Dagboek van 4$$

Projecten, modificaties en accessoires.
4$$
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 aug 2020, 13:47 0 x

Vandaag twee complete buitenspiegels ontvangen via sloperij. Kosten slechts €40 inclusief verzendkosten. Ik heb eigenlijk alleen de kap nodig omdat ik deze wil spuiten. Mijn huidige spiegels zijn gewrapt maar hier en daar blijft het niet heel erg goed zitten. Gereclameerd bij bedrijf en wat geld teruggekregen.

Iemand aanbevelingen mbt het spuiten van de spiegelkappen. Moet ik ze eerst primeren? Merk? Finish met blanke lak? Is plasti dip ook geschikt?
Bijlagen
20200811_133602.jpg
20200811_133602.jpg (2.87 MiB) 3191 keer bekeken
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 aug 2020, 14:09 1 x

Vond het al zo knap dat ze de spiegels hadden gewrapt, de vorm maakt het niet eenvoudig. Netjes dat je een vergoeding hebt gekregen.

Met plasti dip heb ik geen ervaring. Ik liet laatst twee bagagedragers en stuur op kleur spuiten bij autoschadebedrijf inclusief de nodige lagen blanke lak. Kosten: €50.

Daar kan je wat mij betreft zelf niet voor klooien, investering in de spuitbussen met goede lak (en niet Action please :unamused: ...) komt al bijna neer op ruim €30 inclusief primer, lak en blanke lak. Maar zelf doen is altijd leuk, een cabine of plek zonder stof/wind is dan wel het meest praktisch.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
stefan74

11 aug 2020, 16:50 2 x

HansJan schreef:
11 aug 2020, 14:09
Vond het al zo knap dat ze de spiegels hadden gewrapt, de vorm maakt het niet eenvoudig. Netjes dat je een vergoeding hebt gekregen.

Met plasti dip heb ik geen ervaring. Ik liet laatst twee bagagedragers en stuur op kleur spuiten bij autoschadebedrijf inclusief de nodige lagen blanke lak. Kosten: €50.

Daar kan je wat mij betreft zelf niet voor klooien, investering in de spuitbussen met goede lak (en niet Action please :unamused: ...) komt al bijna neer op ruim €30 inclusief primer, lak en blanke lak. Maar zelf doen is altijd leuk, een cabine of plek zonder stof/wind is dan wel het meest praktisch.
Plastidip is mooi als je van matte finish houdt maar is niet voor eeuwig, en een magneet voor stof en insecten, en moeilijk schoon te maken/houden.
Er is een transparante glansfinish beschikbaar voor plastidip maar mijn ervaring is dat het een uitdaging is om een mooie uniforme eindlaag te krijgen met de glansfinish.

Je spiegels zijn echte insectenvangers, Ik zou ze (laten) lakken.
4$$

11 aug 2020, 17:27 0 x

Dat vind ik nou geweldige tips. Het wordt dus conventioneel spuitwerk.

Ligt opschuren, primer, weer ligt (waterproof) opschuren, kleur aanbrengen, transperante lak(is dit strikt noodzakelijk?).

Ik wil idd niet de spuitbussen van de Action gaan gebruiken. Motip is me bekend..... Zijn er nog andere merken die jullie aanbevelen.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 aug 2020, 17:30 0 x

Tips geven doen we hier graag, hoe zinloos ze soms ook zijn :tongueclose

Blanke lak is de bescherming van je laklaag, tegen beschadigingen en verkleuren. Zou ik niet nalaten.

Ik begrijp dat je het zelf gaat doen? Motip is een van de betere lakken. Een ander niet nader te noemen forumlid heeft recent zijn spiegelkappen gedaan, maar daar is wel wat frustratie en geduld mee gepaard gegaan. Bezint eer ge begint. Voor die paar euro extra wist ik het wel, maar zelf klooien geeft wel voldoening :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Caspeer
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 aug 2020, 19:00 2 x

Uit ervaring weet ik hoe fijn de lak van CROP is. Wel prijzig, maar wat werkt het toch fijn zeg.
Ik heb de hele voorbumper van m'n tweede A2 ermee gespoten en ik had het niet beter verwacht bij een garage.
Linkje naar alle kleuren van de regenboog:
https://www.nonpaints.com/nl/1k-autolak ... at-gemaakt
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 aug 2020, 00:00 2 x

HansJan schreef:
11 aug 2020, 17:30
Tips geven doen we hier graag, hoe zinloos ze soms ook zijn :tongueclose

Blanke lak is de bescherming van je laklaag, tegen beschadigingen en verkleuren. Zou ik niet nalaten.

Ik begrijp dat je het zelf gaat doen? Motip is een van de betere lakken. Een ander niet nader te noemen forumlid heeft recent zijn spiegelkappen gedaan, maar daar is wel wat frustratie en geduld mee gepaard gegaan. Bezint eer ge begint. Voor die paar euro extra wist ik het wel, maar zelf klooien geeft wel voldoening :mrgreen:
Je mag me best noemen hoor!
Ik denk dat betrokkene veel handiger is dan ik. Gewoon doen! En bij twijfel laten doen. Zoals @Caspeer al aangaf, CROP is een betrouwbare leverancier met goede materialen. Blanke lak 2K, 1K is te zacht. Wel in 1 keer door spuiten. Goede kunstof primer , bij voorkeur 2K voor goede basis.
4$$

12 aug 2020, 00:07 0 x

Ik wist al dat het over jou ging..... Was net nog even je led knipper topic aan het doorlezen. Die mod lonkt ook wel erg. Maar die sleuf mooi recht frezen lijkt me heel lastig en dan nog de electra achteraf. En ook nog het inpassen van plexiglas of iets dergelijks. Nog even goed over nadenken. Heb nu wel een setje kappen om mee te experimenteren.

Dat spuiten durf ik wil aan maar ik durf mezelf niet heel handig te noemen. Mijn hoofd kan meer als mijn handen!
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 aug 2020, 00:07 0 x

Waarom heb je eigenlijk niet spiegelkappen in een van de zwart tinten gekocht? Dan was je in 10 min klaar. Tenzij je enige haast hebt en niet kan wachten.
4$$

12 aug 2020, 00:12 0 x

Daar heb ik over nagedacht maar spiegels die in hele goede staat verkeren zijn duur(setje €100) en dan vaak nog niet helemaal gaaf. Dit setje koste me maar €40 inclusief verzenden. Daarbij is het idd ook wel leuk om wat te klooien.
Plaats reactie