Terug de garage ingaan om het verscheurde zakje weer samen te duwen om het nummer te kunnen lezen:
1J0711550 'glijschoen'
Opnieuw beginnen: Rode CS 90pk Tdi
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Na ook de nieuwe multiriem geplaatst te hebben:

en een nieuwe remschakelaar (die van de new beetle), waardoor het voorgloeilampje niet meer bleef knipperen, en alles met verse vloeistoffen was afgevuld, maar eens proberen te starten...

Startte vrijwel direct, waarna de motor een tien seconden of zo bleef lopen, tot blijkbaar de nog aanwezige diesel opgesoupeerd was, waarna hij uiteraard afsloeg.
Omdat alles open geweest is, was te verwachten dat ik ff moest doorstarten om alles weer met diesel gevuld te krijgen, maar het duurt wel hééél erg lang inmiddels. Accu is nu weer min of meer leeg, dus weer nachtje wachten.
Maak me toch nu wel wat zorgen: Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een Tdi met lucht in de leidingen weer opstart?
Of zijn er nog hulpmiddelen om dit te bespoedigen?
Tnx!

en een nieuwe remschakelaar (die van de new beetle), waardoor het voorgloeilampje niet meer bleef knipperen, en alles met verse vloeistoffen was afgevuld, maar eens proberen te starten...

Startte vrijwel direct, waarna de motor een tien seconden of zo bleef lopen, tot blijkbaar de nog aanwezige diesel opgesoupeerd was, waarna hij uiteraard afsloeg.
Omdat alles open geweest is, was te verwachten dat ik ff moest doorstarten om alles weer met diesel gevuld te krijgen, maar het duurt wel hééél erg lang inmiddels. Accu is nu weer min of meer leeg, dus weer nachtje wachten.
Maak me toch nu wel wat zorgen: Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een Tdi met lucht in de leidingen weer opstart?
Of zijn er nog hulpmiddelen om dit te bespoedigen?
Tnx!
- Gideon
Bij alleen het vervangen van het brandstoffilter kost het circa 10 tot 15 seconden voordat ie start, dus het kan best wel even duren voordat alle lucht er uit is (al zou ik na maximaal 20-25 seconden wel stoppen om het daarna nog eens te proberen).
- Airspeed
Thanks! 30 seconden ben ik inmiddels zeker al ruim gepasseerd... nou ja, morgen maar weer verder doorstarten.
Dieselfilter heb ik trouwens nog niet eens aangeraakt besef ik me nu..
Denk dat ik morgen ook dit maar eens ga proberen (uit een oud topic):

Dieselfilter heb ik trouwens nog niet eens aangeraakt besef ik me nu..
Denk dat ik morgen ook dit maar eens ga proberen (uit een oud topic):