Hallo allemaal,
Even voorstellen hier. Ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een Audi A2. Vandaar het bezoek aan dit Forum, voor het beantwoorden van eventuele vragen. Heb ooit proefgereden in een A2 toen die net nieuw op de markt kwam (beroepshalve, een collega schreef Autotesten, kon ik mooi af en toe een auto uitproberen), maar toen was de auto onbetaalbaar. Toch altijd blijven hangen, de gedachte aan een A2, en nu is een mooie periode om te kopen (w.s. buitenland).
Ik mik op een A2 Colourstorm, weet nog niet of het een FSI, TDI-75 of TDI-90 gaat worden.
Maar eerst flink lezen hier!
Groet, Donckerwolke
Even voorstellen, nieuw Forumlid
Welkom op ons forum en succes bij het vinden van een leuke A2. Voor wat betreft de FSI: deze is niet echt zuinig in vergelijking tot de overige A2 modellen (1 op 13) maar wel lekker vlot. Bij het stoplicht is het altijd lachen. Met een paar 17 inch velgen is het aanzicht wat sportiever maar is het comfort ook sportief te noemen.
- Donckerwolke
[quote="@lf"]Welkom op ons forum en succes bij het vinden van een leuke A2. Voor wat betreft de FSI: deze is niet echt zuinig in vergelijking tot de overige A2 modellen (1 op 13) maar wel lekker vlot. Bij het stoplicht is het altijd lachen. Met een paar 17 inch velgen is het aanzicht wat sportiever maar is het comfort ook sportief te noemen.[/quote]
Hallo, tnx.
Ben me al een flinke tijd aan het inlezen en ..
1) Betreffende 1.6 FSI: Leuke motor, maar duaal karakter. Kan zuinig zijn, maar moet je wel "naar rijden" dan. Ik zie verbruikswaarden van 1 op 13 tot 1 op 16 genoemd worden. Kwestie 98 of 95 RON: ook zoiets. Daarnaast: Wel gunstig geprijsd. Ik moet er nog mee proefrijden om zelf te zien wat ik er van vind.
2) Heb wel proefgereden met 1.4 TDI-75. Tweemaal. Zo een moet wel gechipt worden naar 95 pk denk ik, want 75 houdt niet echt over. Motortje meer hoorbaar dan ik verwacht had. Stuurde fijn. Schakelen ging (in beide gevallen) best stroef vond ik. Prijzen ok.
3) 1.4 TDI-90: Tsja, je leest over de turbo met variabele geometrie die kapot gaan waardoor meteen de motor in de soep ligt? Geen idee of dat echt een issue is. Lijkt me een aangename motor, met de laatste TDI-verbeteringen. Wel aan de prijs nog, in CS dan.
Groet
p.s. gisteren toevallig een A2 foto gezien op internet met RS4 velgen: erg mooi
Hallo, tnx.
Ben me al een flinke tijd aan het inlezen en ..
1) Betreffende 1.6 FSI: Leuke motor, maar duaal karakter. Kan zuinig zijn, maar moet je wel "naar rijden" dan. Ik zie verbruikswaarden van 1 op 13 tot 1 op 16 genoemd worden. Kwestie 98 of 95 RON: ook zoiets. Daarnaast: Wel gunstig geprijsd. Ik moet er nog mee proefrijden om zelf te zien wat ik er van vind.
2) Heb wel proefgereden met 1.4 TDI-75. Tweemaal. Zo een moet wel gechipt worden naar 95 pk denk ik, want 75 houdt niet echt over. Motortje meer hoorbaar dan ik verwacht had. Stuurde fijn. Schakelen ging (in beide gevallen) best stroef vond ik. Prijzen ok.
3) 1.4 TDI-90: Tsja, je leest over de turbo met variabele geometrie die kapot gaan waardoor meteen de motor in de soep ligt? Geen idee of dat echt een issue is. Lijkt me een aangename motor, met de laatste TDI-verbeteringen. Wel aan de prijs nog, in CS dan.
Groet
p.s. gisteren toevallig een A2 foto gezien op internet met RS4 velgen: erg mooi