A2 rijder in Roosendaal

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 jun 2020, 23:12 0 x

Hi Stefan,
“ Alle onderdelen heb ik de afgelopen jaren via Marktplaats, Kleinanzeigen bij elkaar verzameld. Als A2 apk gekeurd is kan ik gaan beginnen met het upgraden waarbij ik de bedrading voor het Bose systeem de grootste uitdaging vind. (Vooral ook om deze op een 2din apple carplay aan te sluiten).
[/quote]

Mooie exemplaren. Waarom heb je eigenlijk 3 a2 met verschillende motoriseringen ? Gewoon leuk ?

Als je hulp nodig hebt bij de bose upgrade, laat maar een berichtje achter

Succes 👍
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 jun 2020, 23:56 0 x

stefan74 schreef:
02 jun 2020, 22:16
Hey nog een Stefan, en wij hebben elkaar al eens eerder ontmoet,
was aan het hypermilen vanuit Limburg en bijna thuis. Ter hoogte van Zonzeel kwam jij mij voorbij.
Kreeg spontaan de behoefte om m'n bejaarde 1.4 benzine nog even schoon te branden : )
Ik moest er uiteindelijk bij st. Willebrord af richting Hoeven. Had al een vermoeden dat het een 90pk diesel of 1.6 was. kwam er echt niet bij.
Aktie vanaf 03.00 !

https://youtu.be/kSu_MHPdAmI?t=185


Toch nog 1 op 18,8 gereden, ondanks de zware voet op het eind.
Haha ja dat weet ik nog wel, volgens mij kwam ik je voor knooppunt Hooipolder tegen, daarna hebben we samen even de Egr goed “schoongemaakt “ ;)

Oh ja, ik moet er wel bij vertellen dat A2 Dokter een Super Chip voor de ATL heeft, hiermee kom je wel in de buurt van de 120 pk
Laatst gewijzigd door StefanvM op 03 jun 2020, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 jun 2020, 00:31 2 x

DED@2 schreef:
02 jun 2020, 22:55
Mooie collectie zo bij elkaar. Is er een reden waarom je drie a2 met verschillende motorisering in bezit hebt? Of zijn er meerdere gebruikers in het gezin.

Als je hulp nodig hebt bij de bose, laat maar een berichtje achter. Succes met upgraden👍
Tja, soms loopt het zo, maar ik denk ook wel dat ik een beetje verslaafd ben aan de A2.

Eigenlijk is het nog veel erger, ik heb ook nog een dolfijngrijze BBY S-line die gestript is voor een motor revisie
Aud a2 BBY S-Line.jpg
Aud a2 BBY S-Line.jpg (65.41 KiB) 2422 keer bekeken
Eerst wilde ik een stoerdere uitvoering hebben toen ben ik van BBY naar BBY S-Line gegaan.
Daarna bedacht ik me dat iets meer pit wel fijn is met de km's die ik jaarlijks rijd, dus ben ik bij de ATL terecht gekomen.
Later ben ik binnen de ring van Amsterdam gaan wonen en alhoewel de ATL EUR4 is en geen problemen heeft met het binnenkomen van de milieuzone, kwam ik er wel achter dat waarschijnlijk de nieuwe regels voor parkeervergunningen gaan worden dat alleen diesel EUR4 vanaf 2005 nog in aanmerking komen. En mijn ATL is van 14-12-2004...

Het zal wel loslopen met die parkeervergunningen maar ik zit er niet op te wachten om mijn vergunning kwijt te raken of iets dergelijks.

Dus dan toch maar gaan kijken voor een BAD

Ik heb eigenlijk maar 1 probleem en dat is dat als ik een auto weer helemaal in orde heb laten maken ik er niet zo makkelijk afscheid van kan nemen.

A2 Dokter wordt regelmatig gestoord van mij als ik weer met een project aan kom zetten.. Maar wel leuk tijdverdrijf in dit Corona-gedoe
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 jun 2020, 00:38 0 x

DED@2 schreef:
02 jun 2020, 23:12

Als je hulp nodig hebt bij de bose upgrade, laat maar een berichtje achter

Succes 👍
Ik ga je binnenkort even berichten, ik heb nog wat vragen hoe ik het Actieve Bose systeem op een aftermarket radio aansluit, op ebay en op duitse sites heb ik verschillende kabels en adapters gevonden maar ik weet niet welke nu geschikt is voor de A2.
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 jun 2020, 00:52 3 x

ArcSissy schreef:
02 jun 2020, 22:14
@StefanvM heel veel plezier en voorpret met de nieuwe BAD.

... enne ... wat betreft de A6 kosten ...
3 x A2 is ook A...
:mrgreen:
Thanks, binnenkort eerst maar eens bij de A2 Dokter de boel laten nakijken en keuren, zal wel weer een stevig bakje koffie worden..

Ik denk dat ik qua kosten inmiddels wel voor een A8 in aanmerking kom (A2 productie proces is toch gebaseerd op een A8?)
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 jul 2020, 20:24 1 x

StefanvM schreef:
03 jun 2020, 00:52
ArcSissy schreef:
02 jun 2020, 22:14
@StefanvM heel veel plezier en voorpret met de nieuwe BAD.

... enne ... wat betreft de A6 kosten ...
3 x A2 is ook A...
:mrgreen:
Thanks, binnenkort eerst maar eens bij de A2 Dokter de boel laten nakijken en keuren, zal wel weer een stevig bakje koffie worden..

Ik denk dat ik qua kosten inmiddels wel voor een A8 in aanmerking kom (A2 productie proces is toch gebaseerd op een A8?)
Welkom op het forum en vele veilige km''s gewenst met de A2's ...

De A2 is in dezelfde fabriek gebouwd als de A8, in Neckarsulm (Duitsland).
Dit was van oorsprong de fabriek waar de NSU's werden gebouwd.
De voorsprong durch technik komt vooral bij NSU vandaan, denk maar aan de NSU RO 80 ...

Ik denk zelf dat je wat betreft aankoop voor hetzelfde geld een A8 kunt kopen.
Het grote verschil zit hem in de onderhouds/reparatie/verzekeringskosten ...
Plaats reactie