Nieuwe vierseizoen banden laten monteren

Discussie over banden en velgen
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 nov 2021, 11:32 1 x

Laat ons het hier op houden dat het een bewuste keuze was om dit uit te proberen. En niet in het minste omdat we een dagdagelijkse niet Audi hebben. Daar worden er ruim 20.000 km/jaar met gereden. Met ons Atweedje zullen we misschien 3.000 km halen op jaarbasis en al helemaal niet bij slecht weer.

Bovendien zie ik duurdere A-merken staan die meer nodig hebben op droge weg :dizzy: ?
En bovendien is jouw link uit 2019 en zelfs nog met een andere maat banden.
En kijk dan voor de volledigheid eens op de volgende link?, helemaal akkoord als je zegt dat dit een oudere test is overigens :mrgreen:

Dus ja? Waarom deze keuze? Wellicht meer uit nieuwsgierigheid? Maar ik ben dan ook een Zeeuws-Vlaming natuurlijk.
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 nov 2021, 16:20 1 x

Hebben deze Linglong banden het M+S (sneeuwvlok) symbool? Ik vermoed van niet, omdat je test zegt, dat ze 73e van 131 Summer ... Tyres scoren.
Zonder M+S zijn ze niet toegelaten als winterbanden in bijv. Duitsland. Wel iets om op te letten.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 nov 2021, 17:01 0 x

Wil het wel eens nakijken, maar in Duitsland komen we zelden of nooit en bovendien hebben we zoals gezegd een niet Audi auto voor dagelijks gebruik.
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 nov 2021, 17:18 0 x

Jouw test geeft een andere LingLong aan, namelijk de zomerband. Dus dat is geen vergelijk. En dat er net een andere maat getest is, of dat de test 2 jaar oud is lijkt me niets afdoen aan het testresultaat van deze band: een gevaar op de weg, zeker bij nat weer (en als je niet bij nat weer rijdt, dan moet je zeker geen allseason band nemen).

Voor ongeveer e70 per band had je de beste uit de test (incl M+S symbool) = 280+montage=350 euro. Scheelt je 100 euro...

Een goede all season band ontwikkelen schijnt overigens heel moeilijk te zijn en alleen de topmerken halen redelijke resultaten. Maar het blijft toch een compromis.
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

24 nov 2021, 23:30 1 x

Luc & Chris schreef:
24 nov 2021, 17:01
Wil het wel eens nakijken, maar in Duitsland komen we zelden of nooit en bovendien hebben we zoals gezegd een niet Audi auto voor dagelijks gebruik.
Je wilt een veilige auto en dan besparen op de remweg , of je veel rijd of weinig doet in mijn ogen niet toe.
Zelfs Met abs sta je dus met linglong in een andere auto ipv ervoor.

Dat is feitelijk de keus die je maakt om voor goedkoop te gaan..........

Geld besparen kan je dan beter doen om bv zelf de olie te verversen..

Afgezien dat ik nooit en te nimmer made in china wil kopen.

Zo zie je maar weer iedereen maakt een bepaalde keus verstandig of niet.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 nov 2021, 10:04 1 x

Geen Made in China kopen?

Mijn Apple Mac Book Pro en de telefoons zijn alle in mijn woning; Made in China!

De Ling Long banden achter rollen alleen maar.... voor wel betere en die testen?
Nog maar 1x een 225 brede slof onder A2 gezien en zelfs ik vond dat te extreem!

Verder is M&S alleen bij oudere banden nog toegestaan dus DOT code!
Nieuwe verse sloffen moeten dat Bergje hebben... en die staan op sommige 4 seizoenen en alle Winterbanden.
MS is niet meer voldoende bij nieuwe banden, dat is voor modder en sneeuw en geen winter bandje...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2021, 13:01 1 x

Hier de test waarin ook de band van TS voorkomt: https://www.tyrereviews.com/Article/201 ... erview.htm

Ik begrijp wel dat TS de kosten in de hand wil houden bij zo weinig km's per jaar.
Ook (dure) A-merk banden drogen eerder uit dan dat ze verslijten bij zo weinig km's per jaar.

TS geeft aan dat hij ook nog een auto heeft voor de lange/winterritten en niet verplicht met slecht weer met de A2 op pad hoeft.
Ik zou dan eerder naar een set zomerbanden kijken, die zijn naar verhoudig goedkoper te vinden en je hebt wat meer keus.
Plaats reactie