Voorstellen: Chris

Stel hier jezelf en je A2 voor.
chrisgroot
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 dec 2020, 17:19 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
12 dec 2020, 09:47
Hoe was de indruk en de proefrit van de A2's die je gisteren hebt bekeken?
Allemaal van rommel tot dikke troep.

Apeldoorn, de zilveren, leek wel aardig. Alles bekrast van binnen, knetter droog op de olie, startmotor blijft hangen, airco en abs kapot (OBD uitgelezen).

Kortenhoef, buitenkant aardig. Interieur in geboord midden op het dashboard en stukken uit het kunststof. Had een tik gehad achter waardoor de bumper niet meer sluit en rechtsonder zo hard de bodem geraakt dat de hele bodem naar binnen geklapt was. Ook weer droog op de olie. Niet gestart en gereden.

Uiteindelijk een zilveren in Borne bekeken met 93.000 uit Duitsland. Gewoon een oplichter.
Lekke band, bandenmaat te klein. Stoel kapot van de instap, veel kleine lakschade, peilstok geknapt, starte niet ivm defecte accu en toe hij wel startte tikte het blok enorm hard en rookte de auto blauw dat zelfs die jongen zelf de auto niet met droge ogen kon verkopen. Riem zou vervangen zijn, maar 0 documentatie van behalve een sticker onder de kap met exact dezelfde km stand als waar hij mee stond. Apart...

Geen auto meer gezien verder.
4$$
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 dec 2020, 17:48 0 x

Wat teleurstellend. Zo zie je maar dat foto's bedrieglijk zijn. Aan de andere kant was die met het OSS mogelijk toch wel waard om op te knappen. Een echt goed exemplaar met deze specs doet toch al gauw 4000.-
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
TJT

12 dec 2020, 17:58 1 x

chrisgroot schreef:
12 dec 2020, 17:19
Peter_Audi_A2 schreef:
12 dec 2020, 09:47
Hoe was de indruk en de proefrit van de A2's die je gisteren hebt bekeken?
Allemaal van rommel tot dikke troep.

Apeldoorn, de zilveren, leek wel aardig. Alles bekrast van binnen, knetter droog op de olie, startmotor blijft hangen, airco en abs kapot (OBD uitgelezen).

Kortenhoef, buitenkant aardig. Interieur in geboord midden op het dashboard en stukken uit het kunststof. Had een tik gehad achter waardoor de bumper niet meer sluit en rechtsonder zo hard de bodem geraakt dat de hele bodem naar binnen geklapt was. Ook weer droog op de olie. Niet gestart en gereden.

Uiteindelijk een zilveren in Borne bekeken met 93.000 uit Duitsland. Gewoon een oplichter.
Lekke band, bandenmaat te klein. Stoel kapot van de instap, veel kleine lakschade, peilstok geknapt, starte niet ivm defecte accu en toe hij wel startte tikte het blok enorm hard en rookte de auto blauw dat zelfs die jongen zelf de auto niet met droge ogen kon verkopen. Riem zou vervangen zijn, maar 0 documentatie van behalve een sticker onder de kap met exact dezelfde km stand als waar hij mee stond. Apart...

Geen auto meer gezien verder.
Als ik dit zo lees mag ik toch wel extra van geluk spreken dat ik, zeker gezien het bedrag van € 1000,- een A2 heb gekocht bij een particulier waar relatief weinig mee aan de hand was/is.
Toegegeven dat er nog steeds verbeteringen op de to-do-list staan, is het allemaal nog binnen proportie.
Ik heb zelf de indruk dat de grootste zooi altijd bij handelaren te koop staat en je bij een particulier meer kans van slagen hebt, als het om een relatief laag budget gaat.

Overigens nog welkom op het forum!
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

12 dec 2020, 18:29 0 x

De auto in Amersfoort was al verkocht? Ik zie de advertentie op gereserveerd staan.

Jammer dat het zo is tegengevallen.
Gebruikssporen in het interieur zijn te verwachten op die leeftijd/km-stand, niet
iedereen is zo netjes op zijn/haar auto.

Valt me wel meer op dat vooral bij lichte interieurdelen de bovenlaag er op termijn
af begint te slijten.

Misschien is dit iets voor je?

https://link.marktplaats.nl/m1630784548

Van een particulier, die de auto 5 jaar in bezit heeft.
Het meest bijzondere is het sportinterieur, dat zie je niet veel. Voor de rest vrij kaal uitgevoerd.
Verder valt mij op dat de middenconsole er nogal "afgekloven" uitziet, zie je bij meer A2's.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 dec 2020, 19:36 1 x

Beste Chris dat is balen! Aan de andere kant blijft het dan ook niet kriebelen alsof je mogelijk een gieie deal bent misgelopen.
Deze kwam ik ebeige tijd ook tegen. Lijkt een eerlijke beschrijving van de auto. Prettige opties ook.

Nette audi A2 bj 2001 (pano dak, airco, park. sensor)
€ 2.200,00
https://link.marktplaats.nl/m1604212176 ... ialbuttons
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 dec 2020, 08:05 1 x

Hoi Chris,

Is dit een kandidaat?

https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-s ... /foto.html

Suc6 met de zoektocht.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
chrisgroot

13 dec 2020, 08:45 0 x

DED@2 schreef:
12 dec 2020, 19:36
Beste Chris dat is balen! Aan de andere kant blijft het dan ook niet kriebelen alsof je mogelijk een gieie deal bent misgelopen.
Deze kwam ik ebeige tijd ook tegen. Lijkt een eerlijke beschrijving van de auto. Prettige opties ook.

Nette audi A2 bj 2001 (pano dak, airco, park. sensor)
€ 2.200,00
https://link.marktplaats.nl/m1604212176 ... ialbuttons
Ja die zag ik al een paar keer, maar die staat echt letterlijk aan de andere kant van het land (2+ uur rijden). Wij wonen in Drenthe namelijk. Ik koop door de jaren heen zo veel auto’s dat ik wel heb geleerd dat een mooie echt de km’s wel waard is, maar ik niet uren in de auto ga zitten om er dan achter te komen dat het niks is. Zonde van de tijd.

Deze heeft ook flinke schade voor.
chrisgroot

16 dec 2020, 17:15 0 x

Zo, inmiddels 6 gezien en allen teleurstellend. Maar, misschien ben ik wel iets te kritisch. Dus ik ga morgen nog naar een kijken van een particulier. Deze moet technisch net een dikke beurt hebben gehad, APK voor een jaar en een riem sinds dit jaar. Ook hier zag het interieur er weer knap aangetast uit, maar als het heel is dan maak ik er wel een project van om te reinigen.

8 maal is scheepsrecht denk ik maar :joy:
marcello1969

16 dec 2020, 22:17 0 x

Hoi chris.

Ik ben bang dat je voor 2000 euro weinig tot niks knaps zult gaan vinden ,Ik zocht er een rond de 4000euro een jaar geleden
En dat was al een hele opgave!! ook een stuk of 8 bekeken!

Maar succes met jouw zoektocht

mvg Marcel
chrisgroot

16 dec 2020, 23:26 0 x

Ik heb auto’s variërend van 2000 tot 4000 bekeken en zo veel verschil zat er niet tussen vaak. Lage km standen die reden als een natte krant en hogere km standen die wel ok reden. Wat vooral overheerst is de matige staat van het interieur in alle auto’s. Als we er een vinden dan gaat hij vanbinnen eerst helemaal uit elkaar en gereinigd, gespoten en hersteld worden.
Plaats reactie