Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het gaat om de onder gril van een Audi a4 b6 cabrio. De andere modellen b6 zijn rondom chroom, maar dat kan evt afgeplakt gespoten worden. @AudiFanSedert1971 en ik hebben de a2 gril op de maat van de b6 gril aangepast door het overtollige deel te verwijderen en vervolgens het b6 deel te integreren. Vastzetten met tie-rips en klaar

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
@ArcSissy ,
Ik dacht aanvankelijk dat het toch zo gepiept moest zijn, maar dat plastic was toch best hard om te bewerken. Toen maar grof geschut. Kunst is om hem zo precies mogelijk in het midden te krijgen, anders valt het op. Verder is de kromming van beide grillen niet helemaal gelijk dus eerst goed kijken en dan pas mes, zaag of wat ook er in zetten
.
Jij nog zaken gepimpt?
Oh ja de bmw interieur lichten zijn gelukt. Ik heb er gewoon rode leds in gezet
Ik dacht aanvankelijk dat het toch zo gepiept moest zijn, maar dat plastic was toch best hard om te bewerken. Toen maar grof geschut. Kunst is om hem zo precies mogelijk in het midden te krijgen, anders valt het op. Verder is de kromming van beide grillen niet helemaal gelijk dus eerst goed kijken en dan pas mes, zaag of wat ook er in zetten

Jij nog zaken gepimpt?
Oh ja de bmw interieur lichten zijn gelukt. Ik heb er gewoon rode leds in gezet

- Audi A2 Colorstorm
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag de auto bij de garage gebracht voor de apk. Remslangen voor afkeur. 1 lampje kenteken defect, dit wist ik maar zat met roestige schroeven vast die niet los willen.
Garage dit netjes opgelost, nog laatste remmen test of alles nu goed is. Verschil achter tussen rechts en links, handrem die 1 kant niks doet. Trommel er af en blijkt een lekke cilinder. Die maandag maar vervangen, dan is het weer klaar
Garage dit netjes opgelost, nog laatste remmen test of alles nu goed is. Verschil achter tussen rechts en links, handrem die 1 kant niks doet. Trommel er af en blijkt een lekke cilinder. Die maandag maar vervangen, dan is het weer klaar
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
- HansJan
- Moderator
Klusje dat al heel lang op de agenda stond: pookknop compleet vervangen. Ik had ooit een imitatie geperforeerde pookknop gekocht maar daarvan klopte de pasvorm voor de pookhoes niet. Deze heeft drie naden en vereist een sluitring die uitsparingen voor deze stiknaden heeft. Omdat er maar twee waren zat de hoes niet goed en leverde slijtage op.
Ik heb net zo lang gewacht totdat ik een oude, originele, ronde pookknop had gevonden waarvan ik deze ring kon gebruiken. Vervolgens gezocht naar pookknop met geperforeerd leer; nieuw ook kostbaar maar ik vond een nieuwe van een A3 compleet met hoes bij een magazijnopruiming. Deze is identiek maar vereist enkel de andere sluitring.
Daarnaast wilde ik nog een nieuwe pookhoes met nette chromen ring. Ook die vond ik op een demontage A2 in Dld en zag er als nieuw uit. Klaar voor de wissel!
Eerst de standaard pookknop verwijderd van de hoes. Om de sluitring makkelijk te kunnen verwijderen dompel je deze even in heet water.
De pookknop van de A3 ontdaan van de hoes.
Zie verschil tussen beide sluitringen. Vervolgens het huwelijk tussen de hoes en pookknop en sluitring vast klikken. Het is hierbij van belang dat de hoes goed ten opzichte van de pookknop zit anders gaat het geheid fout bij de montage. Op onderstaande foto kan je goed zien dat de stiknaden van de hoes in lijn zijn met de sluitring van de pookknop:
Resultaat mag er wezen, blij mee!
Ik heb net zo lang gewacht totdat ik een oude, originele, ronde pookknop had gevonden waarvan ik deze ring kon gebruiken. Vervolgens gezocht naar pookknop met geperforeerd leer; nieuw ook kostbaar maar ik vond een nieuwe van een A3 compleet met hoes bij een magazijnopruiming. Deze is identiek maar vereist enkel de andere sluitring.
Daarnaast wilde ik nog een nieuwe pookhoes met nette chromen ring. Ook die vond ik op een demontage A2 in Dld en zag er als nieuw uit. Klaar voor de wissel!
Eerst de standaard pookknop verwijderd van de hoes. Om de sluitring makkelijk te kunnen verwijderen dompel je deze even in heet water.
De pookknop van de A3 ontdaan van de hoes.
Zie verschil tussen beide sluitringen. Vervolgens het huwelijk tussen de hoes en pookknop en sluitring vast klikken. Het is hierbij van belang dat de hoes goed ten opzichte van de pookknop zit anders gaat het geheid fout bij de montage. Op onderstaande foto kan je goed zien dat de stiknaden van de hoes in lijn zijn met de sluitring van de pookknop:
Resultaat mag er wezen, blij mee!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Staat haar goed. 

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- FrankDercks
Mooi hoor! Volgende klus andere stoelen...? (of staat dat niet meer op je lijstje?)