Negatieve ervaringen met de A2

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 jan 2010, 19:59 0 x

Hallo Peter,

Het is inderdaad een "slijtage" artikel, in die zin heb je gelijk, maar b.v. remblokken zijn dat ook maar die worden vooraf gecontroleerd en indien nodig vervangen zodat deze gedurende de garantieperiode geen probleem opleveren! Van een accu is tegenwoordig ook redelijk goed vast te stellen wat de conditie hiervan is, dus wat betreft wel al dan niet onder de garantie vallen lijkt mij bij een A-selectie geen discussie.

Indien je bij Audi een nieuwe auto koopt dan heb je 2 jaar garantie. De accu wordt dan keurig vervangen indien deze b.v. naar een half jaar de geest geeft want dan geld immers ook het normale recht dat je als consument hebt n.l. dat je van een artikel een bepaalde verwachting mag hebben v.w.b. de levensduur en dat is bij een accu van een Audi zeker meer dan 2 jaar!

Indien de importeur dan aangeeft dat een A-selectie v.w.b. de garantie hetzelfde is dan die van een nieuwe Audi (de auto wordt ook voor de verkoop door mensen van de importeur gecontroleerd op heel veel punten, deze controlelijst krijg je erbij) dan lijkt het mij dat in dit geval ook de accu hieronder valt!

Ps: De A4 was overigens net over de 2 jaar toen ik deze kocht en had pas 42.000 gelopen!
Theo
kleinbakkie

14 jan 2010, 20:24 0 x

Dat verhaal met die EGR-klep was heel bijzonder. We waren al twee keer teruggeweest naar de verkoper, geen Audi-dealer, maar een Subarudealer. Die gaven de auto dan wel weer terug met de boodschap dat hij was gerepareerd en met elke keer een ander verhaal wat ze er dan aan gedaan hadden. Uiteindelijk ben je dan zes maanden verder, hoor je van de garage dat ze niets meer voor je doen en in de tussentijd blijkt dan bij een Audi servicepunt dat het al die tijd aan de EGR-klep lag, maar dat de computer gewoon steeds gereset was. Dat betekent dat ik gewoon teveel vertrouwen had in die verkoper en veel eerder naar Audi had moeten gaan, maar iedereen om me heen waarschuwde me toen al voor de verkoopdrift van Audi op het gebied van onderdelen. Tenslotte Bovag gesproken en die wisten me te vertellen dat de verkopende partij in de zes maanden er toch echt voldoende aan gedaan had om het probleem op te lossen, dus dat Bovag ook niets meer kon doen. Wist ik veel dat de storing in de motorelektronica niet direct de dag erna terugkomt, maar na resetten wel twee maanden weg kan blijven! Ook weer van geleerd. ;)
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 jan 2010, 20:30 0 x

Beetje zwak van de BOVAG en mij lijkt ook niet geheel conform de regels. Achteraf blijkt (aantoonbaar middels de Audidealer) dat het probleem in de klep zat maar zich al wel had geopenbaard tijdens de garantieperiode! Lijkt mij dan een geval van toch onder garantie herstellen (en anders op zijn minst de kosten delen)!

Voor dit soort zaken is een rechtsbijstand verzekering dus een uitkomst.

Theo
kleinbakkie

14 jan 2010, 22:01 0 x

Wij waren ook erg teleurgesteld...maar ja, we waren op een bepaald moment er ook wel klaar mee en hadden geen zin in nog meer getouwtrek, dus toen hebben we het er verder bij laten zitten. De volgende keer zou ik sneller een second opinion vragen.

Fijne avond! ;)
@lf

20 feb 2010, 09:50 0 x

Mijn A2 is gisteren voor een grote beurt naar de dealer geweest. Ik schrok :o van de geconstateerde waslijst aan achterstallig onderhoud etc. De hele waslijst komt op € 2000,- aan materiaal en arbeid. Mijn auto kocht ik bij een handelaar in Apeldoorn. Het blijkt dat de autobedrijven in die regio onbetrouwbaar zijn en is bij deze dus bevestigd. Ik laat mijn A2 nu door de dealer weer tiptop maken maar moet wel even bijkomen :|
j.hoeben1

20 feb 2010, 12:37 0 x

[quote="@lf"]Mijn A2 is gisteren voor een grote beurt naar de dealer geweest. Ik schrok :o van de geconstateerde waslijst aan achterstallig onderhoud etc. De hele waslijst komt op € 2000,- aan materiaal en arbeid. Mijn auto kocht ik bij een handelaar in Apeldoorn. Het blijkt dat de autobedrijven in die regio onbetrouwbaar zijn en is bij deze dus bevestigd. Ik laat mijn A2 nu door de dealer weer tiptop maken maar moet wel even bijkomen :|[/quote]

Tja, zo zie je maar weer dat als men een tweedehandsje koopt goed moet opletten wat je koopt. Vooral ingevoerde wagens is erg riskant in mijn ogen. Ik kocht mijn wagen (een Nederlandse) toen ik achter de historie was gekomen. Boekjes goed controleren, nationale autopas ook wat schade betreft. Dan betaal je voor het onderhoud bij de dealer de hoofdprijs. Andere garages zijn net zo goed en je bent een stuk minder geld kwijt. €2000 is wel een belachelijke prijs. Heeft de wagen soms 3 ton gelopen!! Ik zou wel eens nakijken of dat niet goedkoper kan!!

Sterkte, Sjors
@lf

20 feb 2010, 13:01 0 x

Het bedrag van € 2000,- is de optelsom van een grote beurt (350), airco service (120), distributieriem(614), lekke EGR buis(245), bussen vd stabilisatorstang(380), repareren van de hoogteverstelling van de koplampen(150), vervangen van de remvloeistof (60), hangende startmotor (380), multiriem vervangen (35).

Het noodzakelijke deel van de reparaties laat ik direct uitvoeren. De rest van de zaken ga ik voor sparen :lol: Ik heb slechte ervaringen met niet Audidealers icm de A2 dus mijn auto gaat in elk geval naar de Audi dealer.
Gerrit-Jan

21 feb 2010, 10:51 0 x

[quote="@lf"]Het bedrag van € 2000,- is de optelsom van een grote beurt (350), airco service (120), distributieriem(614), lekke EGR buis(245), bussen vd stabilisatorstang(380), repareren van de hoogteverstelling van de koplampen(150), vervangen van de remvloeistof (60), hangende startmotor (380), multiriem vervangen (35).

Het noodzakelijke deel van de reparaties laat ik direct uitvoeren. De rest van de zaken ga ik voor sparen :lol: Ik heb slechte ervaringen met niet Audidealers icm de A2 dus mijn auto gaat in elk geval naar de Audi dealer.[/quote]

allemachtig joh!

Bij zo grote bedragen krijg ik haast last van mijn maag! Onze A2 moet eind maart ook heen voor APK, Distributieriem & waterpomp! maar ik verwacht hier een bedrag tussen de € 550 en € 800 euro.. :)
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2010, 13:34 0 x

Wat moet ik onder hangende startmoter verstaan ? Die van mij loopt heel vaak ook effetjes mee, en rij er toch al bijna 3 jaar mee rond. Ik zou er mee blijven rijden totdat die de geest geeft. Is trouwens een veel gehoord probleem bij de A2.
@lf

21 feb 2010, 14:07 0 x

De startmotor blijft ongeveer 3 seconden hangen. Zelf had ik daar niets van gemerkt en de werkplaatschef gaf ook aan dat het geen probleem is om er langer mee door te rijden. Dit stel ik dus ook nog wel even uit.
Plaats reactie