tankklep gaat niet meer open, licht piep weg na reparatie deurvanger...???

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mmjA2

03 mar 2015, 19:39 0 x

Hahaha gewoon de schakelaar van tankklep zelf dus....oke s kijken of ik daar iets aan kan doen of meten. Vreemd alleen dat de piep vn de verlichting ook weg is. Nou ja.. Als ik er niets aan kan vinden dan laat ik het uitlezen.
Willie60

03 mar 2015, 19:47 0 x

Toevallig een massadraadje los/stuk ?
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 mar 2015, 20:54 0 x

Tank klep kan pas open als je de l.v. geopend hebt.
Dus als hij niet het signaal krijgt van het slot dat je de deur geopend hebt dan gaat de tankklep niet open.
De schakelaar hiervoor zit in het portierslot en die geeft het signaal door aan de comfort module.
Ik blijf bij een draadbreuk of je portierslot moet nu een storing hebben, lees de comfort module eens uit, wellicht geeft hij portierslot links voor aan met een storing.
Werkt je binnenlicht wel op de l.v deur?
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 mar 2015, 21:16 0 x

Wat je kan meten is; de 12 polige stekker uit je ruitmotor halen, en dan meten tussen contact 3 (lila/geel) en contact 9 (bruin)
Je moet dan 0 ohm meten en met het slot dicht (even met een schroevendraaier o.i.d. de slotpal dicht drukken) oneindige weerstand dus onderbroken.
Het kan zijn dat het precies anders om is want dat haal is zo even niet uit het schema maar je moet in ieder geval een verschil hebben tussen deurslot open en dicht.
Heb je op beide standen van het slot dezelfde waarde dan is het slot defect.

Op de 10 polige stekker op de ruitmotor moet op positie 6 (dikke rood/ grijs) en op positie 2 (rood/geel) 12 volt staan en de positie 1 (bruin) is massa.

Verder kun je de canbus draden op positie 4 (oranje/groen ) positie 5 (oranje bruin) en een draad op positie 3 (rood/grijs) controleren maar niet met een multimeter!!! alleen visuele controle van de draden vooral in de rubberhoes bij scharnierpunt, trek hierbij rustig maar toch stevig aan de draden om te zien of ze niet inwendig gebroken zijn.
mmjA2

04 mar 2015, 15:37 0 x

Oke thnks koop9 ik heb huiswerk! (Ps antwoord op je vraag: ja ik heb wel binnenlicht op de lv deur)
Plaats reactie