Groot onderhoud!!!

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
lemoi

03 mar 2010, 22:17 0 x

mijne was bij 120.000 aan de beurt en kosten bijna 1100 euro distributie riem, getande riem(?), spanrol, olie etc (dus geen schokbrekers of koppaking).
j.hoeben1

03 mar 2010, 23:22 0 x

[quote="lemoi"]mijne was bij 120.000 aan de beurt en kosten bijna 1100 euro distributie riem, getande riem(?), spanrol, olie etc (dus geen schokbrekers of koppaking).[/quote]

Als er buiten die distributie riem geen andere reparaties waren met een normale beurt zonder bijzonderheden is het veel geld. Was dan zeker bij de dealer!! Ik was voor een dergelijke beurt 729 piek kwijt. Is wel een groot verschil.

Sjors
Peter

04 mar 2010, 09:57 0 x

Prijs bij de Vakgarage in ons dorp: 241,06 incl de btw. Dat is voor een normale grote beurt, zonder extra's.
Andere reparaties:
Vervangen distributieriem 582,12.
Schokdempers voor: 424,26.
Schokdempers achter: 217,18.
Schijven en blokken voor: 280,59.
Koppeling: 916,30.
lemoi

04 mar 2010, 11:07 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="lemoi"]mijne was bij 120.000 aan de beurt en kosten bijna 1100 euro distributie riem, getande riem(?), spanrol, olie etc (dus geen schokbrekers of koppaking).[/quote]

Als er buiten die distributie riem geen andere reparaties waren met een normale beurt zonder bijzonderheden is het veel geld. Was dan zeker bij de dealer!! Ik was voor een dergelijke beurt 729 piek kwijt. Is wel een groot verschil.

Sjors[/quote]

Was een grote beurt. Dus alles erop en eraan naast de al vermelde dingen, wat ze controleren en navullen, verversen etc

Ja bij een dealer in Den Bosch,

dit doen we vanwege de mobiliteits garantie. wij rijden nogal vaak over de grens
j.hoeben1

04 mar 2010, 11:51 0 x

[quote="lemoi"][quote="j.hoeben1"][quote="lemoi"]mijne was bij 120.000 aan de beurt en kosten bijna 1100 euro distributie riem, getande riem(?), spanrol, olie etc (dus geen schokbrekers of koppaking).[/quote]

Sjors[/quote]

Was een grote beurt. Dus alles erop en eraan naast de al vermelde dingen, wat ze controleren en navullen, verversen etc

dit doen we vanwege de mobiliteits garantie. wij rijden nogal vaak over de grens[/quote]

Oké,
Daar is natuurlijk ook wat van te zeggen. Mijn mobiliteits garantie is de ANWB. Ben voor 88 piek per jaar internationaal verzekerd. Heb wel pas 1 keer op 30 jaar er gebruik van gemaakt in Oostenrijk. Binnen 20 minuten was de zeg maar Oostenrijkse ANWB ter plekke. Keurig en 100% geholpen.

Sjors
lemoi

04 mar 2010, 15:44 0 x

naja, ik heb langere tijd in Oostenrijk en Duitslang gewoond en kachel nu dus vaker heen en weer naar D en A. Heb al twee keer ervan gebruik gemaakt en de reparatie werd gelijk met Audi onderdelen uitgevoerd en kon gelijk verder.

en het nadeel in NL is dat ze niet zo gewend zijn aan een A2 (das de ervaring die ik wel eens met "normale" garages meemaak, hoewel audi zelf het ook niet altijd weet (heb ze wel eens gewezen op gebreken waarvan zij dachten dat het iets anders zou zijn (toch mooi dat Duitse forum))

De rest doe ik bijna allemaal zelf dus tja wat is duur. Het voordeel is dat ik bij die audi ook zo effe naar binnen kan lopen zodat ze even wat nakijken of zo zonder kosten (want daarvoor heb ik dan al met de grote beurt betaald ;-) )

Hans
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 mar 2010, 20:00 0 x

[quote="lemoi"][quote="j.hoeben1"][quote="lemoi"]mijne was bij 120.000 aan de beurt en kosten bijna 1100 euro distributie riem, getande riem(?), spanrol, olie etc (dus geen schokbrekers of koppaking).[/quote]

Sjors[/quote]

dit doen we vanwege de mobiliteits garantie. wij rijden nogal vaak over de grens[/quote]

Vanwege de mobiliteitsgarantie kun je dit beter niet doen want dan betaal je die z.g. mobiliteit zelf!! Kun je beter goed lid worden vande ANWB/Wegenwacht heb je ook mobiliteit!!

Theo
lemoi

04 mar 2010, 20:46 0 x

ja dat klopt maar gezien de ervaring met sommige niet audi garage's en een A2 blijf ik dat nog wel bij audi doen, zo vaak komt een grote beurt niet voor en dan is het de vraag of de ANWB dan goedkoper is (mijn auto is nu 6,5 jaar oud = 6,5 x88 bij de ANWB en nul bij Audi) en de kleine beurt is niet zo duur. dus wat is er nou goedkoper?)
Plaats reactie