Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooi Frank, super locatie! De eerste is wat mij betreft het meest geslaagd en mag zo in het grote A2 foto album 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Vandaag een bezoek aan de A2 dokter gebracht. Er was al enige tijd een trilling in de aandrijflijn waarneembaar en het werd tijd om dit vakkundig te laten oplossen. Van de linker aandrijfsas zijn de homokineet en tussenlager vervangen waarna de rust is wedergekeerd. Terloops nog even de rubberen dichting van de carterontluchting vervangen en achterremmen afgesteld waarna de A2 zijn jaarlijkse APK probleemloos doorstond.
Dank Lukas!
Dank Lukas!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Van het weekend eindelijk naar ruitenwisserprobleem gekeken. Als eerst tijdje geleden een 2de hands ruitenwissermotor erin gezet, maar dat bleek het niet te zijn helaas.
Alles doorgemeten. Hendel niks mis mee. Zekering niks mis mee. Het zat 'm in de ruitenwisserregelinterval / relais. Deze was doorgebrand. Deze inmiddels besteld alleen duurt eventjes voordat deze er is.
Tevens heb ik een slotvanger voor de achterklep via onderdelenlijn besteld en is binnen. Nu alleen nog vervangen en dan gaat de klep ook weer netjes dicht.
Ook heb ik een tankdop moeten bestellen. (bij het tanken vergeten
)
Dan is er volgende maand APK aan de beurt. Kentekenlampje is inmiddels vervangen. Alleen heb ik even naar de banden gekeken. 3 van de 4 gaan er zeker niet doorheen komen. Dat wordt dus 4 stuks vervangen. Dus daar ben ik nog even opzoek naar. Denk gewoon het beste, dat ik 4 nieuwe neem.
Alles doorgemeten. Hendel niks mis mee. Zekering niks mis mee. Het zat 'm in de ruitenwisserregelinterval / relais. Deze was doorgebrand. Deze inmiddels besteld alleen duurt eventjes voordat deze er is.
Tevens heb ik een slotvanger voor de achterklep via onderdelenlijn besteld en is binnen. Nu alleen nog vervangen en dan gaat de klep ook weer netjes dicht.

Ook heb ik een tankdop moeten bestellen. (bij het tanken vergeten

Dan is er volgende maand APK aan de beurt. Kentekenlampje is inmiddels vervangen. Alleen heb ik even naar de banden gekeken. 3 van de 4 gaan er zeker niet doorheen komen. Dat wordt dus 4 stuks vervangen. Dus daar ben ik nog even opzoek naar. Denk gewoon het beste, dat ik 4 nieuwe neem.
- HansJan
- Moderator
@Daan86: kijk gerust eens op https://www.ejbanden.nl/. Verder lekker bezig geweest om de probleempjes op te lossen!
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Dankjewel. Alleen krijg ik met registreren deze email terug.
Geachte heer,
Helaas hebben wij uw account moeten afkeuren.
Deze website is specifiek voor inkoop door autobedrijven.
Wij kunnen u wel doorverwijzen naar https://www.autobanden-prijsvechter.nl/
Met vriendelijke groet,
(Dhr) Etienne Persijn
Uw vertegenwoordiger
- HansJan
- Moderator
@Daan86 - Ik werd destijds ook al geredirect naar dezelfde website. Ik zie dat https://www.ej-banden.nl wel goed doorlinkt. Gek dat ze op de website melden dat ze je als particulier wel willen bedienen en dan account afwijzen.
Dat moet dan in het registratieproces gelijk goed worden geregeld.
Evengoed, de prijzen zijn scherp en leveren snel! Daarna laten monteren door een lokale bandenboer. Succes!

Evengoed, de prijzen zijn scherp en leveren snel! Daarna laten monteren door een lokale bandenboer. Succes!

- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gisteren bij de RDW op bezoek met de nieuwe aanwinst. Ik begrijp nu wel waarom de wachttijden 1 à 2 maanden zijn: oorverdovende rust in de keuringshal.
Meteen de BPM-aangifte (mijn idee: € 19 betalen) verzonden en nu even afwachten...
Meteen de BPM-aangifte (mijn idee: € 19 betalen) verzonden en nu even afwachten...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- HansJan
- Moderator
Hij glimt Peter!Peter_Maathuis schreef: ↑03 sep 2020, 10:21Gisteren bij de RDW op bezoek met de nieuwe aanwinst. Ik begrijp nu wel waarom de wachttijden 1 à 2 maanden zijn: oorverdovende rust in de keuringshal.

Altijd spannend moment zo'n keuring, voor de rest BPM hoef je het niet te laten. Lachertje!