Ik heb ze geplaatst in een eerdere reactie. Zal binnenkort meer foto's maken. Zijn er specifieke dingen die jij/jullie willen zien?Blauwbaard schreef: ↑30 aug 2021, 22:45Hoi SaluG, een mooie introductie, welkom en gefeliciteerd met blik en papier. Heb je foto's?
Als de ABS aangaat in bochten dan hebben ze gelijk over je rijstijl. Als dat zo is: probeer dat ABS-lampje maar uit te houden. Pas gas geven als je klaar bent met sturen, dus na de bocht. Je blikkie is niet van blik, maar van aluminium. Dat is kostbaar om te repareren, laat staan een deuk in je kop. En een deuk is snel gemaakt als beginnend bestuurder, dat lukte mij ook. Blijf de eerste jaren voorzichtig rijden en leer anticiperen.
Bij het ondeskundig plaatsen van de motorkap willen de rubber afdichtingen tussen de koplampen en het koetswerk nog wel eens beschadigen. Kijk morgen even bij daglicht of ze mooi zitten. Een gaatje boren boven in de behuizing zorgt er voor dat het vocht kan verdampen. Als je lamp van een oudere generatie is kaan hij gedemonteerd worden om de binnenzijde te poetsen heb ik me laten vertellen. De mijne is nieuwer en daarbij gaat dat niet.
Als je in de geschiedenis van je auto niet kunt vinden of je versnellingsbak olie redelijk recent ververst is kan verse olie in je bak helpen bij het schakelen.
Dat van die strontlucht valt mij ook op sinds ik naar het platteland ben verhuisd.
Een rit naar de A2 dokter in waalwijk is het altijd waard, en nooit te duur. Een keer per jaar daar het onderhoud doen en langzaam meelezen hier totdat je het zelf kan. Zo begon ik ook en inmiddels kan ik al zelf mijn ruitewisservloeistof bijvullen.
Succes en VOORZICHTIG ermee![]()
Ik ben er erg zuinig mee. Parkeren doe ik als een bejaarde en corrigeer het als ik het gevoel heb dat de auto er voor, naast of achter bij het in- en uitparkeren schade kan aanrichten. Maar zal vast een moment komen dat ik schade veroorzaak. Ik heb me er mentaal op voorbereid.
De rubber afdichtingen aan de bovenzijde van beide koplampen zitten er niet goed op. Ik hoop dat dat het probleem is en het makkelijk te fixen is.
Onderhoudsboekje is half Frans (import uit België). Dat ga ik sowieso laten controleren.
Ook met een nog goede interieurfilter? Zoals in een eerdere reactie aangegeven, wil ik er een carbon filter in laten plaatsen in de hoop dat zelfs de meest penetrante geuren gefilterd worden
A2 Dokter is volgens vele forumleden dé garage to go. Ik zal die trip dan toch maar maken. Ik ga ze binnenkort contacteren om uit te zoeken of bij achterlaten het mogelijk is om een leenauto mee te krijgen.