De vuilnisbak!

Offtopic & overig
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

08 jan 2020, 12:29 1 x

Nog 50 jaren erbij?

Ja, de Panhard Dyna x uit 1951 en 1953 zijn beide ook roest vrij en zelfde materialen!
Ook zuinig en met de nieuwe 4 cilinder GS motor snel en zuinig, 1:19 is gemiddelde.
De andere word nu omgebouwd tot EV... maar moet nog donor zoeken.

Een carrosserie kan dus lang mee, de rest niet, een Renault Torsie as achter omdat niets meer leverbaar is.... een GS motor en zo nog veel meer Vreemde onderdelen.

Dat staat ons allen ook vermoedelijk te wachten.

Na de eerste gesmede NSU, deze Panhard en de Audi A8 zijn we dus beslist niet de eerste.
Wel goed door ontwikkelde en daarmee toekomst bestendiger, kijk wat een A8 in praktijk koste en waar vind je de onderdelen en tegen welke prijs?

De Lupo 3L is dan wel Technisch broertje en ook lekker zuinig, heb al diverse zwakke punten van deze helaas van FE gemaakte gezien en duur laswerk, wie wil achterin stappen?
Ik heb in Delft 2 personen vervoerd, voorin moest Open Sky echt open!
Maar achterin meer ruimte... deze 207 en 211 cm langere zaten daar met hun vooral lange benen lekker ruim, alleen was ik zelf met 181 cm iets te groot, had beter mijn schoonmoeder voorin kunnen zetten.

Onze A2 heeft enkele 2CV4 trekjes, die Deuk Je Vouw had ook rechtop zitten en daarmee extreme ruimte, net als de CX en XM dat ook hadden!

De KLM, de Klub Lange Mensen heeft ook over onze A2 geschreven, leuk maar meer voor mensen die met Chauffeur gaan rijden, er blijken al verlaagde/verzaagde onderstellen voor de voorstoelen in omloop te zijn en vooral achter laag dus nu kuipstoel, zit voor geen meter maar zij zijn er blij mee, jammer dat ze hier geen Forum lid zijn geworden.

Tot ziens bij de volgende Meeting.... Ik ga vol gas... nu ik op enkele de benzine volledig verwijderd heb!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Daan86
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

08 jan 2020, 21:06 2 x

Vanmiddag op de snelweg opgeschrikt door een luide knal afkomstig van het dak. :dizzy:
Waarschijnlijk was het gewoon een eikeltje. Niks te zien. :troll:
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2020, 23:34 5 x

Vanavond had mijn Siemens espresso koffie apparaat het begeven, hij had geen zin meer in bonen malen, doe het zet maar!
Ach, na ruim 8600 keer koffiebonen malen zal ik verder niet zeuren.
Vond hem de Laatste 2 dagen al langzamer malen.......en vanavond helemaal niet meer.
Bitsetje er maar eens bij gepakt en de boel open geschroefd en het maal gebeuren eruit gesleuteld.
Thermische beveiliging (smeltzekering) gaf keurig 0,8 ohm op de meter, die was het dus niet.
Zag dat de achterkant van de e motor makkelijk los kon, dus dan maar de koolborstels checken of er nog genoeg borstel aanwezig was.
Was een behoorlijke smerige vette zwarte bende.
Koolborstels zaten dus vastgeplakt in hun houdertjes en raakte de collector van het anker niet meer goed, daardoor had de motor er geen zin meer in.
Boel goed schoongemaakt en weer in elkaar gefrunnikt, gaat weer als een tierelier! :mrgreen:
Scheelt weer een kleine 200 euries aan een nieuw maalmechanisme met een avondje klooien.
Waarderen en dan repareren. :mrgreen:
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 jan 2020, 08:17 3 x

Daan86 schreef:
08 jan 2020, 21:06
Waarschijnlijk was het gewoon een eikeltje.
Ik was 't niet.
betutteling is zinloos; passie is Goud
eekhoorntje

16 jan 2020, 09:34 0 x

Jammer,

Ik had Rolf graag ruim 1500 km enkele reis laten rijden om die van mijn op te halen!
Wat kosten 3000 Km als je op goedkope stroom dat zou doen?

Rustig rijdende op Benzine in de A2 met 1:20 op Cruise Control is al 150 liters x €1,60 = €240,-
Ik heb dan wel een EV staan, maar de LPG auto die ik voor 60 cent per liter 1:18 kan rijden...€99,99!

Daarom toch goed dat je het zelf herstelde en niet mijn apparaat gratis ging halen.
En is in Noorwegen ook LPG te koop en redelijk prijzen?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Lar
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jan 2020, 00:35 1 x

Vandaag onverwacht een foto van mijn vader (r) in de krant. Hij heeft uit principe nooit Duitse of Japanse auto's gekocht. Japanse vrouwen stonden wel bovenaan de lijst Denk dat hij een A2 niks had gevonden. Te Duits dan wel te onconventioneel.

LAR-20200116-WA0009.jpg
LAR-20200116-WA0009.jpg (660.13 KiB) 3126 keer bekeken
eekhoorntje

17 jan 2020, 09:43 0 x

Blij dat Lar niet bij de Kever club is gedaan, ook leuke ooit waardeloze en nu dure .....
Maar dat was echt fout geweest!

Wel is een eind vorige eeuw gekochte oude kever van f80,- nu ruim €14.000,- waard.
Dat risico lopen we straks ook allemaal..... bij het 40 jarige A2 jubileum in 2040?
Naast de Duitse en Japanse, Italianen waren ook aan verkeerde kant,

Verder heeft vrijwel elk merk nu Bosch/Siemens onderdelen dus ga dan maar lekker op je Batavus fietsen... blijken er ook Conti banden onder te zitten... :@@
Ook de Gazelle heeft een Duits merk als 1e montage en diverse delen uit....
Word het toch maar op Klompen lopen, en verder vervoer vergeten dan maar?

Zelfs de Panhard Dyna uit 1951 &1953 hebben beide diverse Bosch delen, dus wat kun je dan nog rijden?
Ga wel bij Damen de scheepswerf soliciteren, maak je een bootje voor.... :mrgreen:

Een Europa zonder grenzen en grote deel ook een munt, en ja, die Gestoorde Gek beloofde iedereen een auto en we staan nu dagelijks te klagen over de vele file's.
Hoop dat het nog jaren zo mag blijven, 1 Europa vind ik prima, de ex Warschau Pakt landen mogen hopelijk binnenkort weer een leuk huisje leveren, Baldadige Republieken daar....
Lar
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jan 2020, 11:19 1 x

Je maakt er wederom een mooi verhaal van Eekhoorn. Mijn vaders neef Friso heeft de tewerkstelling bij Siemens niet overleefd. https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... orlog.html
Eigenlijk bijzonder dat alle foute namen zoals Hugo Boss en Porsche etc onveranderd zijn gebleven.
eekhoorntje

24 jan 2020, 20:22 1 x

Vele denken dat ik op LPG rijd... maar...... weer lekker opgeruimd.
Bijlagen
IMG-20200124-WA0005.jpg
IMG-20200124-WA0005.jpg (328.38 KiB) 3040 keer bekeken
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jan 2020, 20:52 2 x

Jij op LPG??? Dat jij op bier loopt en je A2 op LPG lijkt me waarschijnlijker :mrgreen:
Plaats reactie