Bijzondere A2 te koop - elektrisch!

Algemene discussie over de A2
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 dec 2019, 10:07 0 x

De oude eerste generatie Up E mei 2018 geleverd werd online aangeboden als sloopwrak!

Ik zag de kooi, zij aanrijding en beide voor en zij airbag geploft.
Weet niet of accu pakket nog goed is, brandweer knipte voor veiligheid de kabels door!
Een opengeknipte voor passagiers eruit te halen en wat is dat nog waard?

Ik ga vrijdag rond 11.00 uur kijken en bieden!
Dan kan ik als er niet teveel stuk is een 2e EV maken!

Ik weet nu ook het nadeel van de Kerstbomen!
Alle EV hebben accu serie geschakeld en bij 1 rotte cel doet het hele accu pack niets meer!
Ook door de hoge spanning brandgevaar, en ze moeten voor veilig weg slepen eerst de kabels knippen.

Ik heb in mijn eerste EV een 48 volt parallel geschakelde en via omvormer gaat deze straks van 48 naar 480 volt voor de 500 volt motor die er al in gehangen is.
Deze omvormer is nog klusje... de oude 48 volt motor en regelkast waren op, 43 jaren oude... van heftruck en nergens leverbaar en revisie werd erg duur!

Wel kan ik nu meerdere 48 Fiets Accu packs monteren, de 5, 8, 10, 12, 15 en 18 Ah door elkaar!
Bij serie moeten ze wel gelijk zijn maar parallel afhankelijk van ruimte door elkaar!
Ik mag dus in deze eerste EV wel 6 maten afhankelijk ruimte gewoon door elkaar monteren.
Elk Accu pack van 48 heeft eigen ingebouwde BMS.

Maar eerst op sloop Up bieden en hopen op een Kerst Cadeautje....
En de WOK melding, geen probleem, hoef ik niets te schorsen!

Word ik straks de eerste met 2x EV?

Groetjes Sloperij de Eek Hoorn!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Cooper
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 dec 2019, 10:48 1 x

Eekhoorntje maak je geen illussie dat we het klimaat hiermee verbeteren. Boven mijn woonplaats is er alweer een wolkendek gemaakt van de heaters(vliegverkeer) die overdag binnen de 39sec hoog en laag overvliegen. Ik heb nu opgelegd door de politiek een hybrid, om niet mee te betalen aan dit beleid. Uiteraard een honda.
20191219_104045.jpg
20191219_104045.jpg (1.78 MiB) 2990 keer bekeken
Succes.
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 dec 2019, 23:21 1 x

Cooper schreef:
19 dec 2019, 10:48
Eekhoorntje maak je geen illussie dat we het klimaat hiermee verbeteren. Boven mijn woonplaats is er alweer een wolkendek gemaakt van de heaters(vliegverkeer) die overdag binnen de 39sec hoog en laag overvliegen. Ik heb nu opgelegd door de politiek een hybrid, om niet mee te betalen aan dit beleid. Uiteraard een honda. 20191219_104045.jpgSucces.
Alle beetjes helpen (om het probleem niet te verergeren). Hoewel ik met je eens ben dat de opdracht enorm is en je er moedeloos van wordt. Althans, ik in ieder geval wel.
eekhoorntje

20 dec 2019, 07:35 0 x

Mijn probleem is eigelijk 2 problemen;

Een ATL van nieuwe motor voorzien is niet gratis. Verder kost dit 5 jaren lang €5500,- belasting heb ik hier gelezen.

Een Up E is tot 2025 gratis....en ik hoef voor weinig KM geen diesel te hebben.

Gewoon van 2 sloop wrakken 1 goede maken, meer doe ik niet.
De ATL had ooit een olie pomp.... de Up kreeg iemand van Rechts, plat gereden!

Er word veel gesloopt en ik wil graag na Peter Maathuis poging die voor makkelijker weg koos,
maar nu achteraf hoorde dat niet alles meer leverbaar lijkt te zijn......
Ja, een €50.000,- kostende A2 EV die na 8 jaren al niet meer bestaande leveranciers heeft?
Dan kies ik voor de wel redelijke aantallen van de Up.

Maar vandaag eerst bieden en kijk wel of er geen Gek is die teveel bied, het blijft een risico na een zware klapper of er niet meer stuk is.
Omdat vraag & aanbod klein is verwacht ik niet zoveel belangstelling voor deze.
De Leaf is populairder op de sloop en daar erg duur.
De Up, ik vermoed dat er weinig kijkers komen, en daar hoop ik op.

Milieu, ik zoek gewoon hobby... en rij al vele op Benzine & LPG dus heb dit eigenlijk niet echt nodig!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 dec 2019, 11:25 0 x

eekhoorntje schreef:
20 dec 2019, 07:35
Mijn probleem is eigelijk 2 problemen;
Lang van stof, numero drie.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 dec 2019, 12:03 1 x

Nou fossiele rijders, maak de borst maar nat...
De Hoge Raad heeft in al haar wijsheid de milieubeweging Urgenda gelijk gegeven. Eind 2020 moet de CO2 reductie op 25% zitten tov 1990. In 2030 op 50% en in 2050 op 100%.
Iedereen zal dus versneld op stroom of op waterstof moeten gaan rijden. Niet alléén de oudere diesels weg vanwege fijnstof, maar alle auto's op diesel, benzine of LPG. Weg ermee!
Ik voorspel dat dit niet zo snel gaat lukken. De gemiddelde burger heeft geen 35.000 euro in de spaarpot om morgen een EV aan te schaffen. Ook de overheid heeft geen geld in kas om iedere auto 'om te ruilen' voor een EV. Ik heb wel een voorstel aan de overheid; voer een slooppremie in van 2x de dagwaarde, geen bpm en btw 0% op een EV, eerste vijf jaar geen wegenbelasting en de eerste twee jaar gratis laden.
Voorbeeld: een VW ID3 kost 35.000 euro. Mijn Golf tdi is 5.000 euro waard, 2x dagwaarde is 10k. Btw nw EV is 6k. Ik betaal dan 19.000 euro voor een ID3. Vijf jaar geen wegenbelasting scheelt me 7.200 euro. Twee jaar gratis brandstof scheelt me 5.000 euro. Nieuwe ID3 voor 7.000 euro? Kortom; maak het de mensen heel aantrekkelijk om over te stappen. Financier eventueel het bedrag dat de burger zelf nog nodig heeft. Tegen 0% rente, want meer kost het de overheid zelf ook niet.
Meneer Wiebes? Leest u mee?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2019, 12:49 2 x

eekhoorntje schreef:
20 dec 2019, 07:35
...
Er word veel gesloopt en ik wil graag na Peter Maathuis poging die voor makkelijker weg koos,
maar nu achteraf hoorde dat niet alles meer leverbaar lijkt te zijn......
Ja, een €50.000,- kostende A2 EV die na 8 jaren al niet meer bestaande leveranciers heeft?
Dan kies ik voor de wel redelijke aantallen van de Up.
...
Huh? Waar slaat die €50.000 op???
Ik geef toe dat ik liever de gemakkelijke weg (EV repareren) kies dan een mogelijk heilloze (want RDW werkt niet mee) weg (individuele ombouw ICE => EV).

De leverancier van motor en controller is in 2012 verdwenen - so what? Ik kan alles aanpassen indien nodig, maar ik heb inmiddels een goed rijdende A2e op NL-kenteken met actieradius zeker 40 km (verder nog niet getest) voor minder dan 8 mille.
En ik kan in geval van nood net als @eekhoorntje een e-Up!-wrak kopen en de aandrijflijn inbouwen in mijn A2e... en ik hoef niet opnieuw naar de RDW :mrgreen:
eekhoorntje

20 dec 2019, 12:53 0 x

Ik heb het Wrak gezien en geboden, waren nog 2 anderen, 1 had geen interesse, niet herstelbaar.....
Maar de fijnstof uitstoot, na 60.000 km waren er 4 banden op, omtrek 190 cm en er was ruim 5 mm rubber af en dat 4x hoeveel stof is dat?

Elke dus ook EV zal nog steeds fijnstof uitstoten door de banden!
Nu wachten of ik voldoende heb geboden voor dit wrak.
Wel is de Euro 4 AUA, BBY BAD, BHC en ATL nog redelijk vuil, op LPG is het Euro 5 of 6, afhankelijk slijtage dus ombouwen naar LPG maar die brandstof zal ook op raken als we minder Benzine & Diesel kopen, zonder die verkoop is er minder restproduct.

De Firma A. had prima koffie, ja de garage was dus A. Point en dat kort ik graag af!
En daar stond ik dan, een Master Kampeerauto met Porsche 911 velgen!
eekhoorntje

20 dec 2019, 13:02 0 x

De auto van Peter Maathuis was nieuw €20.000,- + ombouw toen €30.000,- en niet meer leverbaar is zelf zoeken en oplossen.

Ik dacht dat hij met Bosch een groot en goed merk gekocht had, na mijn oude Toyota nog minder voor leverbaar foutje!
Met een storende regelkast, herstelde veld wikkelingen op de motor moest ik wel iets doen.
Daar zit nu een Chinees in.... nu ook 220 kg zwaarder als ooit bij keuring!

Ik verwacht in 2025 ook MRB factuur voor elke EV, en daarom kies ik voor een aantal 5Ah blokken van 48 volt voor minder dan 40 Km..... Na de RDW keuring zal ik de rest monteren!
Wel zag ik dat de Chinese motor + regelaar al een CE merk hadden + Papieren!

De aandrijfassen passende krijgen is nu het probleem, moet je wel een goede draaibank voor hebben, en een lasapparaat + ervaring om steunen te maken.
Hoeveel Batterijen er bij mijn inkomen? Geen idee, als je onder de €100,- ze per stuk bestel is geen invoerrechten, en de kleine van 5 Ah ook zelfs geen BTW omdat ze maar €21,83 kosten op dit moment... dat is zelfs goedkoper dan de grote 20 Ah blokken als je de BTW niet hoeft te betalen!

Dus word geen Bezorger bij Post NL want een gestoorde Eekhoorn laat vrijwel wekelijks een Ali Express pakje bezorgen! Ook bij zoon, dochter, familie & vrienden!
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2019, 13:19 1 x

Beste Dirck,
We lezen hier nu al weken / maanden over enthousiaste plannen om allerlei A2's te voorzien van een motor met andere brandstof en daarmee bij de RDW langs te gaan.
Maar zou je concreet kunnen aangeven welke omgebouwde A2's (diesel => benzine, diesel => LPG, diesel => elektrisch) je door de RDW-keuring hebt gekregen en dus met aangepaste brandstof op NL-kenteken hebt?
Bedankt!
Plaats reactie