Ik ga er morgen eens onder liggen met een busje coating in de hand en een shaggie aan mijn lipPeter_Audi_A2 schreef: ↑28 jul 2021, 22:29Weer een voorbeeld dat een A2 heus wel kan roesten ....
Gelukkig is dit vrij eenvoudig op te lossen. Het blijft wel een aandachtspuntje, die blikken voorste draagarmen ...![]()
De vuilnisbak!
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Fijn dat je er nog net op tijd bij was.
Begrijp ik nu goed dat er nu de gietijzeren draagarmen onder zitten?
Zou wel beter en duurzamer zijn, want daar kan je A2 heel oud mee worden. Bij mijn gele gevaarte zit die versie er nu ook onder.
Heb je de wagen na montage van draagarmen nog laten uitlijnen? Volgens mij is dit wel noodzakelijk na zo’n ingreep.
Maar Koop9 zal dit ongetwijfeld beter weten dan ik.
Begrijp ik nu goed dat er nu de gietijzeren draagarmen onder zitten?
Zou wel beter en duurzamer zijn, want daar kan je A2 heel oud mee worden. Bij mijn gele gevaarte zit die versie er nu ook onder.
Heb je de wagen na montage van draagarmen nog laten uitlijnen? Volgens mij is dit wel noodzakelijk na zo’n ingreep.
Maar Koop9 zal dit ongetwijfeld beter weten dan ik.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
AUA met blik?
Je mag de gegoten dure en voordeliger blikken gewoon wisselen....
Vanaf 2003 is alles blik geworden, weet datum niet precies....
Maar als je tijdig de rubbers om de Fusee kogel wisselde gaan die 60 jaren mee!
Een boutje los, en rubber elke 6 jaren wisselen!
Kosten als DHZer €1,47 per stuk bij Brezan!
Het voordeel van de blikken arm is mits deze gegalvaniseerd was of beter afgewerkt dat je de
fusee kogel met 3 boutjes voor een nieuwe kan wisselen voor maar €9,95
Dit is ook de reden van deze wissel.. .goedkopere arm en mits met Tectyl of zo behandeld bij een nieuwe of geen budget aanbieder extra voordelig kan een blikken arm ook lang mee!
Eenmaal roestig, een stuk erin lassen is lastig en mag nooit!
Maar elke 6 jaren €3,- rubbers, ik weet wat 2 gegoten armpjes kosten + uitlijnen .
Een moer bovenop losdraaien, wisselen en weer met Moment sleutel vast zetten is 5 minuten voor 2x wisselen bij echte monteur.....
Wel opvallend dat je Koopje 9 eerst negeerde en vergeet en vorige jaar een fout APK adres bezocht!
En nu we toch bezig zijn, ik koop geen 2 maar 4 rubbers!
Naast de Fusee hebben de Stuurkogels ook dezelfde maat en alles elke 6 jaren wisselen.....
Elke 6 jaren €6,- armer en geen uitlijnen of afkeur meer op deze punten!
Preventief onderhoud houd je Kliko leger!
Je mag de gegoten dure en voordeliger blikken gewoon wisselen....
Vanaf 2003 is alles blik geworden, weet datum niet precies....
Maar als je tijdig de rubbers om de Fusee kogel wisselde gaan die 60 jaren mee!
Een boutje los, en rubber elke 6 jaren wisselen!
Kosten als DHZer €1,47 per stuk bij Brezan!
Het voordeel van de blikken arm is mits deze gegalvaniseerd was of beter afgewerkt dat je de
fusee kogel met 3 boutjes voor een nieuwe kan wisselen voor maar €9,95
Dit is ook de reden van deze wissel.. .goedkopere arm en mits met Tectyl of zo behandeld bij een nieuwe of geen budget aanbieder extra voordelig kan een blikken arm ook lang mee!
Eenmaal roestig, een stuk erin lassen is lastig en mag nooit!
Maar elke 6 jaren €3,- rubbers, ik weet wat 2 gegoten armpjes kosten + uitlijnen .
Een moer bovenop losdraaien, wisselen en weer met Moment sleutel vast zetten is 5 minuten voor 2x wisselen bij echte monteur.....
Wel opvallend dat je Koopje 9 eerst negeerde en vergeet en vorige jaar een fout APK adres bezocht!
En nu we toch bezig zijn, ik koop geen 2 maar 4 rubbers!
Naast de Fusee hebben de Stuurkogels ook dezelfde maat en alles elke 6 jaren wisselen.....
Elke 6 jaren €6,- armer en geen uitlijnen of afkeur meer op deze punten!
Preventief onderhoud houd je Kliko leger!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
- Locatie: Muiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Kanonnen, zeg!
Ik ben met mijn A4 cabrio naar een dealer in Den Haag geweest. Reden: ik dacht dat er iemand achter me reed die alle verkeersborden fel verlichte maar dat was ik zelf. 'k zocht me een ongeluk naar het knopje om je lampen te richten. Tevergeefs. Ik realiseerde me dat ik xenon heb.
Die stelt zich zelf af. Tenminste: als het werkt.
Enfin: diverse garages wilden er niet naar kijken dus ik ga naar de dealer.
Mijn hemel: vele van jullie zijn het gewend, denk ik; maar ik niet. Ik kom daar bij een soort marmerpaleis en zie 5 man achter een balie zitten. Nadat ik alle gegevens heb afgegeven mag ik wachten in een soort hotellobby met vreselijk goede koffie, flatscreens met mooie bergen en mooie ontvangstdame. Soort bordeel. Heb ik van horen zeggen. Ze boden me nog net geen glas wijn aan.
Ik voelde mijn creditkaart in mijn zakken gillen: "weg hier".
Ik ben garages gewend waar mensen in vieze overalls lopen, mooie kalenders en rondslingerende koffiebekertjes.
Ik zie Kobus met zijn blauwe overall al weer voor me.
Ik moet zeggen: 50 euro viel me alleszins mee, maar vond het niet tof dat ik ’s avonds weer dacht: “he, er rijdt iemand achter me die de verkeersborden aanlicht”
Ik ben met mijn A4 cabrio naar een dealer in Den Haag geweest. Reden: ik dacht dat er iemand achter me reed die alle verkeersborden fel verlichte maar dat was ik zelf. 'k zocht me een ongeluk naar het knopje om je lampen te richten. Tevergeefs. Ik realiseerde me dat ik xenon heb.
Die stelt zich zelf af. Tenminste: als het werkt.
Enfin: diverse garages wilden er niet naar kijken dus ik ga naar de dealer.
Mijn hemel: vele van jullie zijn het gewend, denk ik; maar ik niet. Ik kom daar bij een soort marmerpaleis en zie 5 man achter een balie zitten. Nadat ik alle gegevens heb afgegeven mag ik wachten in een soort hotellobby met vreselijk goede koffie, flatscreens met mooie bergen en mooie ontvangstdame. Soort bordeel. Heb ik van horen zeggen. Ze boden me nog net geen glas wijn aan.
Ik voelde mijn creditkaart in mijn zakken gillen: "weg hier".
Ik ben garages gewend waar mensen in vieze overalls lopen, mooie kalenders en rondslingerende koffiebekertjes.
Ik zie Kobus met zijn blauwe overall al weer voor me.
Ik moet zeggen: 50 euro viel me alleszins mee, maar vond het niet tof dat ik ’s avonds weer dacht: “he, er rijdt iemand achter me die de verkeersborden aanlicht”
betutteling is zinloos; passie is Goud
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
31 oktober zal ik hem weer aantrekkenVeertienmeizeventien schreef: ↑02 sep 2021, 21:46Ik zie Kobus met zijn blauwe overall al weer voor me.

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
- Locatie: Muiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
hoi..
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
- Locatie: Muiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
op dit moment heb ik weer 2 stuks A2. Grijze en blauwe. De A4 cabrio staat nog niet in de stalling. Hij staat al 2 maanden bij de garage omdat het raam spontaan opengaat. Zelf midden in de nacht. Heel raar en naar. Maar als ze hem gemaakt hebben gaat hij naar de stalling en rij ik weer met de grijze A2 mijn woon werk afstand van 150 km / dag. Heerlijk.
Is dit belangrijke info? Nee, 'k dacht het niet.
Is dit belangrijke info? Nee, 'k dacht het niet.
betutteling is zinloos; passie is Goud
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
"Geheel keurig", zei de vuilnisbak

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Opschepper.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
- Locatie: Muiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
heb ik al ooit eens vermeld dat ik van jullie allemaal hou?
betutteling is zinloos; passie is Goud