Even voorstellen: WeToo
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Prima te lezen verhaal!
Maar draai je wel de goeie kant op?
Ik heb een zwaardere tegenhoud sleutel gemaakt, die is na de sleuteldag in Hilversum vorig jaar niet teruggekomen, ik denk dat HansJan wel een idee heeft waar die nu is.
Maar draai je wel de goeie kant op?
Ik heb een zwaardere tegenhoud sleutel gemaakt, die is na de sleuteldag in Hilversum vorig jaar niet teruggekomen, ik denk dat HansJan wel een idee heeft waar die nu is.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk eens in dit topic: viewtopic.php?f=17&t=1646&hilit=krukasbout&start=30
En hierbij vooral de post van Rolf uit Noorwegen, daar staat een foto bij van zijn oplossing voor het losdraaien van de krukasbout.
En hierbij vooral de post van Rolf uit Noorwegen, daar staat een foto bij van zijn oplossing voor het losdraaien van de krukasbout.
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik weet van zeer ervaren auto monteur die 2 nieuwe pedalen op zijn fiets wilde...
Dat ging rechts perfect maar links lukte niet....
Komt er een klein meisje van 9, mijn kleindochter en draaide hem moeiteloos los.... rechtsom....
Kijk eerst of het een links of rechtse schroefdraad is want Linkse draad is voor zware enkele bouten zoals ook in F1 vaak pure noodzaak!
Die lucht sleutels met merkje en ja, ook Linkse draad!
Maar eerst goed zoeken.... en geen 12 maar 6 kant koppen kopen... die hebben geen 6 breeklijnen over!
Hier verkopen ze die 12 kanten zooi, en in Rusland is binnenlandse producten altijd 6 kant....!
Ook hier zijn er sukkels die bij wisselen olie filter de nieuwe met sleutel goed vast zetten...
En een jaar later deze blikken 6 kant rond draaien.... veel werk...
Mijn 6 kant erop en na flink rammen los gekregen met 6 kant 30!
Alleen het oude filter uit de dop halen was flink beulen na afloop....
Gewoon de Eekhoorn erover laten wippen en de dop 30 knalde eraf en zoeken in de struiken!
Het blijven 15~20 jarige voertuigen en 2 stuk(s) is nog geen garantie op blijven rijden bij teveel uitstellen.
Doe als mijn en straks 17xA2 in 1 familie!
Verder, gezien de Lekkere uitlaat en verder... zou ik liever een bestelbus huren met trekhaak...
Mogen meestal 2000 kg of meer trekken en heb je betrouwbaarheid want elders zijn regels anders en je hebt gereedschap vaak thuis...
Vrijdag pech en ze beginnen maandag weer in France.....
Ga straks even onze huisarts bellen? De A2 Dokter die het vermoedelijk wel weet...
BGG, niet bellen maar App sturen... zijn mobiel moet schoon blijven...
Dat ging rechts perfect maar links lukte niet....
Komt er een klein meisje van 9, mijn kleindochter en draaide hem moeiteloos los.... rechtsom....
Kijk eerst of het een links of rechtse schroefdraad is want Linkse draad is voor zware enkele bouten zoals ook in F1 vaak pure noodzaak!
Die lucht sleutels met merkje en ja, ook Linkse draad!
Maar eerst goed zoeken.... en geen 12 maar 6 kant koppen kopen... die hebben geen 6 breeklijnen over!
Hier verkopen ze die 12 kanten zooi, en in Rusland is binnenlandse producten altijd 6 kant....!
Ook hier zijn er sukkels die bij wisselen olie filter de nieuwe met sleutel goed vast zetten...

En een jaar later deze blikken 6 kant rond draaien.... veel werk...
Mijn 6 kant erop en na flink rammen los gekregen met 6 kant 30!
Alleen het oude filter uit de dop halen was flink beulen na afloop....

Gewoon de Eekhoorn erover laten wippen en de dop 30 knalde eraf en zoeken in de struiken!
Het blijven 15~20 jarige voertuigen en 2 stuk(s) is nog geen garantie op blijven rijden bij teveel uitstellen.
Doe als mijn en straks 17xA2 in 1 familie!
Verder, gezien de Lekkere uitlaat en verder... zou ik liever een bestelbus huren met trekhaak...
Mogen meestal 2000 kg of meer trekken en heb je betrouwbaarheid want elders zijn regels anders en je hebt gereedschap vaak thuis...
Vrijdag pech en ze beginnen maandag weer in France.....
Ga straks even onze huisarts bellen? De A2 Dokter die het vermoedelijk wel weet...
BGG, niet bellen maar App sturen... zijn mobiel moet schoon blijven...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- WeToo
- Audi A2 clublid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
- Locatie: Best
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Die had ik idd gezien in mijn voorbereiding- maar dit is meen ik een foto van zijn aandraai-moment. Dus een normale draad.Peter_Audi_A2 schreef: ↑19 aug 2020, 08:27Kijk eens in dit topic: viewtopic.php?f=17&t=1646&hilit=krukasbout&start=30
En hierbij vooral de post van Rolf uit Noorwegen, daar staat een foto bij van zijn oplossing voor het losdraaien van de krukasbout.
- WeToo
- Audi A2 clublid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
- Locatie: Best
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Deze nog tegoed danPeter_Maathuis schreef: ↑10 jun 2020, 10:16Ik voel een A2x2-club aankomen, ongeveer zoals de pepperpot-club op dit forum. Alleen foto's posten van je eigen A2's (minimaal 2 stuks op de foto)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein 

- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die ligt hier veilig in mijn schuur voor de volgende sleuteldag

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij ASK konden we deze niet achterlaten en heb ik deze, samen met alle andere onderdelen van de A2CN, weer mee naar huis meegenomen.
Als iemand hem kan gebruiken, wees vrij deze op te halen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- WeToo
- Audi A2 clublid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
- Locatie: Best
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Lang niks geschreven, wel veel meegelezen. Druk druk enzo
Zal m’n leven beteren
Vandaag toch maar de accu van de blauwe vervangen… teveel stil moeten staan de laatste tijd en dan houdt zo’n oud beesie het niet meer.

Vandaag toch maar de accu van de blauwe vervangen… teveel stil moeten staan de laatste tijd en dan houdt zo’n oud beesie het niet meer.
- Bijlagen
-
- Nieuwe kleiner en meer powerrr
- 300F6B35-2985-480B-A5F3-38705E7D32BE.jpeg (2.48 MiB) 1501 keer bekeken
-
- Originele - 20 jr oud!
- 2086ABD1-4F3E-44FD-9C65-E6F8E52A0CCD.jpeg (1.79 MiB) 1501 keer bekeken