Wat heb je laten doen, waar en wat heeft het gekost

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2018, 20:52
Locatie: Assen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 dec 2021, 19:47 0 x

Dit heb ik laten doen: APK keuring. Goedgekeurd schoon, zonder adviespunten. (BBY Benzine)


Waar: APK-Knollema Foxhol (GR.)


Wanneer: Vandaag ,dus: 9 _12_2021


Wat heeft het gekost: 45,- Euro


Bij kilometerstand: 221100


Opmerkingen: Onafhankelijke keuring station zonder reparaties. Objectief, klantvriendelijk en zonder belangenverstrengeling.
Bijlagen
Apk (2).jpg
Apk (2).jpg (235.64 KiB) 4421 keer bekeken
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2021, 20:41 1 x

Dit heb ik laten doen: APK + uitlijnen

Waar: Kwikfit Zutphen

Wanneer: 20 december 2021

Wat heeft het gekost: €82.50

Bij kilometerstand: 239.XXX

Opmerkingen: Afgekeurd

Via een Black Friday aanbieding een APK gekocht bij de Kwikfit voor €17,50. Ik had natuurlijk al moeten weten dat ze voor die prijs wat extra aan proberen te smeren....

Werd gebeld dat de Audi werd afgekeurd op de stad- of dimlichtjes (ik weet nooit welke nou welke zijn, het gaat om de wokkels), de knipperlichten en de afstelling van de koplampen. De knipperlichten waren niet oranje genoeg meer en de led-wokkels gaven volgens hen blauw licht. Als ze het zouden vervangen om de auto goed te keuren kwam het totaal op €154. Daar gingen mijn oren even van klapperen en ik vroeg wat de extra kosten dan waren. €17,50 voor het afstellen van de koplampen: prima, doet u maar. En toen kwam het..... €54 voor twee knipperlichten en stadslichtjes..... :flushed:

Ik heb gemeld dat ik de auto wel kwam halen: maar dan keur ik 'm af meneer. Nou, dat doet u dan maar, ik vervang zelf de lampjes wel en biedt hem wel opnieuw aan voor de keuring. De lampjes zijn besteld voor het slordige bedrag van €0,95 en €2,95 en zijn er morgen. Keuren doe ik lekker bij een andere garage en kom nooit weer bij de kwikfit.
Bij het afrekenen waren ze zogenaamd het afstellen van de koplampen vergeten op de bon. Ik vermoed dat ze me daar ook nog een oor wilden aannaaien maar dat toch niet meer durfden ofzo.....
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 dec 2021, 21:15 1 x

Kwikfit moet het houden bij banden en knalpotten. En dan nog raad ik je aan om je wielbouten te controleren.
Een kennis had zijn auto bij Kwikfit gebracht. Na de klus en een rit ontstond er een verontrustend geluid. Hij terug naar Kwikfit, bleek dat de wielbouten los zaten. Gevolg: beschadigde wiellagers. Kwikfit was bereid de helft van de kosten voor nieuwe wiellagers te vergoeden.
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 dec 2021, 22:00 1 x

Ik was 23 euro kwijt voor twee Philips kenteken lampjes wegens kleurverschil. Klopt. Ik dacht 'nou en' maar goed voor 51 door de APK. Volgende keer beter opletten
:-(
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 dec 2021, 03:34 1 x

Ik ga altijd naar een onafhankelijk APK keurstation die zelf geen reparaties uitvoert en dus echt objectief keurt omdat ze echt niet beter van worden als ze afkeuren. Sterker nog na afkeur mag ik hem binnen drie weken gratis opnieuw aanbieden voor keuring. Kosten €40
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 dec 2021, 08:45 0 x

Kwik Fit?
Er zijn enkele goede tussen maar €27,50 voor banden monteren?
Ik betaalde al jarenlang €12,50 met balanceren en nieuwe ventielen.

Ze lokken de klanten met goedkope APK aanbieding en niet meer oranje lampjes, dat mogen ze afkeuren maar stadslichten.... geel, witte of blauwe, net welke lampjes erin zitten!

Zorg wel voor 3W lampjes want als zij er 5W indraaien kreeg je na enkele jaren bruine wokkels en mag je nieuwe koplampen kopen van €175,- per stuk!

Voor €17,50 of €19,95 APK kan niet, als je dit serieus doe en alles na liep heb je meer uurloon en moet er dik geld bij!
€40,- is voor 3 kwartier werk al voordelig en kosten dekkende!

En dat uitlijnen? Ze verkopen graag banden dus hoe zijn ze nu afgesteld.
Ik adviseerde eerder een voordelig uitlijn adres in Delft en die zijn wel eerlijk en betaalbaar.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2018, 20:52
Locatie: Assen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 dec 2021, 10:37 2 x

Ze moeten ook 4,85 betalen aan RDW
melding kosten.
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

21 dec 2021, 23:16 1 x

eekhoorntje schreef:
21 dec 2021, 08:45
Kwik Fit?
Er zijn enkele goede tussen maar €27,50 voor banden monteren?
Ik betaalde al jarenlang €12,50 met balanceren en nieuwe ventielen.

Ze lokken de klanten met goedkope APK aanbieding en niet meer oranje lampjes, dat mogen ze afkeuren maar stadslichten.... geel, witte of blauwe, net welke lampjes erin zitten!

Zorg wel voor 3W lampjes want als zij er 5W indraaien kreeg je na enkele jaren bruine wokkels en mag je nieuwe koplampen kopen van €175,- per stuk!

Voor €17,50 of €19,95 APK kan niet, als je dit serieus doe en alles na liep heb je meer uurloon en moet er dik geld bij!
€40,- is voor 3 kwartier werk al voordelig en kosten dekkende!

En dat uitlijnen? Ze verkopen graag banden dus hoe zijn ze nu afgesteld.
Ik adviseerde eerder een voordelig uitlijn adres in Delft en die zijn wel eerlijk en betaalbaar.
Daar lijnen ze alles uit incl eventuele speling op de ophanging die kijken nergens naar.
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 dec 2021, 13:08 3 x

Duckman schreef:
20 dec 2021, 20:41
Dit heb ik laten doen: APK + uitlijnen

Waar: Kwikfit Zutphen

Wanneer: 20 december 2021

Wat heeft het gekost: €82.50

Bij kilometerstand: 239.XXX

Opmerkingen: Afgekeurd

Via een Black Friday aanbieding een APK gekocht bij de Kwikfit voor €17,50. Ik had natuurlijk al moeten weten dat ze voor die prijs wat extra aan proberen te smeren....

Werd gebeld dat de Audi werd afgekeurd op de stad- of dimlichtjes (ik weet nooit welke nou welke zijn, het gaat om de wokkels), de knipperlichten en de afstelling van de koplampen. De knipperlichten waren niet oranje genoeg meer en de led-wokkels gaven volgens hen blauw licht. Als ze het zouden vervangen om de auto goed te keuren kwam het totaal op €154. Daar gingen mijn oren even van klapperen en ik vroeg wat de extra kosten dan waren. €17,50 voor het afstellen van de koplampen: prima, doet u maar. En toen kwam het..... €54 voor twee knipperlichten en stadslichtjes..... :flushed:

Ik heb gemeld dat ik de auto wel kwam halen: maar dan keur ik 'm af meneer. Nou, dat doet u dan maar, ik vervang zelf de lampjes wel en biedt hem wel opnieuw aan voor de keuring. De lampjes zijn besteld voor het slordige bedrag van €0,95 en €2,95 en zijn er morgen. Keuren doe ik lekker bij een andere garage en kom nooit weer bij de kwikfit.
Bij het afrekenen waren ze zogenaamd het afstellen van de koplampen vergeten op de bon. Ik vermoed dat ze me daar ook nog een oor wilden aannaaien maar dat toch niet meer durfden ofzo.....

Vandaag herkeuring bij Dorpsgarage Elshof in Brummen en zonder opmerkingen door de APK. Lekker weer een jaartje rijden in de A2 :mrgreen:
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 dec 2021, 16:46 1 x

Dit heb ik laten doen:
- APK keuring
- Oliepeilsensor laten repareren
- Motorolie vervangen
- Oliefilter laten vervangen
- Brandstoffilter laten vervangen
- Ashoezen en stuurhuishoes laten vervangen
- Dynamo laten vervangen
- Accu vervangen

Waar: Ecomotive Heerhugowaard

Wanneer: Afgelopen twee weken in twee keer. Dynamo bleek stuk net ná de APK :|

Wat heeft het gekost: € 879,-
Waarvan € 150,- voor de Varta F21 accu via Accudeal.nl en € 200,- voor de dynamo via Winparts.
De dynamo was hier € 100,- goedkoper (!) dan via Brezan.

Bij kilometerstand 358.000 km

Opmerkingen: Sinds januari 2019 al een heleboel kosten gehad aan de A2. Hopelijk blijft hij het nu weer een tijdje doen zonder dure reparaties.. ben er wel een beetje klaar mee :rolleyes:
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Plaats reactie