'even' voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas K
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2020, 10:53
Locatie: Nijmegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jun 2020, 11:22 2 x

Beste Allen,

Bij deze kan ik eindelijk vertellen dat ook ik, over een paar dagen een A2 heb! De totstandkoming hiervan heeft heel wat voeten in de aarde gehad.

Naast mijn Zwart Grijze Smart Roadster Coupé ((KF-388-T)erg leuk kartje!), was ik op zoek naar een ietwat praktischer autootje, welke betrouwbaar, ruim, efficiënt en licht van gewicht is. En ja, dan kom je al snel uit bij dit toffe wagentje.
Wat ikzelf zo ontzettend tof vind aan deze Audi, is dat hij van buiten compact is maar dat van binnenuit het tegenovergestelde blijkt.
Met enorme interesse heb ik dan ook heel veel onderwerpen hier op het forum lopen lezen en kwam daarbij tot de conclusie dat ik de 2004/2005 1.4 versie benzine graag zou willen hebben.

Na een weken zoeken naar een geschikte wagen op het internet vanuit uitvalsbasis 'Nijmegen', heb ik afgelopen januari de eerste poging gewaagd om een A2 2003 160k aan te schaffen bij iemand in Maastricht. Dat was niets (koppeling kwam zo laat op dat hij telkens bijna afsloeg, remschijven op, benzineklep aansturing stuk, afkeur krassen op de voorruit door krassende ruitenwissers, rare gier direct na het starten van het wagentje, distributie aan vervanging toe, bla bla.). Conclusie: niet kopen.

De tweede auto waar ik in februari naar ben gaan kijken heeft een nog véél interessanter verhaal. In dit geval ging het om een diep blauwe, bijna zwarte A2 bij een dealer in Zwolle. Dit was een heel leuk wagentje die gewoon op orde was (,alleen paste de reservesleutel niet, die was gewoon van een andere wagen, hahaha!). bouwjaar 2005 144k op te teller. Kenteken PH-479-P.
Ik had voor EUR3400 afgedongen dat de wagen opnieuw gekeurd zou worden en dat de ABS Sensoren (wat daar reeds bekend was,) aan de voorzijde vernieuwd moesten worden.
Na aanbetaling ben ik huiswaarts gekeerd in de veronderstelling dat ik de wagen enkele dagen later kon komen ophalen. Dit laatste is echter nooit gebeurd.
Op de dag van de volgende afspraak had ik de dealer gebeld met de vraag of de afspraak nog door ging. Wat ik toen hoorde was schrijnend. Blijkbaar was dat wagentje in eigendom van de garagebaas zijn 'verkoper'. Deze 'verkoper' heeft blijkbaar tijdens het naar de garage rijden om de auto te laten keuren/ repareren, hem frontaal geparkeerd in de achterkant van een andere auto waar een trekhaak op zat.
Conclusie: de zakenman heeft de verkoper ontslagen en de wagen mee de hort op gestuurd (want het was namelijk al "het zoveelste incident",). De gebruikte, maar in goede staat verkerende winterbanden die ik reeds na de eerste bezichtiging had meegenomen mocht ik houden en mijn aanbetaling mocht ik op komen halen.
De koop ging dus gewoon niet meer door. Foto's van het ongeval heb ik nooit mogen ontvangen. Ook mocht ik geen contact opzoeken met zijn verkoper.
Een paar weken later heb ik overigens wel gewoon weer mijn aanbetaling opgehaald. Dat was gelukkig allemaal geen probleem.
Echter wel een zeer, zeer, zeer, raar verhaal waar jullie zelf een interpretatie aan mogen geven. Ik vond dat het zaakje in ieder geval stonk.
Daarna niets meer van de hele wagen vernomen.

Hierna heb ik de afgelopen maanden zonder succes sluimerend lopen zoeken naar een geschikte A2.

En nu, juni 2020! De bovengenoemde A2 staat nu blijkbaar weer te koop via autobedrijf 'Hoge' in Emmen!
Ik hoef hem in ieder geval niet meer te hebben want er zitten rare verhalen achter die eigenaren van dit wagentje.

Maar nu, 2 dagen geleden, vond ik ook meteen een andere A2 met 237k op de teller uit 2004 met verse APK. Ik ben direct gaan kijken omdat deze wagen relatief dicht bij huis te koop stond.
Buiten een paar praktische problemen (Achterbank gaat niet plat omdat de trekhendel niet meer functioneert, rijders deur gaat niet meer helemaal open, wat krassen), was deze wagen gewoon op orde.

Woensdag kan ik hem dus ophalen! :thumbmin: :thumbmin:


Groetjes aan jullie allen, Thomas
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 jun 2020, 12:49 1 x

Beste @Thomas K, welkom op dit leuke forum en dank voor je ruime en bijzondere introductie! Het enige wat rest zijn heel veel veilige km’s en natuurlijk wat mooie foto’s om deze post wat op te sieren.
Heel veel plezier met je aanstaande A2!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jun 2020, 12:58 1 x

Hoi, welkom hier. Bijzonder avontuur, Apeldoorn staat niet bekend om een betrouwbare locatie voor autohandelaren.

Hier nog wat tips: viewtopic.php?t=812

Succes met je nieuwe aanwinst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 jun 2020, 22:18 1 x

Dat je een totaal loss weer schadevrij elders kunt kopen, blij dat je die niet kocht en beide handelaren?

Er zitten vele met alleen perfecte Koffie tussen.

Enkele dingen doen is normaal maar dit verhaal, die heb ik nog nooit gehad.
Bedankt voor 't delen en hopelijk zien we elkaar een keer.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 jun 2020, 09:27 1 x

Thomas K schreef:
27 jun 2020, 11:22
Beste Allen,

Bij deze kan ik eindelijk vertellen dat ook ik, over een paar dagen een A2 heb! De totstandkoming hiervan heeft heel wat voeten in de aarde gehad.
...
Maar nu, 2 dagen geleden, vond ik ook meteen een andere A2 met 237k op de teller uit 2004 met verse APK. Ik ben direct gaan kijken omdat deze wagen relatief dicht bij huis te koop stond.
Buiten een paar praktische problemen (Achterbank gaat niet plat omdat de trekhendel niet meer functioneert, rijders deur gaat niet meer helemaal open, wat krassen), was deze wagen gewoon op orde.

Woensdag kan ik hem dus ophalen! :thumbmin: :thumbmin:


Groetjes aan jullie allen, Thomas
Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2.

Bedoel je met de trekhendel de hendel bovenin de leuning van de achterbank?
Zoja, met tegelijkertijd trekken aan de hendel en met de hand zijwaarts tegen de hoofdsteun kloppen komt de vergrendeling met een beetje geluk vrij.

Deur die niet helemaal open gaat? Maakt de deur knakkende geluiden bij het opengaan? Zoja, grote kans dat de deurvanger aan zijn einde is.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 jun 2020, 19:31 1 x

Deur half open, nog maar 1 keer eerder meegemaakt, was rol deurvanger gebroken na heel veel slijtage.
Op de Howto kun je lezen hoe je die kunt vervangen voor €50,- inkoop bij plaatselijke handelaar of revisie setje voor maar 10% van die prijs....

Achterbank? is het de hendel boven dan klapt deze niet meer naar voren.
Voor verwijderen zit achter een hendel en die sneuvelde ook wel eens....
Als je die onderaan gaat trekken met boven nog vast. ik heb dit eerder gezien, eerst boven lossen, dan
moet als deze niet kapot getrokken is lukken, hele stoel eruit...of de 3 zits bankje.
Vaak zit er rommel onder, poetsdoek of karton en dan gaat dit erg zwaar......
vooral mede forum leden die de vloer teveel isoleerde hier onder kregen vaker problemen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Thomas K
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2020, 10:53
Locatie: Nijmegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jul 2020, 23:05 2 x

@eekhoorntje en @@Peter_Audi_A2 . Zojuist heb ik de wagen mee naar huis kunnen nemen en eens rustig gekeken naar het probleem dat de linker achterbank niet wilt neerklappen.
Het probleem zit hem denk ik verderop. één van de twee pinnen die beiden in de vloer verankerd horen te zitten, zit er niet in! De boosdoener die tussen de vloer en het bankje in zat, heb ik ook al aangetroffen. Dat was een gesp van een weekendtas of iets dergelijks. Deze heeft volgens mij als afstandhouder gefungeerd toen de vorige eigenaar de eruitgehaalde bank weer wou optuigen als stoel. echter heeft hij de zitting dus niet goed vastgeklikt aan de vloer maar heeft vervolgens wél met lompgeweld de leuning omhoog geracht. Op de foto zie je dat hij er niet in zit.

Mijn vriendin heeft net al in de zitting plaatsgenomen terwijl ik aan dat dat hengsel heb lopen rukken aan de onderkant. Helaas 'klikte' hij er niet in. Ik ga even kijken wat de vervolgstap is. Tips zijn altijd welkom! Maar dit gaat links of rechtsom wel goed komen lijkt me.

Morgen weer een dag.
Bijlagen
niet volledig erin.jpg
niet volledig erin.jpg (4.43 MiB) 3484 keer bekeken
Gebruikersavatar
Thomas K
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2020, 10:53
Locatie: Nijmegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 jul 2020, 13:11 6 x

Het is inmiddels gelukt!

Doormiddel van even rustig doorstruinen van ons forum kwam ik tot de conclusie dat het een simpele ingreep was. Met dank aan het berichtje van @Airspeed van 29 okt 2016 op het onderwerp 'Rugleuning achterbank ontgrendelt niet'. Dus het was inderdaad 'even de stoel ernaast plat leggen zodat je de rugleuning wat meer naar de raamkant kan duwen en toen kon de hendel bovenop de rugleuning wel helemaal omhoog getrokken worden en hoppa, gelukt!' Dat zelfde geldt nu ook voor mij! :thumbmin:

Nog even 2 fotootjes van de auto;
Bijlagen
20200702_124146.jpg
20200702_124146.jpg (3.8 MiB) 3423 keer bekeken
20200702_124126.jpg
20200702_124126.jpg (3.37 MiB) 3423 keer bekeken
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 aug 2020, 00:01 1 x

Leuk te horen dat oude berichten later iemand nog kunnen helpen!

Mooie Nederlandse facelift A2 :thumbmin:
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Plaats reactie