Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Rein
- Audi A2 clublid
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:15
- Locatie: Leidschendam-Voorburg
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Gelijk slagen is zeker prettig!
Ik had trouwens geen twijfels over de LED lampen, mijn A2 is er - bij verschillende keurders - al een paar keer mee door de APK gekomen. Wel wat lichte twijfel over de invloed van de Proboost software die er sinds dit jaar in zit, maar ook dat blijkt dus geen issue
Ik had trouwens geen twijfels over de LED lampen, mijn A2 is er - bij verschillende keurders - al een paar keer mee door de APK gekomen. Wel wat lichte twijfel over de invloed van de Proboost software die er sinds dit jaar in zit, maar ook dat blijkt dus geen issue
- A2freak
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 nov 2021, 23:13
- Locatie: Breda
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
Ik heb vandaag een nieuwe “oude” Audi A2 gekocht. Het is mijn zevende Audi A2 sinds 2002 toen ik mijn eerste nieuwe Audi A2 bij mijn dealer kocht. Foto’s volgen nog, ik moet de A2 namelijk nog ophalen. Ben er wel heel erg blij mee.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd en welkom hier @A2freak! Na bijna 20 jaar en 7 A2's wordt het toch echt tijd voor een officiëel voorstelrondje.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Je weet wel dat software de spoelfunctie van een indirecte insptuiting niet kan overnemen.
Het blijft een direct ingespoten motor met ditio problemen, welk leuk naampje ook aan een software wijziging hangt.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
@audiJan , ja weet ik...
Ik had het idee dat door de zwaardere belasting in het onderste toerengebied ( wat nu mogelijk is doordat het mengsel minder arm is) er meer carterdruk gaat ontstaan.
Die carterdampen worden weer opgezogen en komen in het inlaat gedeelte terecht. Je zou dus meer koolaanslag kunnen verwachten.
De vraag is of dat in de praktijk ook zo uitpakt.
Ik had het idee dat door de zwaardere belasting in het onderste toerengebied ( wat nu mogelijk is doordat het mengsel minder arm is) er meer carterdruk gaat ontstaan.
Die carterdampen worden weer opgezogen en komen in het inlaat gedeelte terecht. Je zou dus meer koolaanslag kunnen verwachten.
De vraag is of dat in de praktijk ook zo uitpakt.
- Rein
- Audi A2 clublid
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:15
- Locatie: Leidschendam-Voorburg
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb eigenlijk geen idee of de software voor meer aanslag in het inlaattraject zorgt. Kan de a2 dokter eens vragen als ik daar binnenkort ben.
Mijn grootste motivatie voor de software was de driveability van mijn FSI. Was benieuwd of het vermogen eerder en meer lineair afgegeven zou worden en dat… is zeker het geval! Super prettig bij het optrekken in de stad en ook daarbuiten.
Is wat mij betreft dus een blijvertje al kan ik eenvoudig weer terug wisselen naar standaard, want heb de affabriek ecu behouden en een tweede met de software aangeschaft.
Mijn grootste motivatie voor de software was de driveability van mijn FSI. Was benieuwd of het vermogen eerder en meer lineair afgegeven zou worden en dat… is zeker het geval! Super prettig bij het optrekken in de stad en ook daarbuiten.
Is wat mij betreft dus een blijvertje al kan ik eenvoudig weer terug wisselen naar standaard, want heb de affabriek ecu behouden en een tweede met de software aangeschaft.
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Een goede discussie/ uitleg over proboost software is hier te vinden:
https://www.a2oc.net/community/index.ph ... map.42149/
https://www.a2oc.net/community/index.ph ... map.42149/
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
- mx-man
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:09
- Locatie: Westland
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Vandaag ben ik druk bezig geweest om de motor ruimte van de benzine A2 van ons op orde te maken. Deiverse stekker waren door de loop der jaren gesneuveld en een aantal koelslangen zaten niet meer met de juiste klemmen vast. Inmiddels heb ik aan de hand van een donorblok de meeste dingen gerepareerd . Alleen de plus kabel van de start motor ligt nog niet volgens dr officiele route. Kan iemand mij vertellen hoe deze origineel loopt?