voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

08 aug 2021, 10:24 0 x

Eigenaar sinds 27 mei 2021, dat vind ik verdacht.

De tandriem en zo gedaan. maar ABS lampje is niet zo duur toch?
Veel KM maar wel mooie buitenkant en interieur....

Verdacht voordelig en 0 biedingen?
Denk dat zodra ik er tijd voor heb en daar toch in de buurt moet zijn deze ga bekijken
wat er nog meer loos is...

Ik hoop dat ik te laat ben en een forum lid mijn te vlug af is.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
TJT
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 aug 2021, 21:14 0 x

Wederom een naar mijn idee interessante A2:
https://link.marktplaats.nl/m1735905781 ... nt=app_ios
NG064LL
Motortype: Weet ik niet

09 aug 2021, 17:21 0 x

TJT schreef:
07 aug 2021, 14:00
Tip:
https://link.marktplaats.nl/m1735611175 ... nt=app_ios
Origineel Nederlands, 3 eigenaren gehad, veel opties, zoals OSS, Audi parkeersensoren, mistlampen voor en lederen sportstoelen, daarnaast gunstig geprijsd.
Wel brandt ABS lampje en het hemeltje achter lijkt wat aangetast te zijn door lekkage?
is al weg :dizzy:

het begit een op zijn engels zeepje te worden.

eerste bij een a2 gaan kijken waar ik toevallig in de buurt was.
had even wat tijd maar bleek de groene platen niet aanwezig en de auto wat verder in het wagenpark te zijn
uiteindelijk geen tijd meer om naar huis te rijden en te passen,.
omdat het impusief was ook geen rolmaat bij me en door de haast uiteindelijk ook niet bij stil gestaan daar even 1 te vragen.

2e die was in de buurt dus ik denk ga even voorbij
bleek albijna 1 jaar t ekoop te staan en zo weinig intresse dat hij al met platte banden als aller laats achteraan op het terrei te zijn met wel 20 wagen ervoor
men wilde niet eens de moeite doen om hem er tussen uit te halen.

dan poging 3 nu vooraf gesproken en hij zou beschikbaar zijn voor een testrit.
kom daar bleek dat de verkoper te snel was vanwegen vakantie niet veel personeel en de groene platen hadden ze net aan collega bedrijf uitgeleend.
omdat het deze keer goed geregeld was ook geen rolmaat meegenomen
ze hebben nog een poging gedaan om andere groene platen te lenen maar dat is niet gelukt ondertussen meer dan een uur kwijt dus maasr weer onverrichte zaken naar huis.

sorry heb migraine aanval even geen zin om de fouten te herstellen.

edit \wat me bij alle 3 wel opviel ( uiteindleijk wel nog alle 3 kunnen starten dat wel ) dat ze allemaal een neurient gelui maakte bij het starten
de startmotor of zo >? is dat duur en of makkelijk zelf te vervangen.?

edit

zo ongeveer maar dan sneller dus eerder
https://www.youtube.com/watch?v=PJbHF3vbRgQ
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
TJT

09 aug 2021, 20:03 0 x

Dat is jammer genoeg geen leuke eerste ervaring voor je. :(
Wat betreft het starten: Als het zo’n beetje datzelfde geluid is als op het filmpje, dan is het inderdaad de startmotor die niet meer naar behoren functioneert.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

09 aug 2021, 20:39 0 x

Gierende startmotor: viewtopic.php?f=14&t=1259
NG064LL

10 aug 2021, 01:19 0 x

eerste stukje gelezen
lijkt een aua probleem? dus bby heeft dit niet?
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 aug 2021, 06:22 0 x

NG064LL schreef:
10 aug 2021, 01:19
lijkt een aua probleem? dus bby heeft dit niet?
Daar kan ik geen antwoord op geven, maar een gierende startmotor kan geen kwaad en is op de lossen door hem te demonteren en te smeren. Ik zou er geen A2 om laten staan.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

10 aug 2021, 09:21 0 x

Welke 3 foute handelaren zijn dit?

Zo moet ik zoeken waar oude zooi staat die al te lang staat....
Woonplaats en je kreeg geen link meer van ons naar deze vuilnisbakken.

Als wij weten dat daar een dubieuze start niet op platte banden staat,
dan bespaarde wij ook vele uren zoeken of bieden gelijk ¼ van de vraagprijs voor zo meenemen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
NG064LL

10 aug 2021, 15:07 0 x

ik spreek niet over foute handelaren maar de situatie zoals die was.

1 a2 was met 3 ton er dan ook vergelijkbaar niet zo goed aan toe en dus was de interesse ook niet zo hoog zeker waasrschinlijk omdat met 1500 euro deze te hoog werd geprijsd.
de andere had geen airco en wie wil dat tegenwoordig nog kopen

en de 3e had zoals blijkbaar toch vele met deze hoge km stand a2s gewoonweg niet veer interesse en als je dan keek naar de hemel bekleding die de vorige eigenaar zelf heeft geprobeerd vast te plakken en de algehele staat van de auto kan ik me voorstellen dat ze dan liever even verder kijken.

iemand die echt een a2 zoekt zal deze in betere staat willen hebben of je moet deze al zelf willen opknappen everkopen met winst.
daarbuiten krijg je deze niet zo snel meer verkocht.

en als hij dan al bijna 1 jaar stil staat en inmiddels verdwenen is achter in de rij kan ik me goed voorstellen in combinatie weer een te hoge vraagprijs dat men er niet veel meer naar om kijkt.
het waren alle drie alleen maar auto handelaren geen garages met een showroom

toch wil ik kijken of ik de wel airco versies nog kan onderhandelen tot een handelaren prijs wat moet neerkomen om denk een 900 euro max. liefs 750
want denk dat een 1000 euro aan werk er wel in zat zitten en is zo een 1750 waard? als je er een betere voor 1250-2000 kan zien staan op marktplaats.
voor dat geld wil ik het risico nog wel nemen en er door de jaren heen mogelijk hier en daar wat cosmetisch aan veranderen en een paar dingen zelf vervangen.
in dit stadia van onderhandelen dan ook delen waar ik deze heb staan lijkt me niet zo verstandig
iemand anders zou even niks zeggen en dan terug komen als hij wel of niet gekocht is maar ik ben gewoon eerlijk daarin.
gesloten
NG064LL

10 aug 2021, 17:14 1 x

wilde nog wat ediitren maa zie dat het na verloop van tijd ( na 2,5 uur al niet meer? )niet meer gaat

zodra de 3 autos buiten beeld zijn dan zal ik ze hier posten, 1 helaas staat niet online deze kwam ik bij toeval tegen.
ze hadden en hebben hem nog niet online gezet omdat hij net was ingeruild voor een andere 2e hands iets nieuwer ( andere vag procduct )

wat mij ook opviel bij 1 was dat a het starten hij best wel stonk en dan bedoel ik een metaal achtige geur
zou dat de cat kunnen zijn of is dat normaal als hij paar dagen heeft gestaan en voor eerste word gestart
het motor storings lampje brande maar ze gaven aan dat dit kwam omdat de accu stuk was en vervangen was met een tijdelijke andere
dat geloop ik zelf niet maar goed.
gesloten
Gesloten