26 jun 2020, 10:07
0 x
Open Raam, ik heb Open Sky en als de wind in oudere auto slaat kan de al los gekomen stof verder
los komen.
Lijm? Vele lijmsoorten geven vlekken , de oude zit er nog en ik heb redelijke ervaring met haar föhn,
Lijm warm blazen en weer zachtjes vast vegen maar voorzichtig dat je er geen kreukels in maakte.
Naast het losgekomen deel ook de rest aan vegen want oude lijm kan ook daar los komen.
En nieuwe kopen? Nieuwe zijn er niet meer en een nette sloper, die lijm is ook oude en bij ramen open en 130 km/h in avond en die zal ook los komen.
Ik weet dat de sloperij in Blokker deze loshaalde, reinigde en ook met Föhn behandelde dus geen andere lijm doen, dat geeft vlekken.
Ook de spuitbussen lijm waren vaak dat er iets teveel lijm op kwam en lijmvlekken erdoor kwamen.
Een alternatief is stof eraf en lijmvrij maken, ik heb een dak matzwart gespoten,
gewoon Action busje...
en dat ziet er mooi uit, maar geen stof meer.
Stof eraf is flinke ruk... lijm verwijderen 2 uren.... en ja, dat was mijn spuitbus lijm ook verwijderen...
Ik ben tevreden, maar bij OSS is het alleen de rand, bij metalen dak is het midden paneel heel veel werk dus lijm weghalen en alles schoon..... reken op 3~4 uren in dat geval....
Maar eerst haar Föhn erin, niet de schilders versie, te heet... en dan met zachte handjes rustig aan vast drukken en als afgekoeld weer strak....
En Forum leden is groezelig dat willen reinigen,? Die kwamen ook al vaker los!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...