PBCarCare schreef: ↑04 dec 2020, 00:02
Ik wissel zelf nogal eens van auto. Nu een Audi Q5 2017 2.0tfsi of een Audi A3 e-tron.
Dochterlief heeft eind november haar rijbewijs gehaald en ik vroeg....wat voor een auto vind je leuk...
Een rode A2..maar wel een beetje sportief...en dus was pappie verkocht en de zoektocht begonnen....
In Duitsland een paar leuke zien staan, oa vers overgespoten rode voor €3333,- kan je voor 3 mille ophalen en klaar.
Toen kwam in ene deze 'dure' rode in beeld.
Draadje van forumlid Paulus gevonden inderdaad.
Deze A2 komt bij Vakgarage Neleman vandaan.
€ 6950,- is inderdaad te veel geld. Ik heb er uiteindelijk € 4750,- voor betaald met volle tank, nieuwe Vredestein banden, nieuwe remmen, grote beurt, etc, etc.
Naast auto's detailen zit ik inmiddels ook in de autohandel, dan heb je een paar handige (betaalde) apps om historie etc te achterhalen.
Auto is van 6 april 2005, heeft 329 dagen bij Audi gestaan/rondgereden, daarna 14 jaar en 3 maanden bij de vorige eigenaar gereden en binnen gestaan.
Ik kon verder geen gekke dingen vinden over de auto en/of vorige eigenaar, het voelde goed.
Garage houder is nette en eerlijke vent en ik kreeg de indruk dat hij een deal wilde maken.
Ik was de 6de kijker voor deze Audi A2 volgens de garage.....afklappen en meenemen dus.
Wat me opviel was, de 1.6 fsi loopt als een naaimachientje zo soepel en de 110Pk's voelen goed aan, veel pit in!
Proefrit ging perfect, alle elektra werkt, deuren, kieren, naden, ophanging, professioneel banden trappen, enfin..groen licht.
Geen geklooi met kachelweerstand, haperende ramen, ratelende klepstoters, overdreven veel interieur slijtage, softlack die afbladert, niets van dat al.
De wensenlijst voor de aankomende tijd:
- nieuwe voorruit
- 2 deukjes laten behandelen
- knipperlicht module inbouwen
- daklijsten zwart wrappen
- ramen blinderen
- achterlichten donkerder maken
- velgen zwart spuiten of deze origineel houden en zwarte velgen erbij kopen
- nieuwe lichtschakelaar
- nieuwe A1 look raam en spiegelbediening inbouwen
- audio update