Audi A2 Speakers Achterin

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
kabirq

05 feb 2010, 15:34 0 x

Hallo

Heb een Audi a2, met speakers achterin en voorin, maar op de aansluit stekkers voor de radio zijn er geen draden voor de achter speakers. Zitten die ergens verstopt of moet ik zelf draden er in leggen?

Inmiddels bedankt. :idea:
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 feb 2010, 17:52 0 x

Mag ik weten welke radio je erin hebt een originele Audi of iets anders ? Als er een originele inzit dien je ook een Blaupunkt versterker te hebben en deze zit onderin het vak bij de bijrijdersstoel, ik zou daar eens kijken of die daar zit. Als er standaard geen speakers inzitten zit er ook geen bedrading. Roosters voor de speakers in de achterdeuren hebben alle A2,s maar in de meeste gevallen geen speakers !!! Ben nu net zelf bezig deze aan te sluiten op een concert radio, ik zal binnenkort wel een bericht geven wanneer dat project klaar is. gr eric
kabirq

06 feb 2010, 18:21 0 x

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb geen originele Audi radio erin zitten. Inderdaad ik heb wel speaker roosters maar geen speakers en bedrading.

Gaat u zelf bedrading leggen in uw achter speakers. Is het moeilijk om het zelf te doen.

Inmiddels bedankt :)
chipsoer
Audi A2 clublid

06 feb 2010, 20:06 0 x

Bij een niet originele radio heb je die versterker niet nodig.Speakers achterin bouwen is niet moeilijk, deurpaneel erafschroeven, grote moet vastgezet worden met 4 schroeven, waarbij de moeren al in de deuropening zit. En het speakertje voor de hoge tonen is een kwestie van erin klikken. Je zult de bedrading moeten trekken vanaf de radio. Er zijn originele sets te koop met de originele speakers en bekabeling en een duidelijke inbouwinstructie in het Nederlands op www.ebay.de (audi a2 lautsprecher) €29,- Door er je voordeel mee.
kabirq

09 feb 2010, 10:50 0 x

Hallo

Hartstikke bedankt voor uw moeite en info.
Ik zal het proberen, later in de zomer heh.

Bedankt voor de site etc.
Ik wens u veel rijplezier met uw audi A2. :D
Gerrit-Jan

09 feb 2010, 11:44 0 x

hey,

als ik het goed begrijp heb je dus, als je bijvoorbeeld een Concert II in je A2 hebt, alleen het setje speakers en bekabeling nodig om het geheel aan de praat te krijgen?
en waar sluit je de achterspeakers op aan dan? ik bedoel er zijn 2 ISO connectoren achter in de radio bevestigd en verder niets? of moet je dan alsnog gaan knippen in je bedrading?
optioneel setje doorzettingsvermogen lijkt me overigens dan ook wel gewenst :)
chipsoer
Audi A2 clublid

09 feb 2010, 14:45 0 x

Nee, dat heb je verkeerd gelezen, nogmaals voor de originele Audi radio,s Chorus ll, Concert 1 en ll, symphony en Navi plus heb je voor de achterste speakers altijd een versterker nodig en deze zit origineel in de lege ruimte bij de bijrijder. Je moet dan draden trekken vanaf de radio naar de versterker en vanaf versterker naar de boxen. Dit laatste, de originele boxen en de originele draden met stekkers zitten in de aanbieding op Ebay.de. Bovendien dient je radio ook goed gecodeerd te zijn, standaard is een Audi A2 radio gecodeerd voor alleen de voorste boxen. Bij de audi dealer of iemand anders die Vag-com heeft kunnen ze de code uitlezen en eventueel wijzigen. ik ken alleen de code voor mijn Audi Concert l met mp3 wisselaar en deze moet op 00200 staan indien je zowel de voorste als achterste speakers wilt activeren
Gerrit-Jan

09 feb 2010, 15:43 0 x

[quote="chipsoer"]Nee, dat heb je verkeerd gelezen, nogmaals voor de originele Audi radio,s Chorus ll, Concert 1 en ll, symphony en Navi plus heb je voor de achterste speakers altijd een versterker nodig en deze zit origineel in de lege ruimte bij de bijrijder. Je moet dan draden trekken vanaf de radio naar de versterker en vanaf versterker naar de boxen. Dit laatste, de originele boxen en de originele draden met stekkers zitten in de aanbieding op Ebay.de. Bovendien dient je radio ook goed gecodeerd te zijn, standaard is een Audi A2 radio gecodeerd voor alleen de voorste boxen. Bij de audi dealer of iemand anders die Vag-com heeft kunnen ze de code uitlezen en eventueel wijzigen. ik ken alleen de code voor mijn Audi Concert l met mp3 wisselaar en deze moet op 00200 staan indien je zowel de voorste als achterste speakers wilt activeren[/quote]

mijn bolide is van 2001 en heeft geen can-bus!

is het dan uberhaupt mogelijk de Concert II uit te lezen met Vag-com?
chipsoer
Audi A2 clublid

09 feb 2010, 16:32 0 x

Ja is mogelijk, je zult dan wel een adapter nodig hebben en dan kom je toch wel uit op een Audi dealer, heb op deze manier de veiligheidscode van de radio kunnen achterhalen. Wat betreft can-bus simulators deze vindt je ook op ebay.de vanaf ong. €28,00. Als je een klein beetje duits kunt lezen kom je er wel uit wat je nodig hebt. tik maar eens in Audi concert can bus simulator. Hier in NL zijn ze nauwelijks te krijgen en peperduur.
Gerrit-Jan

09 feb 2010, 16:43 0 x

Als ik dat zo lees zou deze al goed functioneren!

Opties
- sneleid
- verlichting
- contactslot + (ignition cable)

Groeten!
Plaats reactie