bose
hoi allemaal,weet er misschien iemand,of er voor een a2 ook een bose systeem is?
dus speakers voor in de deuren,en een subwoofer.
vind de orginele speakers niet zo best kwa geluid :cry:
of een geluidsysteem die daar voor te krijgen is.
en ik vind mijn antenne ontvangst ook slecht,hij verloopt regelmatig van zender af,en gaat dan weer zoeken,hebben daar meer mensen last van??
hoop dat jullie wat oplossingen hebben voor me,groetjes rini
dus speakers voor in de deuren,en een subwoofer.
vind de orginele speakers niet zo best kwa geluid :cry:
of een geluidsysteem die daar voor te krijgen is.
en ik vind mijn antenne ontvangst ook slecht,hij verloopt regelmatig van zender af,en gaat dan weer zoeken,hebben daar meer mensen last van??
hoop dat jullie wat oplossingen hebben voor me,groetjes rini
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo Rini,
Ik weet niet welke radio je er nu in hebt, maar indien dit geen Audiradio is dan krijgt zeer waarschijnlijk je antenneversterker (achterin) geen voedingsspanning en is je ontvangst matig tot slecht!
Bij de originele Audiradio wordt de antenne versterker gevoed via de antennekabel vanuit de radio. Dit is met een niet Audiradio niet mogelijk.
De oplossing is dan om tussen de radio en de antennekabel een z.g. Phantomversterker te plaatsen. Dit apparaat lijkt op een "gewone" antenneversterker maar werkt anders, een gewone versterkt het binnenkomende signaal en de Phantomversterker stuurt een stroompje via de antennekabel naar je antenneversterker.
Zijn te koop in de betere automaterialenzaken en kosten ongeveer € 20,-
Theo
Ik weet niet welke radio je er nu in hebt, maar indien dit geen Audiradio is dan krijgt zeer waarschijnlijk je antenneversterker (achterin) geen voedingsspanning en is je ontvangst matig tot slecht!
Bij de originele Audiradio wordt de antenne versterker gevoed via de antennekabel vanuit de radio. Dit is met een niet Audiradio niet mogelijk.
De oplossing is dan om tussen de radio en de antennekabel een z.g. Phantomversterker te plaatsen. Dit apparaat lijkt op een "gewone" antenneversterker maar werkt anders, een gewone versterkt het binnenkomende signaal en de Phantomversterker stuurt een stroompje via de antennekabel naar je antenneversterker.
Zijn te koop in de betere automaterialenzaken en kosten ongeveer € 20,-
Theo
phantom voeding heet zo'n dingetje die spanning op de antenne zet en geen versterker want versterken doet ie niet (voor de compleetheid ;-) )
en ja er was een bose set voor de A2. weet niet of je hem nog nieuw kan krijgen en tweedehands zal helemaal al moeilijk worden.
Misschien zijn er nog wel "standard" bose setjes die passen. Zou je bose eens moeten vragen.
en ja er was een bose set voor de A2. weet niet of je hem nog nieuw kan krijgen en tweedehands zal helemaal al moeilijk worden.
Misschien zijn er nog wel "standard" bose setjes die passen. Zou je bose eens moeten vragen.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="lemoi"]phantom voeding heet zo'n dingetje die spanning op de antenne zet en geen versterker want versterken doet ie niet (voor de compleetheid ;-) )
Misschien zijn er nog wel "standard" bose setjes die passen. Zou je bose eens moeten vragen.[/quote]
Klopt helemaal, maar dan maken het helemaal juist, die spanning wordt niet op de antenne gezet maar op de antenne versterker(s) (er zijn A2's met twee versterkers!).
Theo
Misschien zijn er nog wel "standard" bose setjes die passen. Zou je bose eens moeten vragen.[/quote]
Klopt helemaal, maar dan maken het helemaal juist, die spanning wordt niet op de antenne gezet maar op de antenne versterker(s) (er zijn A2's met twee versterkers!).
Theo
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Heb zojuist een A2 subwoofer gescoord
Zodra ik de juiste versterker heb wordt ie geplaatst.
De sub gaat achterin bij de accu en het gereedschap verhuist dan naar het vak voor de passagiersstoel.

De sub gaat achterin bij de accu en het gereedschap verhuist dan naar het vak voor de passagiersstoel.
[quote="Johan"]Zit de versterker niet in de Sub? Dit is bij een A4 wel het geval. Alleen het werkend krijgen op een "gewone" radio is een tweede. Ik heb die van mij al 6 jaar (!) in bezit en moet er nog steeds aan beginnen.[/quote]
Ach dat valt best wel mee. ;-) Wel effe goed uitzoeken en de tijd nemen om het goed in te bouwen
Ach dat valt best wel mee. ;-) Wel effe goed uitzoeken en de tijd nemen om het goed in te bouwen
- Gerrit-Jan
Heb zojuist een A2 subwoofer gescoord
Bijlage:
"> AudiA2-Subw-Bose.jpg [ 13 KiB | 18 keer bekeken ]
Oh my ***!!!!
is er een orginele Sub te verkrijgen voor een A2?

heb je, of staat er misschien een onderdeelnummer van Audi op?
lijkt me een uber goede aanvulling op de bestaande speakers ( die overigens al een behoorlijke hoeveelheid bass produceren

- Richie2710
Ik heb een Bose audio systeem in mijn auto, 4 speakers + 2 tweeters, i.c.m. VDO Dayton 4x55watt, geen subwoofer, maar het geluid is echt hard en zuiver!
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
[quote="Gerrit-Jan"]
Oh my ***!!!!
hock:
lijkt me een uber goede aanvulling op de bestaande speakers ( die overigens al een behoorlijke hoeveelheid bass produceren
)[/quote]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
het originele onderdeelnummer is 8Z0 035 382
Oh my ***!!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
het originele onderdeelnummer is 8Z0 035 382