voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
NG064LL
Motortype: Weet ik niet

12 aug 2021, 09:40 0 x

Peter_Maathuis schreef:
11 aug 2021, 22:52
NG064LL schreef:
10 aug 2021, 23:26
...
kom er net achter dat de 3 ton verzie niet alleen een import is ( wat ik al wist ) maar ook 980 kilo ledig gewicht heeft
daardoor valt hij net boven de 970 en dus 1 klasse hoger.
das jammer,
de rdw proberen te overtuigen heb ik geen zin in.
Huh??? MRB gaat in klassen van 100 kg; 970 en 980 is allebei in de klasse 951-1050 kg en dus hetzelfde tarief. Overigens behoort een 1.4 benzine A2 870 of 895 kg te wegen (ledig) en 100 kg meer rijklaar.
Je kunt overal terugvinden hoe zwaar een bepaald model auto is. Zet je kandidaten op een rijtje, zoek het gewicht erbij en zoek aangeboden exemplaren. Als ik zoek, maak ik een spreadsheet met link naar verkoper, model, motor, km-stand, prijs, kleur, relevante opties. Dan kun ze eenvoudig met elkaar vergelijken.

Ik kan je wel vast verklappen dat er weinig auto's zo licht en ruim als een A2 zijn...
het is een import en verkeerd door de rdw gedaan
hij weegt op ovi.rdw.nl dus 980
de wegenbelasting loopt volgens https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen
van 851tot 950 en met 980 valt hij dus een klasse hoger uit.

weer bijna 100 euro per jaar meer wat natuurlijk ook wel jaar weer meer word.

de 970 was een fout van mij
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Ger964
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 aug 2021, 10:58 1 x

Inmiddels 48 berichten verder, beland op pagina 10 en nog steeds geen A2 🤔.

Waar gaat het hier over?
100,- per jaar die je meer kwijt bent aan wegenbelasting die al tot de laagste behoort.
Pffffffff
Edwinvv

12 aug 2021, 11:56 1 x

Verlegen om wat aandacht en een praatje, denk ik...
HansJan
Moderator

12 aug 2021, 11:58 6 x

Concreet weten we dat het niet te veel mag kosten.

#zeeuwsmeisje
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
NG064LL

12 aug 2021, 14:43 1 x

vandaag heb ik voor het eerst eindelijk een a2 kunnen rijden.

mijn ervaring was positief

De min punten in het algemeen waren:
-zit positie vond ik vrij slecht instelbaar na wat gedoe had ik eindelijk een beetje een draai gevonden heb dit nog niet eerder een probleem me gehad met andere autos.
-de vering was erg hard
-het sturen ging erg oncomfortabel beetje het sportieve nerveus sturen omdat elke stuur input werd omgezet in een beweging zeg maar in plaats van lekker vaag en comfortabel
maar goed het is ook een Europese en duiste auto.
-in mijn geval was er blijkbaar geen multi functie display welke het verbruik weergaf en het aansluiten van de obd poort gaf die ook niet weer. wel wat vreemd
-op de snelweg met 100 bijna 3000 toeren echt onbegrijpelijk voor een auto die ook als zuinig werd neergezet deze kan makkelijk met een 6 of 7 1600 draaien
-met 90kmph is de motor net wat lager in toeren rond de 2500 en ook net dat stukje stiller en dus comfortabeler wat mij betreft een compromis.
-die hogen toeren irriteren wel als je dat niet gewend bent heb vroeger veel cvt gereden ( mijn mening naast E-cvt hybride de beste ) en dan heb je dat niet altijd de het beste toerental.
mijn eest auto was ooit eens handgeschakeld en daarna nooit meer dus was ook weer even wennen.
- geen auto maat helaas ( benzine dan )
-motor moest redelijk op toeren worden gehouden
-niet echt een auto met vooruitgang der techniek het enige is het space frame verder zit er allemaal weinig bijzonders volkswagen delen in welke ook in de polo en golf etc werden gebruikt.
jammer dat ze niet ervoor gekozen hebben ( al was hij dan nog duurder geworden ) om er een hybride van te maken zoals de prius die in de zelfde tijd op de markt kwam en echt zijn tijd vooruit was. al moet ik wel zeggen dat we daarna in de afgelopen 20 jaar maar bizar weinig vooruitgang hebben geboekt. Gm had in die zelfde tijd al een 100 mile 160km volledige electro wagen de ev1.

min punten bij specifiek deze auto
-sart motor maakte lawaai in de auto omdat hij best wel toeren maakt
-volgens mij maakte hij ook dat diesel geluid wat duid op scheve koppen?
-import auto
-door import waarschijnlijk verkeerde ledig gewicht gekregen stond op 980 kilo en dus boven de 950 dat was een flinke afknapper en de reden om er niet verder mee door te gaan
-de bak rammelde dus denk wat slijtage?
-bij het remmen was duidelijk dat de schijven krom waren of iets goed los zat
-op de snelweg een hoogtonig geluid van de achteras denk dat een lager stuk ana het gaan is.
-koppeling pakte wat laat aan
-motor viel paar keer uit met accu indicatie
-dynamo waarschijnlijk stuk omdat hij met rijden niet boven de 11 volt uit kwam vandaar ook et uitvallen denk ik
-het leek alof het motor blok rechts een beetje verzakt was dus scheef hing zeg maar.

DE plus punten waren
-de rolstoel past er weliswaar niet in zoals ik dat wilde maar toch een pluspunt als ik hem maar een beetje inklapte kon deze met wielen er aan vast zonder de bank te hoeven neerklappen gewoon rechtop achterin staan dat had ik dan weer niet verwacht.
-de auto is redelijk stil
-het voelt goed aan
- eenmaal mijn draai gevonden achter het stuur en op de snelweg was het wel redelijk cruisen
-de 1.4 motor is ( waarschijnlijk door het hoge toerental met 5 gang ) redelijk nippie. iets voor de testrit daarna niet meer relevant maar fijn om te weten
-lekker compact en ziet er leuk uit
-geen glazen dak wat ik wel fijn vind want daar ben ik niet zn fan van.
-airco deed het perfect

al met al dus toch een positieve ervaring omdat ook al was er veel mis ik dit voor een deel wel verwachte dan nog was het ook weer wel wat meer dan ik had gehoopt
ik ga nu kijken naar een geheel andere auto want de eis is nog steeds de rolstoel er geheel in te kunnen zetten.
de a2 blijf als optie
zoals al eerder door iemand anders is gezegd is er niet veel alternatief.
daarom was ik ook al bij de a2 aangekomen
nu ik zie dat de rolstoel er zo makkelijk in kan eigenlijk dan wel ok al niet op de manier zoals ik wilde
gezien ik verwacht dat de aanschaf van een alternatief waarschijnlijk weer veel duurder zal uitvallen (5 a 6000 plus ) denk ik dat ik uiteindelijk toch weer hier bij uit ga komen.

zou verder willen vragen om opmerkingen welke op de persoon zijn gericht in negatieve zin achterwegen te laten het zegt ook meer over wie het post dan over wie ze willen klagen.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
TJT

12 aug 2021, 15:43 2 x

Ik reageer hier naar aanleiding van je bericht in het OBD topic, om in dat topic niet off-topic te gaan.
NG064LL schreef:
12 aug 2021, 14:50
dus ik moet ook nog eens zoeken naar een versie met een ander soort display :| is de pro en s line standaard hiervan voorzien of is dat zoals bij vele in eu gemaakte autos en vooral de duistze dat als je de optie niet hebt aangevinkt er zelfs geen stuur in zit. ( pun intended )
Klopt, niet aangevinkt = niet gekregen.
Ik bezit zelf een Pro-Line en mijn A2 heeft geen full fis.
Ook bij een S-Line is dit volgens mij niet standaard inbegrepen.
Net als 4x elektrisch bedienbare ramen is ook dit een optie die je niet heel vaak voorbij ziet komen op A2 occasions.
Echter is FIS achteraf nog wel in te bouwen.
MT Automotive in Wijk Bij Duurstede doet dit voor € 250,- all in.
Wat krijg je dan:
- Instrumentenpaneel
- Boordcomputer
- Rechter hendel voor bediening.
Laatst gewijzigd door TJT op 12 aug 2021, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
NG064LL

12 aug 2021, 16:32 0 x

ok echt bijzonder. ben dat n iet gewend met 3 pakket keuzen van jappanneers welke ik bijna altijd heb gehad
dan had je buiten de basis uitvoering eigenlijk bijna alles de top versie had vaak wat oevrbodige zaken als grote velgen en wat extra of gewoon full leer.

maar zonder dat systeem kan je dus ook op de odb2 geen waardes over verbruik uitlezen? dacht dat dit een standaard obd2 standaard was.
of is dit wel maar vanaf 2003 modellen pas?

want ik kon wel toerental e.d. maar verbruik bleef bij mij op 0 staan .
wel zo zuinig natuurlijk :)

probeer het goedkoop te houden en dan nog eens 250 uitgeven voor iets wat zowieso niet zo snel zal worden geinstalleerd omdat dit lastig in te plannen is.

dus ik moet zn dashboard zoeken

htt[img]ps://www.a2oc.net/community/index.php?attach ... jpg.31381/[/img]

wil dat wel graag want ik rijd op mijn verbruiks monitor :tongueclose

edit
lees hier iets
viewtopic.php?t=8616&start=10
nog niet doorlezen maar mogelijke en simpelem programmerings iets
gesloten
TJT

12 aug 2021, 16:41 1 x

Zover ik weet kan dat niet, omdat de ECU die functie niet ondersteunt. Er moet immers ook een andere ECU ingebouwd worden door MT Automotive als je full fis wil.
Je kan bij uitlezen van het instrumentenpaneel wel zien hoeveel liter brandstof er nog in de tank zit, maar daar houdt het dan ook mee op.

Edit:
Geen ervaring met wat staat beschreven in laatst genoemde topic.
Dit is voor mij ook nieuw.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 aug 2021, 16:53 1 x

Beste NG,

Als je eens flink in oude berichten ging lezen;

1 Koppeling die hoog aangrijpt is bekende, niet op te lossen en na enkele weken weer je niet beter.

2 Harde stoelen?
Echt Duits en vooral op langere ritten zou ik geen Pudding van Franse voertuigen meer willen,

3 Oude dubieuze import? De schijven zijn voordelig te vervangen en de Rotstoel paste wel!
Een Renault Kangoo of zo heeft meer ruimte maar ook de Kilo knaller en is ook maar een Doos.
Zelfde voor Peugeot en Citroën die ook zoiets aanbieden.

4 Die 980 kg, is erg vreemd, stond dit in advertentie of bij RDW na opvragen info over deze?
Als het 980 leeg is kreeg hij de 1.6 Fsi klasse dus duurder maar 980Kg op kenteken is geen probleem.

5 Stoel instellen, vele zijn naast de leuning ook zithoek voor instelbaar met linker knop.
Dit is maar 1 A2 die je gereden hebt, maar gelijk kopen, nooit doen.
Er is genoeg aanbod en door meer te bekijken zie je of open dak werkelijk niets is of juist leuker.
Ik wil geen Golfplaat meer en koop alleen nog met OSS versie.

6 3000 toeren bij 100 km, ja maar dat is normaal bij vele en minder toeren.... Diesel wil jij en ik ook niet, en vraag me af , met welke merk en type auto vergelijk je deze nu?
Elke Polo, Fabia of Ibiza heeft hetzelfde aantal toeren en veel verkocht....

7 De OBDII poort is er en daar een daadloze erin en telefoon uitlezen zie ik toeren en verbruik en zo... ook motor temperatuur dus de proefrit was blijkbaar tekort!
Voordeel is dat ik zelf + kleinkinderen met meerdere telefoons alles kunnen uitlezen.
Maar tijdens rijden is dit ramp... stationair kan deze niets melden... 1 op hopeloos dus, net als file.

Verder eindelijk een goed verhaal maar waar deze 980 kg nu staat?
Ik zal deze nooit bekijken, blikken dak!
Laatst gewijzigd door eekhoorntje op 12 aug 2021, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
NG064LL

12 aug 2021, 16:54 0 x

ik kan toch zweren dat de obd2 standaard een aantal verplichte waarden heeft
blijkbaar valt verbruik weergave daar niet onder of is dit pas in een later bouwjaar erbij gekomen?
want het is een berekening volgens mij tussen hoeveel brandstof er doorheen gaat ( een waarde die elke ecu volgens mij moet weten ) en nog wat andere zaken zoals snelheid en afgelegde afstand.

https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs

2001: The European Union makes EOBD mandatory for all gasoline (petrol) vehicles sold in the European Union, starting in MY2001 (see European emission standards Directive 98/69/EC[3]).
gesloten
Gesloten