in orde zijn voordat je roetfilter gaat plaatsen Laat je voorlichten door bedrijven als Buchli etc...
trappen bij koude motor de olie nog niet eens op bedrijfsremperatuur is, is funnest voor de diesels en ook benzine motoren.
Vaak goedkope olie van mindere kwaliteit toevoegingen of verkeerde olie en lang ermee "even" doorrijden zonder olie wissel en dus stuk trappen...
Er zijn personen die maandenlang met emissie lampje rijden.. (motorlampje) tot de Apk tijd is..
ja de turbo aanslag heeft op schoepen en geen goede smering krijgt en egr vol roet zit.
Elke wagen heeft ook tijdig onderhoud nodig.
zo ook een roetfilter , vooral er zeer korte ritten ermee gemaakt worden deze schoon gemaakt worden en ontdaan van roet. Daar zijn diverse vloeistoffen voor ...en bedrijven er gespecialiseerd zijn.
Verstuivers met slecht beeld geeft al zoveel onverbrande diesel waardoor roet de roetfilter volpropt ...
dit is ook bij benzine het geval de 2e kat eerder stuk gaat deze minder warm is bij korte ritten dan de eerste katalysator uitlaatspruitstuk.
Indien je merkt de motor bij constante snelheid schokt en bij gasgeven nog erger wordt (inhouden ) laat dit onderzoeken monteur en uitlezen . Vaak bedrading bij diesels breukjes hebben die verstuivers bedienen.
door een emissie roetmeter tester eraan te hangen zosls bij apk gebruikt wordt .
Dus mij niet bekend bij Audi A2 rijders op dit A2 forum....te wijten is aan roetfilters met speciaal voor de A2 gemaakt met type E goedkeuring en tuv certificaat voor de A2 Diesel.
Van universele roetfilers zou het kunnen de doorlaat niet klopt dus te veel smoren dus tegendruk .
Conditie van motor moet dan wel in orde zijn voordat je roetfilter gaat plaatsen Laat je voorlichten door bedrijven als Buchli etc...
trappen bij koude motor de olie nog niet eens op bedrijfsremperatuur is, is funnest voor de diesels en ook benzine motoren.
Vaak goedkope olie van mindere kwaliteit toevoegingen of verkeerde olie en lang ermee "even" doorrijden zonder olie wissel en dus stuk trappen...
Er zijn personen die maandenlang met emissie lampje rijden.. (motorlampje) tot de Apk tijd is..

ja de turbo aanslag heeft op schoepen en geen goede smering krijgt en egr vol roet zit.
Elke wagen heeft ook tijdig onderhoud nodig.
zo ook een roetfilter , vooral er zeer korte ritten ermee gemaakt worden deze schoon gemaakt worden en ontdaan van roet. Daar zijn diverse vloeistoffen voor ...en bedrijven er gespecialiseerd zijn.
Verstuivers met slecht beeld geeft al zoveel onverbrande diesel waardoor roet de roetfilter volpropt ...
dit is ook bij benzine het geval de 2e kat eerder stuk gaat deze minder warm is bij korte ritten dan de eerste katalysator uitlaatspruitstuk.
Indien je merkt de motor bij constante snelheid schokt en bij gasgeven nog erger wordt (inhouden ) laat dit onderzoeken monteur en uitlezen . Vaak bedrading bij diesels breukjes hebben die verstuivers bedienen.
door een emissie roetmeter tester eraan te hangen zosls bij apk gebruikt wordt .
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl