Even voorstellen want toch ook maar eens een A2 gekocht

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
ovaal55
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 nov 2021, 21:35
Locatie: Spijkenisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2021, 22:02 6 x

Hoi allemaal,

Mijn naam is Erik, ergens in de 50 en woonachtig in omgeving Spijkenisse en sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een rode A2 1.4 BBY benzine uit 2005.

Al langere tijd heb ik met een schuin oog zitten kijken naar de grappig en tijdloos ogende A2 en nu dat de kilometers voor het woonwerk verkeer gehalveerd zijn door (het toestaan van structureel) thuiswerken is de polo 1.2tdi bm niet langer rendabel. Die mocht dus het veld ruimen.
De A2 heeft een bescheiden 126000km gereden en is zowel binnen als buiten in zeer nette staat en heb ik particulier aangeschaft na een advertentie op MP. Hij heeft 2000km geleden nog een grote beurt gehad en een nieuw setje all season banden.

Ik moet zeggen het voelt allemaal nog erg strak aan, rijdt prima op de snelweg en rijdt binnen de bebouwde kom vlotter dan de de polo tdi welke bij lage toerentallen absoluut niet thuis geeft.
Ondanks dat naast de A2 staan er nog een VW T2 en een tweetal VW T1's af en toe aandacht vragen heb ik nog wel een aantal plannen voor de A2.
-andere velgen met 17" rubber
-android navigatie inbouw
-mistlampen
-stoelverwarming zou ook wel heel erg lekker zijn

De foto's om een en ander kracht bij te zetten
IMG_0143.jpg
IMG_0143.jpg (3.33 MiB) 2549 keer bekeken
IMG_0145.jpg
IMG_0145.jpg (3.17 MiB) 2549 keer bekeken
Waarom zit er overigens zo'n zware accu in een A2?

gr

Erik
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 00:52 1 x

Welkom!

Gave A2 heb je gekocht!
Zag ‘m laatst op marktplaats staan en toen viel het mij al op hoe netjes deze A2 nog is! Ook een heel nette kilometerstand en dat allemaal voor een zeer schappelijke prijs. Ik ben het prijskaartje vergeten, maar weet wel dat het best behoorlijk meeviel.
De auto was dan ook snel verkocht, wat was te verwachten, haha.

De modificaties op je wenslijst zijn zeker wel te realiseren.
Voor stoelverwarming heb je een andere climatronic nodig, andere stoelen waarbij die optie al zit ingebouwd en een kabelboom.
Eventueel kun je het ook in je huidige stoelen inbouwen met een modificatiesetje van cum-cartec, alleen is dat dan niet origineel Audi.

Reden van de zware accu is dat er (zover ik weet) best wel behoorlijk wat elektronica in een A2 aanwezig is en er ook grote piekspanningen kunnen zijn. De accu moet dit allemaal wel goed kunnen opvangen. Daarnaast kunnen er allerlei elektronische storingen ontstaan wanneer de spanning onder de 11,5 volt komt. Denk aan spook foutmeldingen of een comfort module die zijn eigen gang gaat of gewoon niet meer reageert.

Hoe dan ook heel veel rijplezier gewenst met je rode gevaarte!
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 07:44 1 x

Gave kleur!
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
ovaal55
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 nov 2021, 21:35
Locatie: Spijkenisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 09:20 0 x

Dank je. De kleur is zgn. amuletrot,.
Mij is al wel opgevallen dat de kunststof stootrand op de deuren een tintje donkerder uitvallen. Dat zal wel niet zo horen en wellicht ooit door een beschadiging in de verkeerde kleur gespoten.
Zitten deze lijsten verlijmd of geklemd? Wellicht eens eraf punniken en in de juiste kleur brengen.

De vraagprijs van Euro 3750,-- was voor mij en mijn nog beperkte kennis van prijs/kwaliteit verhouding van de A2's toch voldoende aantrekkelijk om serieus interesse te hebben voor deze A2. Zeker na een proefrit die uitstekend beviel.
Nog enige onderhandeling over de prijs deed de zaken er nog rooskleuriger voor staan zodanig dat ik hem voor dit geld niet voorbij kon laten gaan. De koop was dan ook snel gesloten.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 nov 2021, 09:31 1 x

Welkom Ovaal 55....

De Accu achterin is voor gewicht gedaan omdat er ander kontje zou uitbreken!
En de lange kabel van achter naar voren moet ook dikker en voldoende startstroom leveren.

Ik ging inkopen doen en zonder achterbank rijden, dan voel je gelijk hoe zwaar die stoelen waren die dan thuis bleven staan!

Net als de T1 & T2 bij verkeersplein wegens weinig Kg voorin vaak met voorwielen rechtdoor willen,
heeft de A2 dit een beetje achterkant....
Ik heb er nu meerdere met LPG achterin en die liggen beter op de weg
bij snelle verkeerd plein nemen!

Zonder de schuimblokken wegens die Gastank ook nog flinke hoeveelheid gereedschap daar onderin en ik bemerkte een betere wegligging met minder uitbreken kontje!
Zelfs zonder achterbank nog redelijk gewicht achterin, probeer maar eens zonder achterbank een snel rondje verkeerd plein en je weet hoe belangrijk die zware accu is.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 09:45 1 x

Goed begonnen man !
"een goed begin is het halve werk" :mrgreen:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
ovaal55
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 nov 2021, 21:35
Locatie: Spijkenisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 09:53 1 x

Het vermoeden dat het ook iets met de gewichtsverdeling te maken heeft had ik ook wel. Ergens wel weer zonde om in zo'n lichte auto dan weer extra gewicht mee te nemen om het weggedrag te verbeteren.

Wellicht dat het ook in lijn is met de gedachte van minimaal onderhoud (zoals het service klepje zou moeten insinueren). Zo'n zware accu laat je immers niet snel in de kou staan en heeft ongetwijfeld een positieve bijdrage gehad aan de goede pechstatistieken van de A2. Bij een defect aan de verbrandingsmotor kan je welhaast op de startmotor en de 80Ah accu naar huis rijden. :)
Adrie-1
Audi A2 clublid
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 nov 2021, 22:11
Locatie: Eindhoven
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 11:02 1 x

Welkom ook, en veel veilige kilometers gewenst met die mooie rooie!

Zonder accu zou bij een noodstop de A2 een koprol maken! ;) (zo voelt t tenminste)
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2021, 11:23 1 x

Mooi hoor! Origineel NL geleverd zie ik :thumbmin:
Gebruikersavatar
marcello1969
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mei 2019, 11:01
Locatie: Haarlem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 nov 2021, 11:22 1 x

Mooie a2 echt een hele mooie kleur ook deftig!!! ik zou de zijramen achter nog even tinten dat staat helemaal deftig-)

veel plezier ervan

mvg Marcel
Plaats reactie