De vuilnisbak!

Offtopic & overig
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mar 2020, 19:00 1 x

Ik vraag me dan af hoe je de spuitlijm tussen de bekleding en hemel krijgt, of haalt eekhoorn dat helemaal los?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 mar 2020, 20:07 2 x

Sla deze post maar over. Gaat werkelijk nergens over en is niet eens grappig. Geen foto’s.. niks… Soort van Eekhoorntje tekst.. (toch nog een grapje :) ) Zie het als coronatherapie.

Vandaag even flink gaan MTB’en en daarna de zilveren A2 gewassen en behandeld met 3M polish rosa. Superspul. In het zonnetje gedaan natuurlijk. Wekenlang rollen de druppeltjes van de auto. Is een tip terwijl ik geen aandelen heb. En: je hoeft niet als een bezetene te wrijven: hij blinkt geweldig. Toch een beetje ZEN, dat poetsen. Ik heb middag vrij genomen en dan kom je toch tot rust, zo poetsend.

Ik heb een zilveren (en een mauritius blauwe) maar heb al eerder gezegd dat ik de zilveren een beetje saai vind. Maar als ik hem sta te poetsen ben ik toch weer onder de indruk van het karretje. Prachtige lak heeft hij. Er zitten echt alu deeltjes in. Soort RAL 9006. Dat het na al die jaren er nog zo mooi uitziet. Vind ik overigens bij alle A2’s. lijkt me goede kwaliteit lak. Als je je auto poetst zie je hem weer eens goed. Je volgt alle rondingen en bekijkt hem weer eens goed. Het viel me bv op dat hij best hoog is. Het dak is lastig te poetsen. Maar dat komt ook omdat ik altijd lage auto’s heb gehad.

Het afgelopen half jaar heb ik 15.000 km gereden zonder problemen. 1 : 18,4 Ik drijf niet over. Wel alleen maar snelweg km en de achterstoelen er uit. En ik rijdt als een euh, een… euh.. Laat ik het zo zeggen: ik rij koerssnelheid 100km/uur. Ik ga hem binnenkort stallen en haal mijn A4 cabrio uit de mottenballen. Ik hou erg van het open rijden maar ben er eerlijk in: ik voel me een beter mens in de A2. Ik voel me er op m’n gemak in. Hij past als een handschoen.

De A4… hmwa… Hoe zal ik het zeggen: Ik zwaai niet naar iemand die er ook in rijdt. In A2 wel.
Ik lees wel eens dat mensen hun A2 inruilen “omdat ze veel snelweg km moeten rijden”.
Dat strookt niet met mijn beleving. Oké: even snel inhalen is er niet bij, maar daar leer je op te anticiperen. Verder heb ik weer genoten van het rijden. Alle aspecten zijn goed. Comfort, geluid, overzicht etc.
Ik zal hem missen. Nu ik hem ga stallen. Ik poets hem altijd en geef hem het liefst een beurt voordat hij de eenzaamheid ingaat. Als ik hem ophaal ben ik dan weer helemaal blij. Ik heb gelukkig de blauwe nog die mijn vrouw gebruikt, dus ik mag nog op dit forum actief blijven.

Sinds ik de A2 gekocht hem praat ik met trots over dat ding.
De start van mijn A2 bestaan was, euh, hoe zeg je dat?: “katterig”. Ik heb altijd “pech” met auto verkopers/monteurs, maar ik geef het toe: ligt ook aan mij. Ik zal een voorbeeld geven. “incl. alle boekjes en rekeningen”. Nou… niet dus. Zouden nagestuurd worden maar als puntje bij paaltje komt is het er niet. Rijdt de A2 daar minder goed door? Nee! Maar voelt “katterig”. Nu ik het toch over dieren heb. De blauwe stonk na een week naar natte hond omdat het dak lekte. De oplossing: “weet niet; ‘k ken iemand in Zuid Duitsland”. Tsja… ben zelf maar lopen zoeken naar een goede oplossing maar het resultaat is dat ik het zelf kan betalen.. Zo kan ik nog een lijstje maken, maar ik wil absoluut niet te negatief overkomen. Over het algemeen zijn het goede auto’s. Haha: ‘k schrik me wel herhaaldelijk de tering van die felle piep als door “onverklaarbare reden” de alarmbellen aangaan als ik rem. Heel annoying. De oplossing: “geen idee”. Het overkwam me 3 minuten na aankoop en nu op regelmatige basis. Die piep went nooit.

Verder heb ik opvallend weinig meegemaakt de laatste tijd. Meestal heb ik heel wat smakelijke avonturen. Dit keer niet. Mocht het gebeuren: jullie zijn de eerste die het horen.
betutteling is zinloos; passie is Goud
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

27 mar 2020, 21:38 0 x

De lijm? een spuitbus....
De hemel, lapjeskat geworden....
En foto, de water plekken en kleine test stukken.... pas als echte komt zal ik zie plaatsen.

Ik ga eerst op oude dak van een wrak wat al veel los was oefenen.
De oude stof en eraf ging in 1 ruk, maar de lijm weg poetsen en schuren, een hele klus.

Heb nu diverse stukjes stof gelijmd na spuiten lijm om te kijken of het niet door de stof kwam,
en of er geen vlekken kwamen, en nee, geen A2 maar A4 dak met dezelfde problemen om te oefenen.

De lijm geeft mooie nevel en ik weet dat nogmaals plakken hobbels gaat geven of niet goed hecht, de oude stof vaak groezelig is en nieuwe stof het mooiste word.

Ik heb nog enkele daken met losse hoeken en die ga ik eerst proberen.
Ik moet kijken wat de lijm bij koude en hitte doet, op de bus staat tussen de 15 en 25 graden, maar wat bij 5 en 35 graden, ik heb sloperij dichtbij die gratis Hemels uitdeelde... niemand wil vieze oude,
en ik moet eerst zelf ervaring op doen, voordat ik een Hemelse Meeting kan maken, gelijk aan de isolatie dagen vorige jaar....

Ik kan de spuitbussen in Alkmaar halen, want porto word erg prijzig.... ze rekenen per doos normaal en nu mocht ik 3 verschillende los kopen.
Eerst proberen en als goed wegpleuren en op de A2 overgaan... er is al genoeg met Bison kit permanent vernield.....
Dan krijgen we een echte vuilnisbak, en als er een How to komt... zien jullie het wel.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid

27 mar 2020, 21:54 3 x

Als ik jouw verhalen lees, dan denk ik erna altijd dat ik te snel heb gelezen. En dan lees ik het nog eens en dan denk ik: nee, daar lag t niet aan :)

Toch ben ook ik benieuwd wat wel een goede oplossing is voor die hangende hemelbekleding. Gelukkig heb ik een OSS, dus het zijn maar relatief kleine stukjes die doorhangen. Ik merk wel dat t nog een beetje plakt als je de bekleding weer terug duwt. Iemand wel eens iets met föhnen geprobeerd?
eekhoorntje

28 mar 2020, 07:40 0 x

Het probleem is dat een auto zoveel wisselde....
Vochtig & koud bij lang stil staan.
Maar ook heet in de volle zon tot 70 graden, en dan is de oude lijm die los laat.

Ik heb nu 3 verschillende spuitbussen gekocht om te testen welke het beste is.
Als ik het adres hier zou plaatsen verwacht ik dat iedereen maar wat gaat doen.
Het gaat niet om Spuitlijm maar welke.

70% van alle A2 heeft enkele losse hoekjes heb ik het vermoeden en zal alleen maar erger worden.
Een Poolse Caravan had na 2 jaren altijd hetzelfde probleem en die Poolse bouwvakker had oplossing van andere lijm gekozen, de bekleding die mooi is moet indien nog netjes vlekvrij en mooi strak geplakt worden, ik heb al vele lijm soorten geprobeerd, en vele gaven vlekken, of lieten weer los.

Daarom eerst testen op sloop Hemel of het vlekvrij bleef en of ik het makkelijk los kon trekken.
Ik ga na plakken dus ook nat spuiten en warm blazen met Föhn, omdat ik niet elk jaar een nieuwe Hemel wil plakken..... nog enkele maanden geduld en ik zal hier melden of het lukte en of het rendabel is.

ik koop dus professionele spuitbussen die door auto en boten bekleders ook worden gebruikt, dus geen bouwmarkt zooi die vlekken gaf!
Gewoon paar maanden wachten want nu is volgens de spuitbus ook te koud en moet ik het dus
in huis doen... voor losse hoeken wil niemand zoveel loshalen, en een mooie zomerdag moet voldoende zijn, boven 15 graden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

28 mar 2020, 21:14 2 x

heel gemene foto...
Bijlagen
IMG-2212 (1).JPG
IMG-2212 (1).JPG (2.03 MiB) 5536 keer bekeken
IMG-2211 (1).JPG
tssss.......
IMG-2211 (1).JPG (2.12 MiB) 5536 keer bekeken
betutteling is zinloos; passie is Goud
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

30 mar 2020, 23:33 1 x

Een benzine A2 met weinig fut en een tikkend geluid?
Misschien heeft Chrisfix de oplossing.

https://youtu.be/oFX_Xq9WHTI
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 mar 2020, 23:37 0 x

Dat zijn pas echte zuigerveren.
Big Up @jaapje
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
wil
Motortype: Weet ik niet

31 mar 2020, 21:24 4 x

Leilinde gesnoeid met een fantastisch uitzicht ;)
Bijlagen
0352B7A5-D664-4157-9623-0DEB4D7F7523.jpeg
0352B7A5-D664-4157-9623-0DEB4D7F7523.jpeg (970.29 KiB) 5119 keer bekeken
eekhoorntje

01 apr 2020, 13:30 1 x

SUV versie?
Bijlagen
IMG_geenQ2 alsJaapje-nodig.jpg
IMG_geenQ2 alsJaapje-nodig.jpg (713.97 KiB) 5081 keer bekeken
Plaats reactie